Toon posts:

Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Is het normaal dat een HD wordt aangeleverd omwikkeld met noppenfolie en tape?
Normaal moet zoiets toch in originele verpakking aangeleverd worden lijkt me.

Greetz,

Sternling

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 15:49
waar heb je hem gekocht ??
In verpakking zit wel altijd een verscill tusen OEM en RETAIL.
Meestal worden hd's in OEM verpakking gedaan, deze verpakking is erg simpel en komt vaak dan ook direct zo uit de fabriek..

Verwijderd

Topicstarter
Bij 4 Launch

Dus?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 23:29 ]

Verwijderd

Een nieuwe schijf hoort in een gesloten, anti-statisch zakje te zitten inclusief originele sticker van de fabrikant. Bij deze schijf heb ik dus grote twijfels of deze wel nieuw is, aangezien hij niet verpakt is op de manier waarop die verpakt zou moeten zijn.

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01 21:41
Seagate, Western Digital, Hitachi komen in een anti-statisch zakje, samsung hardeschrijven komen in een plastic omhulse / doosjes.

Lijkt me dus zeer waarschijnlijk dat deze schijf helemaal nieuw is..

Verwijderd

Dat lijkt mij dus niet. Noppenfolie is geen anti-statisch zakje. Eerlijk gezegd denk ik dat dit een gebruikte / geretourneerde schijf is. Ik zou even HDTune gebruiken en kijken naar het aantal draaiuren (smartwaarde).

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel een anti-statisch zakje omheen, met daar overheen plastic noppenfolie. Niets aan de hand dus.
Ik dacht dat ze altijd geleverd werden in een doosje.

Goed weer wat van opgestoken

Dank u allen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Retail zit wel in een doosje ja, OEM niet ;)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:09
Is inderdaad vrij normaal, heb een tijd geleden 2 soortgelijke HDD's gekocht (3TB versies) en die kwamen ook in een anti-statisch zakje + noppenfolie.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:38:
Er zit wel een anti-statisch zakje omheen, met daar overheen plastic noppenfolie. Niets aan de hand dus.
Ik dacht dat ze altijd geleverd werden in een doosje.

Goed weer wat van opgestoken

Dank u allen
Dan is er inderdaad niets aan de hand. Je had alleen in je startpost niet vermeld dat de schijf in een anti-statisch zakje zat. ;)
Pagina: 1