Lage FPS bij sommige Games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb namelijk een pc die de spellen Max Payne 3, Batman Arkham City en The Witcher 2 makkelijk op max zou moeten aankunnnen. Toch krijg ik echter (alleen) bij deze spellen frames onder de 25!
Terwijl ik andere spellen zoals BF3 op max wel gewoon speel met 90 FPS.

Mijn Specs:

Windows 7.

Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz
Memory: 8GB RAM DDR 3 1333MhZ
Hard Drive:1x 60GB OCZ Vortex SSD 3x 750 GB
Video Card: 2x Sapphire Radeon HD 7850 OC 2GB xfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Check je stuurprogramma's, in ieder geval van je videokaart alsmede je moederbord. Kijk ook hoe de performance is als je Crossfire uit hebt staan. Daarnaast (als het mogelijk is) probeer even een i5 CPU, de i7 is in bijna alle gevallen voor gaming trager dan een i5. Al is een verschil van 70FPS wel érg veel, maar goed, niets is onmogelijk. Meten is weten en vergeten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
Stuurprogrammas zijn goed..

Ik heb net sinds een dag Crossfire en ik merk bijvoorbeeld met Battlefield 3 duidelijk verschil.
Waar ik hem eerst op High speelde met 60 fps speel ik hem nu op Ultra met 90 fps..

Misschien helpt opnieuw installeren of misschien beter intern geheugen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je wel die Crossfire profiles geïnstalleerd? Of juist uit gezet? Er is niet zozeer 'beter' intern geheugen, getuige het feit dat het in BF3 wel gewoon goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
Wat zijn Crossfire Profiles????

Ik kan in Cataclyst Control Center xfire aan of uit zetten als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 19:59
the witcher 2 is gewoon enorm zwaar op max, ubersampling is een onredelijke setting.

hoe draait ie zonder ubersampling?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
Zonder Ubersampling heeft The Witcher 2 idd gewoon steady 60fps.

Batman boeit me niet zo maar ik vind het nogsteeds hinderlijk dat Max Payne 3 niet op max draait terwijl ik met 1 kaart alles op ultra kon en dan bijvoorbeeld MSAA uit. Dan zou je toch wel denken dat je met een 2de kaart erbij alles op ultra kan en MSAA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
CptChaos schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:22:
Check je stuurprogramma's, in ieder geval van je videokaart alsmede je moederbord. Kijk ook hoe de performance is als je Crossfire uit hebt staan. Daarnaast (als het mogelijk is) probeer even een i5 CPU, de i7 is in bijna alle gevallen voor gaming trager dan een i5. Al is een verschil van 70FPS wel érg veel, maar goed, niets is onmogelijk. Meten is weten en vergeten! ;)
Hoezo is de fps lager met een i7?

Dit probleem had een kennis van mij ook met zijn crossfire HD5770, hoe raar het ook klinkt, toen hij beide kaarten van plaats omwisselde werkte alles naar behoren, wie weet zou dit hier ook werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 19:59
GiantRowan schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:40:
Zonder Ubersampling heeft The Witcher 2 idd gewoon steady 60fps.

Batman boeit me niet zo maar ik vind het nogsteeds hinderlijk dat Max Payne 3 niet op max draait terwijl ik met 1 kaart alles op ultra kon en dan bijvoorbeeld MSAA uit. Dan zou je toch wel denken dat je met een 2de kaart erbij alles op ultra kan en MSAA aan.
max payne is vrij nieuw, flinke kans dat amd nog wat dingen in de driver moet fixen voordat crossfire goed werkt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
Ja dat zou kunnen.

Maar Mizgala, de kaarten van plaats verwisselen is niet nodig omdat mijn Crossfire gewoon goed werkt.
Vandaar ook BF3 op ultra met 90FPS. Het ligt alleen aan Batman Arkham City die voor mij onspeelbaar is, terwijl dat toch zou moeten lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantRowan
He even een heel ander onderwerp maar in AlSuite zit een optie ASUS TurboV Evo.
En dan kan je hem auto tunen en dan kan je kiezen uit fast en extreme.

Is het veilig als ik op Extreme druk?
Pagina: 1