Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Hoi,

Ik heb zojuist de volgende videokaart besteld: http://www.asus.com/Graph...GTX560_Ti_DC2_TOP2DI2GD5/ om mijn Sapphire HD5830 in mijn http://www.conrad-uk.com/...with-420W-PC-power-supply te vervangen.

Echter begin in steeds meer te twijfelen of de videokaart wel past. Ik had namelijk onlangs ook een Mugen 2 Rev. B gekocht, maar om deze passend te krijgen moest ik wel gaten zagen en nu steken de 10 heatpipes +/- 1,4 CM uit.

Ik kan natuurlijk voor de videokaart geen sluif erin gaan maken, dus vandaar dat ik graag zou willen horen of jullie denken dat het past. Anders moet ik de reservering annuleren.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je de afmetingen van de GTX opzoekt kun je zelf gemakkelijk meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal waarschinlijk wel passen, maar meten=weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:46:
Zal waarschinlijk wel passen, maar meten=weten.
Informatie over lengte staat er over het algemeen bij... Controleren = Weten

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Dat is niet erg nuttig jongens. Vanaf waar moet ik meten of beter gezegt vanaf waar meten hun? xxCM vanaf over de breedte is natuurlijk iets anders dan over het moederbord. Of moet ik de breedte van de daadwerkelijke prietpraat meten? Dat scheelt ook weer een paar CM.

Als ik dat wist had ik het natuurlijk al lang zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Welke behuizing heb je uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Staat in de TS, tweede link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zo op het oog verwacht ik dat je drive-cage moet loshangen om de videokaartje die ene CM extra ruimte te geven. Kan geen kwaad.

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RevenNL schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:52:
Dat is niet erg nuttig jongens. Vanaf waar moet ik meten of beter gezegt vanaf waar meten hun? xxCM vanaf over de breedte is natuurlijk iets anders dan over het moederbord. Of moet ik de breedte van de daadwerkelijke prietpraat meten? Dat scheelt ook weer een paar CM.

Als ik dat wist had ik het natuurlijk al lang zelf gedaan.
Je meet vanaf waar je de kaart vastschroeft tot je rechts naast je moederbord je kast/HDD bays raakt. Dit vergelijk je met de lengte van de kaart. Zo moelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSchnitzelkil
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 13:13
als ik jou was zou ik eerst die generic voeding vervangen voor een goede kwaliteitsvoeding (antec, corsair, seasonic) want ik denk niet dat die voeding een gtx 560 ti zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ah, overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
TheSchnitzelkil schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:08:
als ik jou was zou ik eerst die generic voeding vervangen voor een goede kwaliteitsvoeding (antec, corsair, seasonic) want ik denk niet dat die voeding een gtx 560 ti zou houden.
Erm, Schnitzel. Zoals ik al zij heb ik die kast, over de hardware erin heb ik niets gezegt. Daarnaast zit er gewoon een 500W corsair voeding in.

Stick on topic tweakerz ;)
MrJayMan schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:01:
zo op het oog verwacht ik dat je drive-cage moet loshangen om de videokaartje die ene CM extra ruimte te geven. Kan geen kwaad.
De videokaart is 28CM net als de HD5830 dus dat moet passen. De drive-bay kan helaas niet worden verplaatst / eruit worden gehaald zonder uizerzaag, dus dat ik gelukkig niet nodig. Het gaat mij vooral om de afstand naar de zijkant.
PilatuS schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:02:
[...]

Je meet vanaf waar je de kaart vastschroeft tot je rechts naast je moederbord je kast/HDD bays raakt. Dit vergelijk je met de lengte van de kaart. Zo moelijk is het niet.
Communicatie foutje denk ik, ik bedoelde de volgende afmeting:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rkeMF.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door BinaryRun op 30-06-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja dat past. Dat past namelijk altijd bij normale ATX kasten. Er zijn maar een handje vol kaarten die breder zijn dan normaal en dan nog past het.

Edit: Je kan ook bij de plaatjes van Asus zien dat de kaart maar iets van 1cm breder is dan het PCI bracket waarmee je de kaart vastschroeft. Iedere normale kast heeft daar makkelijk 5cm over.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-08 22:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oh, op die manier. Nee, videokaarten zijn meestal nooit dieper dan een normale full-size PCI kaart, oftewel: De koeler steekt nauwelijks boven de metalen bracket uit.

Waar het bij sommige kleine kasten juist fout gaat is dat ze te lang zijn en dus tegen de HDD's aan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 30-06-2012 22:47 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Als je kijkt naar de foto van de case intern zie je dat een gewoon ATX bord er wel in past, maar dat er dan achter niet zoveel ruimte meer is (en een standaard ATX bord is volgens specs ~24.4 cm breed). Die ASUS kaart gaat zo'n 10.2" diep wat neerkomt op net wat meer dan 25 cm.

Opzich, het zou gewoon moeten passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Compizfox schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:46:
Oh, op die manier. Nee, videokaarten zijn meestal nooit dieper dan een normale full-size PCI kaart, oftewel: De koeler steekt nauwelijks boven de metalen bracket uit.

Waar het bij sommige kleine kasten juist fout gaat is dat ze te lang zijn en dus tegen de HDD's aan komen.
De HDD's zitten bij mij lager dus dat scheelt. Daarnaast is deze 560Ti toch korter dan de Sapphire HD 5830? (Sapphire heeft helaas een afmetingen op hun site)
Pagina: 1