Toon posts:

multiplier eraf en 83 mhz bus

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(1)ik heb een celeron 400 0p 450 en dat gaat prima. ik wil hem echter op 100 mhz bus laten lopen maar met die verrotte multiplier lukt dat niet.
hoe kom ik van mijn multiplier af.
(2) waarom werkt nergens de 83 mhz bus stabiel terwijl het volgens de overclockersguide de meest gebruikte overclock bus is. pio omlaag en udma uit werkt hier niet. Even doet ie het en msdos doet het op 83 ook prima maar win spellen verrotten het. Mijn processor wordt echter helemaal niet heet(41°C) ideeen? bedankt

Verwijderd

Misschien trekt de rest van je systeem het niet, vergeet niet dat je PCI en AGP bus ook overklokt worden. Je PCI loopt op 41MHz, en je AGP op 83MHz. Het kan zijn dat je AGP/PCI kaarten het niet trekken, en je systeem niet wilt booten. Ik heb wel gezien dat het met een TNT2 van Diamond mogelijk is om de 83MHz FSB te halen. Maar ik weet niet wat voor kaart jij hebt (AGP?), dus ik kan ook niet zeggen of het aan je kaart ligt. Misschien vindt je harddisk het ook niet zo fijn. Als je 100 haalt zou je systeem het een stuk fijner vinden, want dan staat de PCI en AGP weer op normale snelheid.

Verwijderd

Je komt niet van je multiplier af, die zit vast. Voor het 2e probleem sluit ik mij volledig aan bij Dave

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Waarschijnlijk trekt je Celly die 83 Mhz bus niet. Een maat van me heeft ook een Celeron 400 en die wil ook met geen mogelijkheid op een FSB van 83 Mhz... Je zult het dus met 75 Mhz moeten doen. De multiplier is er absoluutNIET af te halen...

Verwijderd

ELke keer, echte elke keer vragen ze of de multiplier eraf kan. Als je posts hier op het GoT eens LEEST dan kom je er ook achter dat hedendaags alleen de Athlon het kan.

Verwijderd

Ghz_ (No Offense) Je hebt in principe gelijk, maar bedenk dat als niemand het meer vraagt niemand meer kan kijken of het kan. Het is sneller om even te vragen dan rondstruinen op internet.

Daarnaast moet iedereen ergens beginnen. Erger vind ik het als mensen gaan roepen dat het wel kan terwijl het overduidelijk is dat het niet kan.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Ghz heeft ongelijk;

de K6 familie heeft ook geen m-lock evenals de meeste Pentium I cpu's en een aantal P2's tot 333 mhz

Over het probleem van de celeron 400@500; Dat ligt (zoals hierboven reeds div.malen aangegeven) aan de PCI en AGP bus snelheid die afgeleid wordt van de cpu bus snelheid.
Mijn eigen ervaring is dat de harddisk ook wel eens de geest wil geven bij 83mhz.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
het is niet onmogelijk dat je intel proc geen multiplier lock heeft. namelijk als ie gemaakt is voor augustus '98 :). maar aangezien een celeron 333 of hoger altijd na aug 98 is zit die gozer die zede topic opende inderdaad uit z'n nek te lulle

Verwijderd

Ik heb een TNT2 van asus en die wil makkelijk op 83, mijn celly400 mhz loopt nu op 500mhz en stabiel hij zou hoger kunnen alleen kan mijn MObo niet kleine stapjes met de hertz maken.
Maarja ik weet niet hoe dat dat bij iedereen in erlkaar steekt.

hoi

Verwijderd

heb een voodoo 3 en een celly 400 en het spel ging moeiteloos op 83 Mhz, maar hoger dan dat kan ie volgens mij niet.
(niet met mijn configuratie)

Abit be6
voodoo 3 166@188
celly 400@500
en de rotte appel maxtor 17 Gb

Mzl sjeiko

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

De Viper V770 trekt 83 MHz inderdaad makkelijk. M'n harde schijf wilde echter een stapje terug... (POI4) en dma uit in Win98.
Gemakkelijk zijn mobo's met een terugschroefbare AGP en PCI (!) zoals Abit BE6-II met softmenu III.
Aanrader! :)

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Pagina: 1