Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
Beste Tweakers,

Ik heb steeds vaker dat wanneer ik een AVI. bestand heb en dat via de USb op mijn dvdspeler bekijk, dat ik ongeveer een uur tot anderhalf uur gewoon kan kijken en dan ineens stopt hij ermee. Op mijn computer speelt hij wel het gehele bestand af dus het ligt niet aan de USB stick of aan het AVI bestand.

Echter is dit niet bij elk bestand maar at random doen sommige het wel en sommige niet. Maar erg vervelend dat je in een film zit en het einde staat er niet op.

Ik heb de DVDspeler Philips DVP3880.

Hopelijk weten jullie een oplossing, Als ik dit google krijg ik namelijk helemaal geen hits naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Of het aan de .AVI ligt hangt ook enorm af van de manier waarop die encoded is. Wat voor soort avi is het? Dus welke codec, encoderinstellingen, bitrate... als een file niet volledig compliant is (wat vaak voorkomt bij rips van internet) kunnen 'standaard' spelers zoals de DVP3880 vrij snel onderuit gaan.

Een mediaspeler op je pc heeft daar meestal een stuk minder moeite mee.

Probeer bij wijze van test de film eens opnieuw te transcoden naar eenzelfde file met dezelfde settings. De kans is groot dat hij het de volgende keer wel volledig doet in je dvd speler, omdat er tijdens deze omzetting niks mis is gegaan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit heb ik ook gehad met een Samsung TV: ik had films als MP4 gecodeerd en 10 minuten voor het einde kapte een deel van de films er mee. Geen idee waarom, nooit achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Hoe is je stick geformatteerd? En wat zegt de handleiding over het gebruik van USB-sticks? Misschien komt hij in de knoop met de maximale bestandsgrootte van FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Stick is Fat32. Dit is overeenkomstig de specs van de dvdspeler die fat16 en fat32 kan afspelen. Ik wist alleen niet dat er verschillende AVi.files waren. Voor mij is AVi Avi haha. Op welke manier kan ik zien hoe ze gedecoded zijn en hoe verander ik het? Ik heb wel eens zo'n prog gehad waarbij je ze kon omzetten naar DVD alleen heb je heel de tij zo'n watermerk in het beeld vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fat 32 heeft een bestandsgrootte limiet van 4 gig als je avi bestand groter is dan speelt hij de content na 4 gig niet af.
Behalve je bestand opsplitsen in delen van 4 gig is hier niets aan te doen.

Als je op eigenschappen van een avi bestand klikt en dan naar de details tab gaat kan je de bitrate vinden.

Voor het encoden van bestanden zijn er meerdere programma's beschikbaar.
Van windows movie maker (erg simpel maar gratis) tot sony vegas (uitgebreid maar duur)
Google is je vriend met het vinden van het juiste programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07

SkyStreaker

Move on up!

Hij hoort hem dan uberhaupt niet te kunnen kopiëren, ten eerste.

Je moet eens gaan kijken op de site van de fabrikant voor een mogelijke firmware update. Probeer dat eerst eens. De speler zou bijv. niet kunnen omgaan met een index voorbij een bepaalde tijd of rare bugs als dat.

De beste codec-checker wat mij betreft: http://www.free-codecs.com/download/gspot.htm

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 30-06-2012 21:56 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je kan geen bestanden groter dan 4GB kopieren op FAT32. Zie boven.
Probeer eens DivFix uit en speel dat bestand dan af.

[ Voor 7% gewijzigd door GoT op 30-06-2012 21:58 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
De bestanden zijn nooit groter dan 1,30-1,50GB. Dus daar ligt het niet aan. Tevens heb ik Sony vegas gehad maar persoonlijk vond ik het helemaal niks. aangezien hij geen AVI. bestanden weergaf en ik daar een hele dag meebezig ben geweest maar uiteindelijk geen resultaat.

Firmware heb ik bekeken, dacht eerst dat het daar aan lag. Bleek alleen een update te zijn(op de philips website) voor de ondersteuning van turkse ondertitels. Tjah die heb ik niet nodig;) Verder geen andere informatie.

Als ik het goed begrijp moet de bitrate etc overeenkomen met de genoemde bitrates in de handleiding( niet tegengekomen net, toen ik de handleiding doornam. Zal dat voor de zekerheid nog eens bekijken dan)
Pagina: 1