Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop-vervangende & Gaming laptop, €1000-1500

Pagina: 1
Acties:

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik ben op zoek naar een high end laptop. Ik wilde origineel de BBG gebruiken, maar ik kan niet wachten tot augustus dus ben maar eens zelf gaan denken :)

De specs waar ik naar op zoek ben:
17 inch, full HD
Quad core
Losse GPU
Een SSD en een normale HD, 500GB minstens
Ivy bridge, denk ik
En misschien wat ongebruikelijk: als het even kan wil ik graag dat hij NFC ondersteunt. Nu zag ik dat alle ivy bridge processors dat doen ofzo? Is me niet helemaal duidelijk.

Waar ik hem voor gebruik:
In het weekend zit ik vaak bij mijn vriendin, of bij m'n ouders. Ik wil dan een goede laptop hebben met een groot scherm, waar ik op kan werken en gamen. Hij blijft dus niet alleen in huis staan, dus wat stevigheid is handig.
Ik heb altijd veel dingen open staan en het meest vervelende aan een computer is wanneer hij traag is of lagt, dus vandaar de SSD en quad core. Redelijk wat RAM is ook handig, maar ben met 8GB in mijn desktop nog niet tegen die limiet aan gelopen. Kan anders aftermarket nog wel.
Dat de batterij lang mee gaat zou handig zijn: ten minste drie uur voor in de trein bijvoorbeeld, maar langer is beter.
Ik wil graag dat de laptop een lange tijd mee gaat, 4 jaar ongeveer.

Na eigen onderzoek (vooral dit topic: gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1505600 ) lijkt de alienware m17x een goede optie. Naast dat hij voldoet aan de specs ziet hij er wel gaaf uit 8)

Ik moet dan nog wel uitzoeken hoe dat zit met shopkorting en epp enzo. Ik heb zelf een eenmanszaak en ik ga hem aftrekken van de belasting, maar volgens mij is dat ongerelateerd aan epp. Moet je werken bij een groot bedrijf oid om epp te krijgen?
En shopkorting houdt in gewoon een kortingscode uit zo'n thread halen?

(Ik mis een beetje het overzicht op sommige dingen op het moment. Het helpt niet dat ik het onderzoek doe op een smartphone. Dat vindt darkstone's spreadsheet ook niet echt relaxed :p)

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
In principe heb je het 'recht' niet om epp korting te gebruiken, maar ik houd je alvast niet tegen om het gewoon te doen ;) . Als je gewoon een configuratie maakt met een 3610qm, 7970m, 8GB geheugen, 1080p scherm en de rest standaard houdt via deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Dan heb je een hele mooie pc en als je hem via de Dell chat besteld kun je er nog 5% korting vanaf krijgen (staat ongeveer gelijk aan shopkorting), alleen dan moet je epp wel laten voor wat het is. Wel kun je dan alles netjes op naam van de zaak laten zetten en regelt je verkoper alles voor je, wat natuurlijk erg handig is. Wanneer ze zeggen dat die 5% korting niet voor zakelijk klanten is, dan zeg je gewoon: O, dan doe ik het wel via www.shopkorting.nl, want die is wel ook bedoeld voor zakelijke klanten.

Dan happen ze of toe, of je moet het daadwerkelijk via www.shopkorting.nl doen, wat trouwens niet zo moeilijk is als het lijkt. Gewoon de instructie's volgen.

Grillmeister

• Mqrius
Haha oké dus epp toepassen doe je simpelweg door wat te veranderen in de URL?

Op m'n bedrijfsnaam laten zetten hoeft niet geloof ik, aangezien je privé en zakelijk praktisch gezien hetzelfde bent als eenmanszaak. Weet ik niet zeker trouwens...

Als ik via shopkorting doe krijg ik 2% meer korting dan via chat, is er dan een reden om via chat te doen, behalve dat hij op m'n bedrijfsnaam geregistreerd kan worden?

Epp+shopkorting kan wél toch?

Oh nog iets, weet er iemand wat een goede backpack is voor 17 inch? Ik heb 6 jaar geleden een campus targus notebook backpack gekocht en die gebruik ik nog steeds, ideaal ding, hartstikke stevig. Maar mensen die die nu bestellen krijgen een iets andere, die toch wat minder lijkt.
Bij de checkout van Dell wordt een alienware backpack aangeboden, maar daar weet ik verder weinig over. Beetje duur misschien.

• Mqrius
Even een vraagje met wat haast (Met een uur verloopt de 10% korting schijnt. Ik weet niet of dat "echt" is.)

Dell vraagt €36 voor een upgrade van 6GB ram naar 8GB ram:

6.144 MB (1 x 2 048 + 1 x 4 096) 1.600 MHz Dual Channel DDR3 [Inbegrepen in prijs]
8. 192 MB (2 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3 [[meerprijs] € 36,00 of € 2/maand1]

Kan ik niet gewoon de 6GB pakken en dan twee sticks van 4GB aftermarket erbij plakken voor totaal 12GB voor ~€40 extra? Er zitten 4 slots in de m17x als ik me niet vergis, maar krijg ik dan problemen met dual channel :?

Verwijderd

Ik zou 8GB pakken omdat... je dan in combinatie met de HD 7970m precies in aanmerking komt voor 8% korting in plaats van 5%. Dual channel of geen dual channel.. lekker boeiend, het verschil merk je echt niet.

• Mqrius
Oh ja dat is inderdaad ook zo, thanks :)

Shopkorting + epp, hoe werkt dat? Op de shopkorting site staat dat je absoluut niet het proces moet onderbreken e.d., maar kan ik wel gewoon cs=nlepp1 en oc=N00W7m01 ergens in gooien zonder problemen?

Verwijderd

je kan eerst de epp truuk toepassen, gooi het systeem in je mandje.

Ga dan via shopkorting naar de dell site, log in, haal je mandje op, klaar. Er schijnen wel mensen te zijn die het op de manier die jij zegt hebben klaargespeeld, maar ik vertrouw dat niet echt.

• Mqrius
Besteld. m17x, i7-3610QM, HD 7970M, 8 GB (2 slots over, ik upgrade wel wanneer ik zin heb), 500 GB 7200 RPM (keertje een caddy met SSD ipv optical drive inzetten), full HD, killer wireless card.
Ik heb hem via overboeking betaald dus ik heb nog geen leverdatum. Wel met ING naar ING, dus het zou er per direct moeten zijn. Ik verwacht dus morgen een bevestiging, eigenlijk.

Nu nog even de caddy met SSD ergens bestellen, de Asus ROG backpack en misschien een sleeve. En als ik dan toch bezig ben ook maar meteen 2x 4GB RAM…

Thanks! RoofTurkey, Darkstone, als jullie een Bitcoin adres hebben heb ik hier een Bitcoin per persoon liggen voor de hulp :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mqrius op 02-07-2012 00:04 ]

Verwijderd

Die alienware m17x gaat als een gek, heb hem gisteren ook besteld met 10% korting en nog keer shopkorting!

Verwijderd

Caddy is niet nodig, naar mijn weten heeft de m17x 2 hard drive slots waar er in jouw configuratie maar een van gebruikt is. Weet niet of ze beiden sataIII zijn, maar als je je ssd in de slot waar je hard drive nu in zit zet, gaat het goed.
Pagina: 1