Ik wil graag mijn 2 jaar oude PC gaan upgraden en heb ik al een plan bedacht en onderdelen uitgezocht maar ben ik er nog niet helemaal zeker van. En ik hoop nu dat jullie me wat kunnen helpen door mijn plan te bekritiseren
Mijn budget is ongeveer €300.
Mijn huidige PC:
Zou ik er genoeg prestatie winst en andere voordelen uit kunnen halen als ik van mijn huidige systeem het moederbord, memory en processor zou vervangen met de onderstaande?
Een aantal voordelen zijn:
3,4Ghz -vs- 2,8Ghz.
8GB Dual channel -vs- 6GB Triple channel
PCI-E versie 3.0 -vs- PCI-E versie 2.0 (3.0 uiteraard bedoeld voor toekomstige video upgrades)
Meer USB3.0 poorten
Meer SATA3-600 poorten
Een garantie voor de nieuwe onderdelen.
Mijn SSD loopt nu niet op zijn maximum snelheid omdat de marvell SATA3-600 controller op mijn gigabyte mobo de snelheid niet helemaal aan kan. Op een nieuw mobo zou ik wel de maximale snelheid kunnen behalen als die over een SATA controller van Intel beschikt.
En een socket 1155 systeem gaat veel zuiniger om met power dan een socket 1366 systeem.
Het oude mobo, processor, memory zou ik ook voor een leuk prijsje kunnen verkopen en dan valt de totaal prijs voordeliger uit voor mij wat het dan toch weer binnen mijn budget van €300 brengt.
Ik zou opzich wel de videokaart kunnen vervangen in plaats van andere onderdelen upgraden maar dan schiet ik op al die andere fronten niks op.
Ziet iemand anders nog meer voordelen? en is het kwa prijs/prestatie winst verhouding een goede zet? nog andere suggesties?
Mijn huidige PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 930 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9 | € 40,45 | € 40,45 |
| 1 | Corsair HX850W | € 137,- | € 137,- |
| 2 | EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 165,- | € 165,- |
| Bekijk collectie | |||
Zou ik er genoeg prestatie winst en andere voordelen uit kunnen halen als ik van mijn huidige systeem het moederbord, memory en processor zou vervangen met de onderstaande?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Asus P8Z77-V | € 154,- | € 154,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 408,50 | |
Een aantal voordelen zijn:
3,4Ghz -vs- 2,8Ghz.
8GB Dual channel -vs- 6GB Triple channel
PCI-E versie 3.0 -vs- PCI-E versie 2.0 (3.0 uiteraard bedoeld voor toekomstige video upgrades)
Meer USB3.0 poorten
Meer SATA3-600 poorten
Een garantie voor de nieuwe onderdelen.
Mijn SSD loopt nu niet op zijn maximum snelheid omdat de marvell SATA3-600 controller op mijn gigabyte mobo de snelheid niet helemaal aan kan. Op een nieuw mobo zou ik wel de maximale snelheid kunnen behalen als die over een SATA controller van Intel beschikt.
En een socket 1155 systeem gaat veel zuiniger om met power dan een socket 1366 systeem.
Het oude mobo, processor, memory zou ik ook voor een leuk prijsje kunnen verkopen en dan valt de totaal prijs voordeliger uit voor mij wat het dan toch weer binnen mijn budget van €300 brengt.
Ik zou opzich wel de videokaart kunnen vervangen in plaats van andere onderdelen upgraden maar dan schiet ik op al die andere fronten niks op.
Ziet iemand anders nog meer voordelen? en is het kwa prijs/prestatie winst verhouding een goede zet? nog andere suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 30-06-2012 22:50 ]