Dead keys werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,

Gisteren heb ik een Thinkpad X201 gekocht, en vandaag ben ik 'm aan het installeren. Ik heb nu echter een probleempje met het toetsenbord: de dead keys werken niet. Ik had voorheen een toetsenbord met een US - International indeling, als ik daarop " + e typte kreeg ik een e met umlaut. Mijn toetsenbord nu heeft een UK layout, en als ik hier op " + e druk krijg ik "e. Ik heb al uitgevonden dat die 'onzichtbare' aanhalingstekens een dead key heet, maar ik weet niet hoe ik die op mijn toetsenbord werkend krijg. Heeft iemand hier een idee daarover?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Control Panel > Regional Settings > Keyboard Layout: Dutch - US International. Inzet 0, vooronderzoek 0, :N

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:47:
Control Panel > Regional Settings > Keyboard Layout: Dutch - US International. Inzet 0, vooronderzoek 0, :N
Misschien had ik erbij moeten vermelden dat mijn toetsenbord een UK layout heeft? Oh wacht, dat heb ik gedaan.

Overigens heb ik het net gevonden. Erg omslachtig, maar via Microsoft Keyboard Layout Creator kan ik Dead Keys configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat heb je vermeld ja, maar dat betekend nog niet dat je ook die indeling moet gebruiken. Ik heb een toshiba laptop uit de UK en stel er gewoon VS internationaal op in. Waarom? Omdat dat de taal is waarin wij typen en als je blind typt, het vreselijk verveld is om een andere layout te hebben in je OS.

Voor de duidelijkheid. jij wilt dead keys, de Britten en Amerikanen kennen dat niet, dus je zal 't ook niet krijgen met hun indeling.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:24:
Dat heb je vermeld ja, maar dat betekend nog niet dat je ook die indeling moet gebruiken. Ik heb een toshiba laptop uit de UK en stel er gewoon VS internationaal op in. Waarom? Omdat dat de taal is waarin wij typen en als je blind typt, het vreselijk verveld is om een andere layout te hebben in je OS.

Voor de duidelijkheid. jij wilt dead keys, de Britten en Amerikanen kennen dat niet, dus je zal 't ook niet krijgen met hun indeling.
Op US - International deed hij dus wel dead keys. Ook al typ ik zo goed als blind, ik wil dat de symbolen op mijn toetsen overeenkomen met de input die daaraan is gekoppeld. Vandaar dat ik de UK layout wil behouden.

Maar via dat programma is het dus gëlûkt. ;)