Videokaart kopen vooral voor videobewerking en desktop toep.

Pagina: 1
Acties:

• Loek3000
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-07-2022
Hallo,

Het staat vast ergens verstopt op deze forum, maar door de bomen zie ik het bos niet meer...

Ik heb momenteel een Radeo 2600 Pro met 512 mb ram geheugen zonder koeling (dus passief)

Ik bewerk wel eens video's en kijk veel HD films... Is dat een andere videokaart zoals Sapphire Radeon HD 7750 Ultimate 1GB aan te raden of kan ik nog vooruit met deze inmiddels 5 jaar oude videokaart?

Momenteel draaien hd films goed al is het niet vlekkeloos vloeiend, videobewerking gaat op zich goed, alleen compressie duurt natuurlijk uren....

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als ik jou was zou ik even naar Quadro kaarten kijken van Nvidia vooral als het om videobewerking gaat. Hierin zijn deze kaarten heer en meester.

• Loek3000
wil niet meer uitgeven dan 150 euro, maar bedankt voor je reactie :)

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
Elke low-end kaart van de nieuwste series kan Full-HD weergeven. Of Full-HD met BR-kwaliteit ook vlekkeloos weergegeven wordt weet ik niet, maar hier ga ik eigenlijk vanuit.

Voor het bewerken van filmmateriaal zou ik kijken naar welke kaarten van de nieuwste series binnen je budget vallen, kijken welke kaarten worden aangeboden in de V&A-sectie en deze vervolgens bij reviews nagaan op hun (de)code prestaties.

Succes!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Loek3000
Wat mij vraag ook inhoud is, kan ik nog met deze kaart door die ik erin heb zitten, ik bedoel, zal een kaart van deze tijd sneller kunnen coderen en hd meer vloeiend op beeld kunnen toveren?

Bedankt voor je antwoord Allubz, V&A is zeker vraag en aanbod? Ik wil liever ook geen 2de handsies... Ik koop een kaart vooral om desktop toepassingen (sites, photoshop, virtualbox) en voor 5% video editing... Ik heb dus geen idee of ik er überhaupt iets mee opschiet...

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56

Nikeo

Jawelles

voor 5% video editting moet je het geld mooi in je zak houden. Kan nooit uit en die 2600 doet het dan ook vast nog prima

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welk programma gebruik je? Premiere Pro kan kaarten van nVidia gebruiken om te renderen (dit hoeft dan niet allemaal door de processor gedaan te worden). Voor andere software zoals windows movie maker ( :P ) geldt dit vaak niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

dodo79

witte dikke tonnie

als je premiere gebruikt kan ik je de gt640 van nvidia aanraden.
Premiere gebruikt CUDA voor renderen op je tijdlijn, en met een hack is een GT640 heel goed bruikbaar.
Heb je toch 384 CUDA core's voor premiere beschikbaar voor een zacht prijsje.

omdat het kan!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8

Ik quote het elke keer opnieuw en opnieuw.. maar voor videobewerken is CUDA gewoon troep. Video bekijken kan je volgens mij met elke kaart vanaf de HD 3350 (oid) met 0% CPU , daarvoor heb je geen HD 7730 nodig.

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:00:
http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8

Ik quote het elke keer opnieuw en opnieuw.. maar voor videobewerken is CUDA gewoon troep. Video bekijken kan je volgens mij met elke kaart vanaf de HD 3350 (oid) met 0% CPU , daarvoor heb je geen HD 7730 nodig.
En waarom dan precies???
Mis de onderbouwing?

omdat het kan!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben ook wel benieuwd naar je onderbouwing Darkstone. In je bron staat namelijk niets over het toepassen van filters in Première, het zogenaamde renderen. Dat is iets heel anders dan video encoden, waar jij op lijkt te doelen gezien de bron.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

**Offtopic**
Komt er nog eens bij dat premiere je eindprodukt (export) wel gewoon renderd over je cpu.
De cuda rendering word alleen gebruikt bij bepaalde filters op je tijdlijn voor je preview files.
En hier scheelt het wel heel veel tijd.
**offtopic**

omdat het kan!

Verwijderd

Gizz schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:20:
Ik ben ook wel benieuwd naar je onderbouwing Darkstone. In je bron staat namelijk niets over het toepassen van filters in Première, het zogenaamde renderen. Dat is iets heel anders dan video encoden, waar jij op lijkt te doelen gezien de bron.
Ahh :X Dan heb ik gewoon niet goed dit topic gelezen.

• Loek3000
Ik gebruik nu PowerDirector 10... Ik denk dat ik een boel wijzer ben geworden, voorlopig dus geen andere videokaart :)

bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1