MMF module op een SMF fiber

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:43
Ik weet niet of de benamingen correct zijn, maar volgens mij wel.

Ik heb een LC SR module, echter is de kabel geel en geel is volgens mij SMF, terwijl de module volgens mij MMF is.

Zal dit samen werken?

De kabel aansluiting is wel LC, net zoals de module.

EU DNS: 86.54.11.100

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Het enigste echte juiste advies is; nee, SMF op een MMF sfp gaat niet werken. Performance en stabiliteit is niet te garanderen, er kunnen de meest gekke storingen ontstaan.

However...
Check het opschrift op de kabel. Er bestaat ook MMF met een geel jasje. Als er "SM", "Singlemode", "OS1" of "9/125" opstaat is het echt SMF.
Kijk goed op de SFP module, misschien is hij geschikt voor beide typen. De kans daarop is erg klein.
Je kan het sowieso proberen, afhankelijk van lengte van de totale link en het aantal connector-overgangen heb je een minimale kans. Ik ben zulke dingen eerder, werkend, tegengekomen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de afstand kort genoeg is zal het wel werken, maar ik zou niet op zoiets vertrouwen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:43
Het gaat om +/- 30 meter.

EU DNS: 86.54.11.100

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan zou ik zeker gewoon een MMF fibertje regelen, of SMF modules.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:31:
Dan zou ik zeker gewoon een MMF fibertje regelen, of SMF modules.
Idd, dergelijke optics zijn niet superduur, en debuggen door de wazige problemen die je kan krijgen kost al een stuk meer.

SMF en MMF schelen dermate veel (verschillende manieren van reflecties in de vezel, verschillende golflengte (meestal 850nm bij mm, 1310 bij sm)) dat ik het er zeker niet op zou gokken.

Bij 30m kun je ook nog een koperlinkje maken. (even ervanuit gaan dat we het over een 1Gbit module hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 30-06-2012 13:46 ]

Pagina: 1