Toon posts:

welke os gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zes pc's in een netwerk draaien op win98(se). Ze gebruiken 1 PC als webserver en als dataserver(tje) voor docs en mdb bestanden. De zogenaamde server is een PI-75 met 16 mb. Is dit vragen om problemen? Heeft iemand nare ervaringen met het onderschatten van netwerktraffic of juist niet? Is het nodig om over te stappen op een NT-versie of twee servers (1 voor web en 1 voor data).

P.s: het is een BNC netwerk. Dat dat slecht is dat weet ik maar dat is ff niet de topic)

Alvast bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pffff...volgens mij heb ik iets teveel vragen gesteld. Is er echt helemaal niemand die een suggestie heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik zou je een Linux servetje aanraden met die configuratie! Samba aanzetten ... domein logins, schijfen mappen en meer van dat soort gein kan allemaal. En dat is zeer stabiel/snel/betaalbaar te houden op die pentium 75

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, wat wil je met je netwerk doen?
Ik neem aan dat die 'server' alleen een fileserver is, en verder niets doet.

Wat is je OS kennis, en vooral: wat is je behoefte..

Ik kan wel Linux met Samba gaan lopen roepen maar als er geen beheerder en gebruikers zijn die daarmee kunnen omgaan heeft dat weinig zin.

Heb je al eens uitgezocht wat je netwerk trekt/aankan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg is Linux voor mij niet te doen. Windows 95,98,nt,2000 kan wel. Het is inderdaad een fileservertje. Waar ik eigenlijk ook mee zit is dat ik erop aangeken wordt als dat k!#@%# ding het begeeft. Letterlijk citaat van de baas vandaag: "is die gecrashed? Dat heeft ie nog nooit gedaan". Mooi is da als je net twee dagen met je bijbaantje bezig bent. Vandaar dat ik ook gezegd heb dat er ff wat dingen moeten veranderen t.a.v. de stabiliteit. (maar ja, geen Linux :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor os draait de server, toch niet win98se hoop ik, want dan zou ik i.i.g. overstappen op winnt 4.0!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: Heeft het overstappen effect op de stabiliteit? Ik bedoel Windows blijft Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 15:49

WiD

NT zou iets stabieler mogen/moeten wezen dan Win9X. Die is namelijk gemaakt om te werken/stabiel te wezen. Alleen vrees ik dat 16mb geheugen nogal weinig is voor NT4. Misschien 3.51, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 01:51 schreef WiD het volgende:
NT zou iets stabieler mogen/moeten wezen dan Win9X. Die is namelijk gemaakt om te werken/stabiel te wezen. Alleen vrees ik dat 16mb geheugen nogal weinig is voor NT4. Misschien 3.51, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ja, das n optie, maar MB is EDO 72 pins, dus dat kost meer dan de PC zelf om daar een kleine 64 mb in te drukken. (fl400,-, volgens de lokale kaartenboer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06-2024
*zucht*

leg je baas uit dat als zijn server belangrijk is dat hij een keer GELD moet uitgeven en iets fatsoenlijks moet kopen.

en DAT HEEFT HIJ AL GEDAAN ja maar die p75 is ECHT WEL AFGESCHREVEN.

dat gezeur dat een bedrijf moet draaien enzo en NIET down mag maar GEEN GELD ja dikke lul.

ik zou me er niet druk over maken.

Laat hem gewoon een normale bak kopen dan kun je ook eens wat leuks doen, gooi er win2k op dat is zeker wel stabiel en dat ken je dus probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeker 'n bekende situatie? :) Ik zal wel zeggen dat ie een degelijke bak aan moet schaffen.
Pagina: 1