Pioneer VSX-1021 subwoofer werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• stimpy1981
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2019
Mijn pioneer vsx 1021 surround versterker stuurt geen signaal naar mijn woofer tenzij ik bv naar HD kanalen ga op telenet prime enzo. Bij gewone analoge zenders en beelden vanuit full hd mediabox of laptop alles via hdmi aangesloten te hebben maar géén signaal naar de woofer.

Weet iemand een oplossing hiervoor ?

Alvast bedankt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:35
Dat is precies zoals het hoort :)
Die woofer helpt inderdaad alleen mee als er een signaal voor is.
Je kan de versterker overigens wel zo instellen dat de woofer altijd meespeelt, maar of dat mooier is...

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Kijk eens in de instellingen of je een crossoverfrequentie kan vinden of iets, ik kan me voorstellen dat je als je versterker niet ingesteld staat op het splitsen van het geluid, dat dan alleen signalen naar de sub gaan die in de media die je afspeeld al gesplitst zijn.

Pak het boekje er maar bij zou ik zeggen.

Zoektermen: Crossover, sub-channel, LFE, iets in die strekking

Droogkloot.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
_AvA_ schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:20:
Pak het boekje er maar bij zou ik zeggen.
Nee, de persoon boven je zegt het helemaal goed :)

Je kan wel bij de subwoofer i.p.v. Yes/No hem op Plus zetten. Dan speelt ie zoals al was gezegd altijd mee.

Nickname does not reflect reality

• stimpy1981
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2019
@_AvA_
die crossover kan ik instellen maar hoe moet die dan staan ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

FatalError schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:18:
Dat is precies zoals het hoort :).
Als er geen crossover ingesteld is klopt dat inderdaad, maar als er wel een subwoofer en crossover ingesteld zijn is er toch iets mis. Maar goed, als TS die informatie niet geeft blijft het gissen natuurlijk.
stimpy1981 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:28:
@_AvA_
die crossover kan ik instellen maar hoe moet die dan staan ?
Zie boven, iets meer informatie is wel gewenst. Op welke crossover jouw set moet staan is zo niet te zeggen. Hangt van de speakers en ruimte af. Kwestie van proberen en testen. Gebruik de search anders eens, want over het instellen van de crossover is genoeg gesproken. Sowieso zou ik me eerst in gaan lezen in wat die optie doet, want zomaar getalletjes in gaan voeren wordt hem niet. En als je dan toch aan het lezen bent kan je ook eens kijken naar opties die nog meer vrij komen als je de subwoofer aan zet. Dingen als "large" of "small" en dingen als "LFE" en "LFE + Main" (ook wel Double Bass genoemd).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1