Hallo,
Deze zomervakantie ben ik van plan om een nieuwe pc aan te gaan schaffen. Ik werk nu op een Sony laptopje, en deze is eigenlijk te zwak voor wat ik er mee doe. (Sony EB1J1E/WI) Deze laptop staat eigenlijk altijd op mijn bureau, dus het leek mij verstandiger om als nieuwe pc een desktop te nemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe PC een beetje kunnen gamen, dus beetje Burnout, maar vooral Minecraft. Ik wil een beetje kunnen spelen met virtuele machines. Ook multitask ik erg, bijvoorbeeld Minecraft en Youtube tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik tot nu toe heb samengesteld (zie verderop), is wel aardig het maximum. Eventueel kan ik het budget verhogen naar €910.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Scherm: HP1740
Ik ben van plan om later een 2e scherm bij te kopen, zodat ik op 2 schermen kan multitasken. Ik heb dit nu ook (extern scherm en laptop scherm) en het bevalt mij erg goed.
Muis: Logitech VX Nano
Toetsenbord: Ultra Flat Keyboard (Ja, dat is een €20 toetsenbordje
, over een paar maanden komt er een nieuwe Logitech.)
Speakers: Logitech Z323
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben erg fan van Asus en Logitech. ik vind dat ze gewoon goede, degelijke producten maken die goed werken en uitgebreid zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt. Grootte maakt mij niet zo veel uit, zolang het maar niet mijn hele kamer in beslag neemt.
Geluidsniveau maakt mij niet heel veel uit, hij moet wel stiller worden dan mijn laptop, maar vrijwel alles is dat; mijn laptop produceert 60db onder load. Energieverbuik maakt mij ook niet zoveel uit, zolang ik maar geen kerncentrale naast mijn huis moet bouwen. 
Assemblage
Ik heb meerdere malen een Pentium 4 PC uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus ik heb wel ervaring. Zal ik de PC zelf in elkaar zetten, of zal ik voor (te veel) geld de PC in elkaar laten zetten? Na meerdere videos te hebben gekeken lijkt het me niet echt moeilijk, zolang ik het gewoon rustig doe en goed de manual lees, denk ik dat het wel lukt. Hoe denken jullie er over?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Gaat dit zo goed werken? Hebben jullie nog suggesties?
Alvast bedankt!
Deze zomervakantie ben ik van plan om een nieuwe pc aan te gaan schaffen. Ik werk nu op een Sony laptopje, en deze is eigenlijk te zwak voor wat ik er mee doe. (Sony EB1J1E/WI) Deze laptop staat eigenlijk altijd op mijn bureau, dus het leek mij verstandiger om als nieuwe pc een desktop te nemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe PC een beetje kunnen gamen, dus beetje Burnout, maar vooral Minecraft. Ik wil een beetje kunnen spelen met virtuele machines. Ook multitask ik erg, bijvoorbeeld Minecraft en Youtube tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik tot nu toe heb samengesteld (zie verderop), is wel aardig het maximum. Eventueel kan ik het budget verhogen naar €910.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Scherm: HP1740
Ik ben van plan om later een 2e scherm bij te kopen, zodat ik op 2 schermen kan multitasken. Ik heb dit nu ook (extern scherm en laptop scherm) en het bevalt mij erg goed.
Muis: Logitech VX Nano
Toetsenbord: Ultra Flat Keyboard (Ja, dat is een €20 toetsenbordje
Speakers: Logitech Z323
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben erg fan van Asus en Logitech. ik vind dat ze gewoon goede, degelijke producten maken die goed werken en uitgebreid zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt. Grootte maakt mij niet zo veel uit, zolang het maar niet mijn hele kamer in beslag neemt.
Assemblage
Ik heb meerdere malen een Pentium 4 PC uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus ik heb wel ervaring. Zal ik de PC zelf in elkaar zetten, of zal ik voor (te veel) geld de PC in elkaar laten zetten? Na meerdere videos te hebben gekeken lijkt het me niet echt moeilijk, zolang ik het gewoon rustig doe en goed de manual lees, denk ik dat het wel lukt. Hoe denken jullie er over?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB | € 99,20 | € 99,20 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,81 | € 16,81 |
| 1 | Nexus Prominent R | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Builder CX600 V2 | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Eminent EM1059 | € 6,72 | € 6,72 |
| 1 | Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 | € 118,80 | € 118,80 |
| 1 | Asus P8Z77-V Pro | € 174,- | € 174,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 891,28 | |
Gaat dit zo goed werken? Hebben jullie nog suggesties?
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door TommieW op 30-06-2012 18:15 . Reden: Crucial vervangen door een Samsung SSD & Ivy Bridge ]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro