Toon posts:

Games zijn choppy/laggy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft (Asus N56VZ) met daarin een videokaart Nvidia GT 650M.

De laptop is gloednieuw, heb de laptop meteen geformateerd toen ik hem kreeg, nieuwe drivers erop gezet, andere drivers geprobeerd en toen weer de standaard drivers erop gezet en toch zijn alle spellen die ik speel choppy. De spellen (Diablo 3, League of Legends, Smite) draaien allemaal goed en na een paar seconden is het dan choppy, hierna gaat het weer een paar seconden goed en dan herhaalt het probleem zich constant.

Zou dit aan de videokaart kunnen liggen? Lijkt me erg sterk dat het software gerelateerd is want de laptop is pas 2 dagen oud nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 02:26 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Sluit de laptop aan op netspanning

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09
Heb je de juiste en laatste drivers geinstalleerd? De nVidia GeForce GT 650M is nog redelijk nieuw, misschien moet er nog een driver optimalisatie komen. Als dit dit zo is, dna zouden er meer dezelfde problemen met Google te vinden moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2012 09:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
A87 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:07:
Sluit de laptop aan op netspanning
Dit heeft het inderdaad 'opgelost'. Schijnbaar switched de laptop automatisch naar de Intel HD Graphics 4000 om stroom te besparen. Is er niet toevallig een manier om dit uit te zetten, lijkt me geen goed idee om de laptop constant aan de lading te hebben?

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Zonder netstroom is die sowieso binnen 30min leeg.

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-01 21:00
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:19:
[...]

Dit heeft het inderdaad 'opgelost'. Schijnbaar switched de laptop automatisch naar de Intel HD Graphics 4000 om stroom te besparen. Is er niet toevallig een manier om dit uit te zetten, lijkt me geen goed idee om de laptop constant aan de lading te hebben?
Mijn vriendin's laptop(met AMD kaart) kan dit met de meegeleverde CCC. Dan kan je zelf aangeven wanneer ie welke GPU moet gebruiken. Waarschijnlijk zit er op jouw laptop ook meegeleverde Nvidea software waarmee je hetzelfde zou moeten kunnen doen.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 21:24
je moet anders even instellen dat hij standaard je nvidia kaart pakt.
normaal wil dit namelijk per game nog wel eens verschillen en verschilt het inderdaad ook op welk stroomschema je de laptop hebt ingesteld.
dat instellen kan je gewoon in het nvidia configscherm doen

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:49
Gewoon alleen met je Netstroom erop spelen, en je accu eruit halen kan je die ook niet verknallen.

Opgelost :)

• Sn0wblind
Mektheb schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:36:
Gewoon alleen met je Netstroom erop spelen, en je accu eruit halen kan je die ook niet verknallen.

Opgelost :)
Dit is dus het grootste fabeltje ooit. Hedendaagse accu's zijn "intelligent" stoppen stroom toevoer als ze vol zijn. Enige wat je meot doen is ze eens per maand even helemaal leeg laten lopen dan weer vol opladen voor de automatische calibratie. De meer cycles je maakt met de accu de sneller dat die "op" raakt. 1 cycle is een volle van 100% naar 1%.. De accu zal nooit helemaal leeg gaan bij normaal gebruik omdat er een lichte spanning voor het computertje in de accu nodig is.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 10:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sn0wblind schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Dit is dus het grootste fabeltje ooit. Hedendaagse accu's zijn "intelligent" stoppen stroom toevoer als ze vol zijn. Enige wat je meot doen is ze eens per maand even helemaal leeg laten lopen dan weer vol opladen voor de automatische calibratie. De meer cycles je maakt met de accu de sneller dat die "op" raakt. 1 cycle is een volle van 100% naar 1%.. De accu zal nooit helemaal leeg gaan bij normaal gebruik omdat er een lichte spanning voor het computertje in de accu nodig is.
Even een aanvulling: mocht je de laptop een tijdje in de kast leggen (lees vanaf een paar dagen/weken/maanden): NOOIT helemaal leeg of helemaal vol, maar 50 a 60%. Anders houd je echt een rotte accu over.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

[...]

Geen 100% fabeltje, een gamende laptop wordt best wel warm en dat vinden die accu's niet heel geweldig ;)

Li-ion en Li-po accu's kan je het beste koel bewaren met 30-40% lading.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:11
Computertje in de accu? Zit daar dan ook weer een accu in? Met daarin weer een computertje? :+

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2025
Wolfboy schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:43:
[...]
Geen 100% fabeltje, een gamende laptop wordt best wel warm en dat vinden die accu's niet heel geweldig ;)

Li-ion en Li-po accu's kan je het beste koel bewaren met 30-40% lading.
onzin, je moet ze invriezen bij een temperatuur van -15 tot -60 graden voor de beste houdbaarheid.

• Mektheb
[...]

Klopt maar daar vertrouw ik voor geen meter op bij "standaard merken laptops".

Dan liever hem eens in de maand vol naar leeg laten lopen en hem verder niet gebruiken dan dat er stroom op staat.
Ben trouwens van mening menig accu al slecht is voor die uit de fabriek komt, een accu van 6cell's waar je 2uur mee doet.
Dat moet tegenwoordig toch beter kunnen, ook met al dat grafisch geweld.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 30-06-2012 15:49 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

grippa schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:47:
[...]

onzin, je moet ze invriezen bij een temperatuur van -15 tot -60 graden voor de beste houdbaarheid.
Bron?

Niet voor Li-Ion/Li-po batterijen iig: http://batteryuniversity....e/how_to_store_batteries/
Avoid freezing. Batteries freeze more easily if in discharged state.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolfboy op 30-06-2012 15:50 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoezo dit ging van stroom profiel naar way off topic hoe bewaar je het beste een accu :/

Om het weer op topic te brengen, vaak is het een kwestie van het stroomprofiel op high preformance of balanced zetten. Mocht dit niet helpen dan moet je eventjes je stroom profiel aanpassen, de optie staat er als het goed is tussen.

• Sn0wblind
Mektheb schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:48:
[...]

Klopt maar daar vertrouw ik voor geen meter op bij "standaard merken laptops".

Dan liever hem eens in de maand vol naar leeg laten lopen en hem verder niet gebruiken dan dat er stroom op staat.
Ben trouwens van mening menig accu al slecht is voor die uit de fabriek komt, een accu van 6cell's waar je 2uur mee doet.
Dat moet tegenwoordig toch beter kunnen, ook met al dat grafisch geweld.
hangt van de laptop en de onderdelen af, ik heb een 6cell in mijn 13inch laptop met een nvidia 330gt en een intel igp. Op de intel igp gaat die 5 uur mee met volle brightness en wifi aan, met de nvidia 4uur bij normaal gebruik maar zodra ik ga gamen wordt dit maar een uurtje. Het trekt gewoon fors veel meer vermogen. Het ligt niet zozeer aan de accu zelf maar meer aan de hardware die de stroom trekt.

• Mektheb
Sn0wblind schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:56:
[...]

hangt van de laptop en de onderdelen af, ik heb een 6cell in mijn 13inch laptop met een nvidia 330gt en een intel igp. Op de intel igp gaat die 5 uur mee met volle brightness en wifi aan, met de nvidia 4uur bij normaal gebruik maar zodra ik ga gamen wordt dit maar een uurtje. Het trekt gewoon fors veel meer vermogen. Het ligt niet zozeer aan de accu zelf maar meer aan de hardware die de stroom trekt.
Precies, maar dat is omdat je zelf weet hoe je dat kan doen om toch stroom te besparen.
Meeste consumenten weten dat niet.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:57
Guide over batterij gebruik: http://batterycare.net/en/guide.html

Power Options in W7 zorgt ervoor dat jouw laptop terug schakelt naar de HD4000. Jouw PC schakelt automatisch naar een energiezuinige configuratie. Klik op de batterij rechtsonder om dit aan te passen. (Power Saver --> High Performance)
Pagina: 1