• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 14:35

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Topicstarter
Graag jullie ervaringsadvies.

Mijn huidige opstelling voldoet niet meer aan mijn wensen, voorheen was t beetje muziek streaken, maar tegenwoordig wil ik steedsvaker films streaker.
Nu heb ik zelf een apple tv met xbmc, hiermee stream ik films vanaf mijn pc.
Dit begint steeds meer te haperen, mogelijke oorzaak is dat ATV2 is verbonden via wifi +- 5 meter afstand van AP.
PC is wel bedraad.

Nu twijfel ik tussen de volgende oplossingen:
Nas(synology) icm XBMC (atv2)
Of
Mediaspeler, zat te denken aan eminent 7285 op wifi.

Kabel trekken naar tv wordt erg lastig, dus ik zou een tweede stroomnetwerk adapter setje ertussen kunnen zetten.
Gebruik op dit moment netwerk via stroom voor telfort tv, dit werkt goed,
HD gaat vlekkeloos. Telfort kast staat op zolder, dus 2 verdiepingen zonder problemen.

Langzaam kopiëren is geen probleem, stream wel ;-

Iemand ervaringen of tips?
Bedankt! :-)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:07
Waarom geen Nas en mediaspeler speler?

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 13:22
Omdat hij al een ATV met XBMC heeft?

Ik ben niet zo heel bekend met die ATVs, maar waarom hang je daar niet een externe schijf aan en laat je hem als NAS fungeren?
Ik gebruik zelf een ubuntu HTPC met XBMC die ook als NAS en server fungeert. Ideaal eigenlijk.

Het enige wat ik wel zou doen is die dan bedraad aansluiten, of via je stroomnetwerk (als dat qua snelheid voldoende is voor je).

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik kom zelf van een Eminent 7080 naar XBMC. Geloof me, ik zou zonder twijfel voor XBMC gaan. Snel systeem en veel beter met de verschillende formaten. Voordeel vind ik ook dat je bij TV series automatisch subtitles kan downloaden en dat je met categorieën kan werken in de films: je kan dus bijv. "komedies" selecteren en je krijgt alle films met de tag komedie in je scherm. Dit soort kleine voordelen maken het voor mij een veel fijner apparaat dan een gewone mediaspeler. Mis je iets aan XBMC dat je er over twijfelt?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik snap de keuze ook niet helemaal
ATV + Nas of een Mediaspeler.
Waarom geen Mediaspeler met Nas.
Een Mediaspeler en ATV zijn in feite gewoon dezelfde apparaten (ander OS) met hetzelfde doel, afspelen van verschillende soorten media vanaf je netwerk

een ATV als NAS heeft compleet andere prestaties dan een HTPC als NAS. Een mediaspeler als NAS is ook niet ideaal. Er zijn mensen die zo werken maar verwacht geen volwaardige NAS.
En dan ook nog eens een Mediaspeler als NAS over Wifi, :? ga dan direct weer met diskettes werken. 8)7

Daarnaast HTPC of Mediaspeler. Tja, dat is een eeuwige dicussie
Ik heb een HTPC gehad en kon er goed mee overweg. Ik merkte gewoon aan mijn vriendin dat zij er meer moeite mee had. Ik heb de HTPC vervangen door een Dune en deze past beter bij mijn gebruiks doel dan een HTPC.

Ik had HTPC als een pure mediastreamer voor MKV 1080P formaten en daar is een HTPC te oversized voor. De Dune doet dit in mijn situatie gewoon beter. Tevens vind mijn vriendin de Dune makkelijker in gebruik

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 14:35

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Topicstarter
Tnx voor de reacties

Een ATV en een mediaspeler zijn niet helemaal t zelfde, t gaat mij om de HD die in een mediaspeler zit.
Op dit moment gaat t streamen niet snel, dus films haperen.

Ik vind t punt van menu en gebruikersgemak een goede, vind xbmc erg prettig werken, zeker t subs gedeelte.
Pagina: 1