8800GT op 100% fan speed.

Pagina: 1
Acties:

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-02 03:08
Vandaag heb ik mijn computer geherinstalleerd met windows 7 alles werkte goed tot dat ik de drivers van mijn videokaart installeerde.

Met de drivers van mijn videokaart geinstalleerd draait de fan altijd op 100% zodra het windows logo in beeld komt. Onder de post van het bios is de fan speed dus gewoon goed.

Hiervoor deed de videokaart het altijd gewoon correct en draaide de fan niet op 100%.

De driver die ik geinstalleerd heb is: '301.42-desktop-win7-winvista-64bit-international-whql' en ik gebruik Windows 7 64 bit

Hieronder 2 screenshots van GPU-Z
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/29/hey.png
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/29/fkq.png

ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg informatie heb gegeven en iemand misschien een oplossing weet.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is het erg dat hij op 100% draait? Je kan ook een aantal overclock tools gebruiken om je fanspeed te verminderen ;)

🠕 This side up

Verwijderd

En wat heb je geprobeerd, is natuurlijk leuk dat je tot deze conclusie komt.... :p

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-02 22:28
Koenvh.nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:06:
Is het erg dat hij op 100% draait? Je kan ook een aantal overclock tools gebruiken om je fanspeed te verminderen ;)
Dit is een behoorlijk hard en storend geluid, kan ik uit ervaring zeggen. (Mijne deed het elke keer bij het opstarten 2 seconden )

OT: Volgens mij was dit probleem wel meer voorkomend. Probeer dus eens de zoeken, en bijv een tooltje waarmee je fan snelheden kan wijzigen.

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanCM op 29-06-2012 23:12 ]

• Gloeilamp
  • Laatst online: 10-02 03:08
Koenvh.nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:06:
Ja, voor eventjes maakt het niet uit, maar continu is toch wel erg storend.

Ik heb RivaTuner al geprobeerd maar dan gaat de fan elke keer weer op 100% draaien als ik mijn computer uit slaapstand haal wat me erg irriteert.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:09:
En wat heb je geprobeerd, is natuurlijk leuk dat je tot deze conclusie komt.... :p
Ik heb zelf al op google gezocht en hier op tweakers natuurlijk maar wordt daar niet erg veel wijzer van, of er wordt gezegt dat je de ?bios van je videokaart moet updaten of de nieuweste drivers moet installeren wat ik al gedaan heb.

Verwijderd

Kan alleen maar aan de drivers liggen, dat is hetgene wat veranderd is. Je hebt immers niks aan de videokaart veranderd. Dus probeer verschillende drivers, denk namelijk dat het met andere drivers wel prima zal werken.

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 10:32
Misschien ff kijken bij je Nvidia control panel, onder Performance > Device settings > GPU > Cooling. Kijken of die op automatic control of manual control staat. Automatic zou hij em gewoon normaal moeten regelen, anders kan je ook proberen dat ding op 80% te laten draaien ofzo. Je video kaart is ook wel erg heet, zeker voor als je fan op 100% loopt. Heb dezelfde kaart maar die van mij loopt "op de desktop met firefox geladen" 50 graden, en dan met een fan speed van 30%.

[ Voor 0% gewijzigd door sticx op 30-06-2012 19:02 . Reden: typefoutje ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:49
Dit is veel voorkomend met een 8serie van Nvidia :), beginning of the end ?.

Maar eerst je drivers natuurlijk terug zetten en kijken wat er gebeurd.

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 30-06-2012 19:07 ]

• lauyylauyy
  • Laatst online: 16-12-2025
download rivatuner, of speedfan ;)

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

• mastermr13
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2023
maar... zijn kaartje is nu al 55 graden..

als ie de fan speed omlaag gooit... Word dit dan niet alleen maar erger?

Verwijderd

Dan wordt die niet nóg kouder hoor, maar juist warmer.... :+

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 16:54

Yintha

We'll stay gold forever

Zit er soms veel stuf in je videokaart? 55graden is inderdaad warm voor een cpu die geen load heeft i.c.m. 100% fan speed.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
download MSI afterburner, daar kan je je fan speed instellen door een slidertje te verschuiven :)

EASY AS HELL!
Pagina: 1