Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-11 17:44
Hallo allemaal,

Ik heb sinds februari 2011 een HTC Wildfire met T-mobile (125 bel, 25 sms, 1gb onbep. 3G) voor 15,95 pm. met het toestel gratis erbij. Het was mijn eerste abbonement en eerste smartphone dus ik had het een beetje basic gehouden, ik wilde niet gelijk veel geld uitgeven. Nu vind ik het wel tijd voor een nieuwe mid/high end phone. Ik vraag me alleen af of ik moet wachten tot mijn abbo afloopt of niet. Ik zat te kijken en zag dat de Galaxy Nexus, wat ik persoonlijk een zeer mooie phone vind voor 350 los te koop is. Ik ben vrijwel zeker van plan om als mijn abbo afloopt in februari om een los toestel te kopen + sim-only, tenzij een combo goedkoper is. Echter vind ik 500-600 euro voor een losse telefoon wel veel geld. Daarom sprak de nexus mij zo aan. Gewoon het laatste half jaar mijn oude sim gebruiken en dan een sim-only er in stoppen. Mijn grootste onzekerheid is of er niet net nadat ik een nieuwe tel heb er ineens een nieuw model uitkomt, of dat er ten tijde van het aflopen van mijn abbo ineens een mega goede combo deal is. Zouden jullie dit een goede zet vinden of zou ik moeten wachten? Of is er misschien een andere telefoon die een betere keus is? Mijn budget voor een los toestel is toch eigenlijk max 400 euro.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Er komen continue nieuwe telefoons uit. Als ik het goed begrijp wil je dus los een toestel kopen die maximaal 400 euro kost? En maak je geen zorgen over een 'mega goede combo deal' - het komt zelden voor dat je goedkoper uit bent als je een abonnement afsluit met telefoon, dan een sim-only abonnement + een los toestel.

Welke andere telefoons naast de Galaxy Nexus trekken je aan?

• tobitronics
Uniciteit schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:32:
Er komen continue nieuwe telefoons uit. Als ik het goed begrijp wil je dus los een toestel kopen die maximaal 400 euro kost? En maak je geen zorgen over een 'mega goede combo deal' - het komt zelden voor dat je goedkoper uit bent als je een abonnement afsluit met telefoon, dan een sim-only abonnement + een los toestel.

Welke andere telefoons naast de Galaxy Nexus trekken je aan?
Correct. Max 400 euro ( 10 euro meer is niet erg, als het maar geen 420+ wordt)

O.a. de galaxy s2 (de s3 vind ik foeilelijk en veel te duur), de one x vind ik ook wel mooi maar ook veel te duur, en het design van de Sony Xperia S vind ik wel mooi, alleen mijn impressie van Sony (ericsson) is dat ze gebruikers vaak laten stikken qua support (ik zie in PW dat de xperia nog 2.3 draait). Geen idee of deze indruk juist is moet ik er wel bij zeggen...

Mijn pijlen zijn dus vooral gericht op samsung, tenzij er een of andere andere telefoon met onwijs goede prijs-prestatie verhouding is. Ik hoef niet de top van de top maar wel een goede prijs-prestatie verhouding en ik heb het idee dat de S2 en Nexus een aardig goede verhouding hebben

[ Voor 17% gewijzigd door tobitronics op 30-06-2012 20:44 ]

• Remcom00
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Ik zou voor de Nexus gaan.
Heeft een erg goed scherm, een van de besten op dit moment.
Ook komt binnenkort Android 4.1 Jelly Bean uit die direct bij de release (deze maand als ik me niet vergis) al voor de Nexus beschikbaar is.
Het is nog niet duidelijk of er voor de S2 Android 4.1 Jelly Bean uitkomt, en als wel komt zul je moeten wachten op Samsung of een Custom Rom moeten installeren.

hoidoei

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Remcom00 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:37:
Ik zou voor de Nexus gaan.
Heeft een erg goed scherm, een van de besten op dit moment.
Ook komt binnenkort Android 4.1 Jelly Bean uit die direct bij de release (deze maand als ik me niet vergis) al voor de Nexus beschikbaar is.
Het is nog niet duidelijk of er voor de S2 Android 4.1 Jelly Bean uitkomt, en als wel komt zul je moeten wachten op Samsung of een Custom Rom moeten installeren.
Ik vind de Nexus een uitstekende telefoon, het scherm vind ik juist een zwak punt. Er is mijns inziens gebrek aan scherpte, streep- en rastervorming (niet in alle situaties overigens) en vooral heb ik de kleuren nooit goed kunnen krijgen. Ik heb behoorlijk getweaked, maar het bleef onder de maat. Ook de camera was ik niet enthousiast over. Verder een uitstekend toestel, maar de nadelen vond ik toch dusdanig dat ik hem weg heb gedaan.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Is de HTC One S geen optie? Ligt nét iets boven je budget (430 euro), maar dan heb je nog wel steeds een goede telefoon en het draait Android 4.0. ;)

• tobitronics
Uniciteit schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:59:
Is de HTC One S geen optie? Ligt nét iets boven je budget (430 euro), maar dan heb je nog wel steeds een goede telefoon en het draait Android 4.0. ;)
Ik wil eigenlijk geen HTC (ondanks dat ik dat aangeef in de TS) omdat ik de ervaring heb dat HTC veel te snel en veel te veel nieuwe toestellen uitbrengt en HTC alle modellen muv. de echte top gewoon laat stikken qua support. Voor de one x was de sensation de top, deze heeft volgensmij nog steeds 2.3 terwijl HTC 4.0 had beloofd

[ Voor 9% gewijzigd door tobitronics op 01-07-2012 18:03 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

tobitronics schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:02:
[...]

Ik wil eigenlijk geen HTC (ondanks dat ik dat aangeef in de TS) omdat ik de ervaring heb dat HTC veel te snel en veel te veel nieuwe toestellen uitbrengt en HTC alle modellen muv. de echte top gewoon laat stikken qua support. Voor de one x was de sensation de top, deze heeft volgensmij nog steeds 2.3 terwijl HTC 4.0 had beloofd
Dan zou ik voor de Galaxy Nexus gaan. Je geeft zelf al aan dat die telefoon je erg aanspreekt... dus waarom niet?

• tobitronics
Uniciteit schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:04:
[...]

Dan zou ik voor de Galaxy Nexus gaan. Je geeft zelf al aan dat die telefoon je erg aanspreekt... dus waarom niet?
Ik zit ook vooral te twijfelen tussen SGS2 en Nexus. Nexus heeft een (voorzover de specs dat zeggen) briljant scherm met retina pixel dichtheid, een mooi design en natuurlijk nieuwste android. SGS2 heeft dan weer een krachtigere GPU, een uitbreidingsslot en een veel betere camera + dat hij er ook niet verkeerd uitziet.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
De S2 heeft ook een heel mooi scherm.

Uitbreidingsslot is heel handig. Er kan zelfs een microsd van 64gb in.

hier mooie deal:
https://www.studentmobiel...on_id=867#bestelformulier

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
tobitronics schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:02:
[...]

De HTC Sensation had ICS voor de Samsung Galaxy S2. Aangezien ik ze destijds allebei had... HTC was een stuk eerder (in ieder geval bij mijn toestellen) en de upgrade verliep vlekkeloos. De upgrade van mijn S2 was een drama.
Zelf vind ik dat HTC het veel beter doet met upgrades dan Samsung. Sneller, makkelijker, beter.
De Nexus is echter natuurlijk een verhaal apart, aangezien die geen schil heeft. Desondanks ging de upgrade niet vlekkeloos.

Daarnaast heeft HTC haar strategie gewijzigd, ze brengen tegenwoordig minder nieuwe toestellen uit. Overigens brengt Samsung interessant genoeg meer nieuwe toestellen op de markt dan HTC, vandaar waarschijnlijk dat ze ook meer problemen hebben met upgrades. Bij sommige reviews van de Galaxy S3 staat de upgrade snelheid van Samsung zelfs expliciet als nadeel genoemd ten opzichte van bijvoorbeeld HTC.
tobitronics schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:29:
[...]

Ik zit ook vooral te twijfelen tussen SGS2 en Nexus. Nexus heeft een (voorzover de specs dat zeggen) briljant scherm met retina pixel dichtheid, een mooi design en natuurlijk nieuwste android. SGS2 heeft dan weer een krachtigere GPU, een uitbreidingsslot en een veel betere camera + dat hij er ook niet verkeerd uitziet.
Maar het blijft een pentile scherm, dus minder scherp dan een RGB scherm met evenveel pixels. Retina scherpte haalt het scherm van de Nexus bij lange na niet. Die van de S2 natuurlijk ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Sigis op 01-07-2012 21:49 ]

Pagina: 1