How to change permission on jpeg image files.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Hey there,

I was wondering, some years ago I decided to secure a map with a couple of jpeg files.
Today, this map is located on a diffirent work station which results in the fact that I am unable to open those pictures.

The error I am getting is: you do not have the permission to open these pictures.

What can I do about this?

Regards,
Poen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Het wachtwoord weet je nog wel uit je hoofd neem ik aan? Kan je toch de map aan jezelf toeëigenen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
De titel naam is in het groen, ik heb geen idee waar ik het mogelijke password zou kunnen invoeren om het te kunnen bekijken, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Groene filenaam = windows file encryption.
Je hebt de bestanden niet beveiligd met een wachtwoord, je hebt ze gecodeerd.

Als je niet meer het originele useraccount hebt op een PC waar je het mee beveiligd hebt en je hebt ook geen backup gemaakt van de encyptie informatie dan vervallen alle reguliere methodes. Het is geen kwestie meer van een wachtwoord invoeren ergens. Ik weet niet of deze encryptie al 'kraakbaar' is momenteel.

[ Voor 16% gewijzigd door Pogostokje op 30-06-2012 14:13 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
dus ik ben alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Hangt een beetje af van welke windows versie gebruikt is om het te coderen, begrijp ik. Google is je vriend, kijk of er tools voor zijn om EFS te decoden zonder originele keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Windows 7, ja ik ben al een paar uur druk bezig maar ben een beetje stuk gelopen op mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Tsja, daar is het natuurlijk ook voor gebouwd. :) Het is een beveiliging tenslotte.
Er is door windows gevraagd om de certificaten waarmee je kunt decrypten veilig te stellen bij de eerste keer dat je het gebruikt hebt. Kijk of je die files nog kunt vinden ergens, of dat je nog ergens die oude pc hebt waar je de files mee encrypt hebt. Ook al is dat laatste maar tijdelijk, je bent er mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Je moet op je oude workstation je data recovery agent certificate exporteren en dan importeren op je nieuwe workstation.

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=252&page=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
Die oude PC is al een tijdje kapot (HDD stuk) bedankt voor de hulp so far, zijn er eventueel nog andere opties?
Pagina: 1