Inlogachtergrond OS X Lion na sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34
Hallo allemaal!

Ik heb op mijn account een wachtwoord staan en ingesteld dat elke keer als mijn Macbook uit sluimerstand komt, ik mijn wachtwoord moet ingeven.

Nu gaat mijn 'probleem' (als je het een probleem kan noemen) niet over dat inloggen. Als ik namelijk vanuit sluimerstand mijn wachtwoord moet ingeven, is dat in een klein vierkantje met foto, naam en plek om wachtwoord in te geven. Daarachter staat dan de afbeelding die ik als bureaubladachtergrond ik heb ingesteld. Die wil ik echter aanpassen naar de standaard wallpaper. Dus ik wil bij dat inlogscherm niet mijn eigen wallpaper zien. Het gaat dus niet om het algemene inlogscherm, maar het kleinere scherm dat tevoorschijn komt nadat mijn macbook in sluimerstand is geweest.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Volgens mij is dat alleen voor het algemene login scherm en daar gaat mijn vraag niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je zegt het zelf al. Het is de wallpaper van je bureaublad.

Als het 2 verschillende dingen zouden zijn kon je ze veranderen.

Wat je zou kunnen doen is je wallpaper instellen die je graag wilt zien, en dan bijvoorbeeld werken vanuit je 2de Bureaublad met custom wallpaper

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Dat is inderdaad een workaround die werkt. Er bestaat dus geen tweak verneem ik uit je antwoord en daar was ik al bang voor. Ik blijf hoop houden dat er een tweaker langs komt met de oplossing ipv een workaround. In ieder geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is niet zo evident aangezien je bij een automatische lock altijd je huidige bureaublad krijgt. Ga je dat aanpassen in je libraries, dan zal ook je bureaublad veranderen.
Of je zou iets moeten scripten waarbij bij een lock een ander plaatje wordt geladen. Dat zou misschien via automator kunnen.

edit: dit programmaatje zou het moeten kunnen...
http://itunes.apple.com/u...gurator/id434433123?mt=12

(hmm lijkt dus alleen voor de iphone en ipad configs te werken...)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Dat zou misschien een oplossing zijn. Helaas is zelf scripten niet voor mij weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wel zou kunnen doen is je screensaver activeren en instellen met het plaatje wat je wilt laten zien. Je kan ook iemand dan forceren om weer in te loggen., ctrl-shift eject activeert dan je lock en screensaver als je je werkplek verlaat.
Pagina: 1