Net als vele anderen, begin ik volgend jaar aan een HBO studie, een laptop is dan altijd handig, aangezien een desktop meeslepen zo'n gedoe is.
Mijn huidige laptop heeft een bliksemsnelle Pentium III 1ghz cpu, met de geweldige schijfcapaciteit van 40gb, de overkill van 700-en-een-beetje MB ram en maarliefst 2 PC-kaart ingangen
Dat alles met een gewicht van slechts 4 a 5kg. Deze geweldige machine wil ik natuurlijk niet meenemen naar school, straks maak ik nog mensen jaloers.
Daarom moet ik maar eentje erbij nemen.
Ik ga voornamelijk erop werken voor mijn studie(office-meuk, internet voornamelijk), muziekluisteren [via oordopjes, dus goede speakers zijn niet nodig], filmpjes kijken en zo af en toe een lichte game, aangezien ik mijn desktop hou als game-pc.
Een beetje stevigheid is natuurlijk wenselijk, hij moet een paar jaartjes meegaan zonder dat ik ducttape, een hamer en/of WD-40 moet pakken.
Toetsenbord moet een beetje goed typen, maar hoeft niet geweldig te zijn.
Qua uiterlijk heb ik het liefst een beetje een grijze muis, hoeft niet super flashy te zijn voor mij, al is mooi wit niet lelijk. Geen gamelaptop met allemaal kleurtjes en ledjes en alles.
Gewicht intresseerd mij weinig, ben gewend om vanalles mee te slepen.
Mij lijkt een 15,6" beeldscherm het fijnst. Beeldkwaliteit hoeft niet super te zijn. Normaal is goed genoeg.
Verder is een beetje RAM altijd prettig, al kan ik dat er ook bij zetten. Grafische kracht moet genoeg zijn voor Windows 7. CPU kracht hoeft niet super te zijn.
Accu moet goed genoeg wezen voor een aantal uur gebruik. Hij zal veel uit staan, of aan de oplader hangen.
De prijs moet onder de 600 komen. Richting 500 het liefst.
SSD enzo is niet direct nodig. Ik schoenlepel er wel eens een hybrideschijf in.
Al met al, kom ik uit (als kleine AMD fanboy zijnde) op een AMD A-8 of AMD-A6 processor, met daaromheen een laptop.
De volgende laptops lijken mij okay:
pricewatch: HP ProBook 4535s (A6E40EA)
Extra videokaart, USB 3.0 en een vingerafdruk scanner.
pricewatch: Asus K53TK-SX023V
Goede videokaart, goede accu, USB 3.0, staat in de BBG. Is alleen slecht leverbaar.
pricewatch: Toshiba Satellite L750D-1DQ
Stevige proc, veel RAM, leuk prijsje.
pricewatch: Asus K53Z-SX125V
Het goedkopere, leverbaardere broertje van de andere Asus: iets mindere videokaart, rest gelijk (?)
pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN
Zeer betaalbaar, redelijke proc en gpu, grotige HDD.
Welke is het best? en heeft iemand anders nog een idee?
Mijn huidige laptop heeft een bliksemsnelle Pentium III 1ghz cpu, met de geweldige schijfcapaciteit van 40gb, de overkill van 700-en-een-beetje MB ram en maarliefst 2 PC-kaart ingangen
Daarom moet ik maar eentje erbij nemen.
Ik ga voornamelijk erop werken voor mijn studie(office-meuk, internet voornamelijk), muziekluisteren [via oordopjes, dus goede speakers zijn niet nodig], filmpjes kijken en zo af en toe een lichte game, aangezien ik mijn desktop hou als game-pc.
Een beetje stevigheid is natuurlijk wenselijk, hij moet een paar jaartjes meegaan zonder dat ik ducttape, een hamer en/of WD-40 moet pakken.
Toetsenbord moet een beetje goed typen, maar hoeft niet geweldig te zijn.
Qua uiterlijk heb ik het liefst een beetje een grijze muis, hoeft niet super flashy te zijn voor mij, al is mooi wit niet lelijk. Geen gamelaptop met allemaal kleurtjes en ledjes en alles.
Gewicht intresseerd mij weinig, ben gewend om vanalles mee te slepen.
Mij lijkt een 15,6" beeldscherm het fijnst. Beeldkwaliteit hoeft niet super te zijn. Normaal is goed genoeg.
Verder is een beetje RAM altijd prettig, al kan ik dat er ook bij zetten. Grafische kracht moet genoeg zijn voor Windows 7. CPU kracht hoeft niet super te zijn.
Accu moet goed genoeg wezen voor een aantal uur gebruik. Hij zal veel uit staan, of aan de oplader hangen.
De prijs moet onder de 600 komen. Richting 500 het liefst.
SSD enzo is niet direct nodig. Ik schoenlepel er wel eens een hybrideschijf in.
Al met al, kom ik uit (als kleine AMD fanboy zijnde) op een AMD A-8 of AMD-A6 processor, met daaromheen een laptop.
De volgende laptops lijken mij okay:
pricewatch: HP ProBook 4535s (A6E40EA)
Extra videokaart, USB 3.0 en een vingerafdruk scanner.
pricewatch: Asus K53TK-SX023V
Goede videokaart, goede accu, USB 3.0, staat in de BBG. Is alleen slecht leverbaar.
pricewatch: Toshiba Satellite L750D-1DQ
Stevige proc, veel RAM, leuk prijsje.
pricewatch: Asus K53Z-SX125V
Het goedkopere, leverbaardere broertje van de andere Asus: iets mindere videokaart, rest gelijk (?)
pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN
Zeer betaalbaar, redelijke proc en gpu, grotige HDD.
Welke is het best? en heeft iemand anders nog een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door RobinHood op 29-06-2012 22:09 ]
People as things, that’s where it starts.