Toon posts:

Computer stuk, wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, ik heb een oude computer van ongeveer 8-9 jaar oud. Nu start deze niet meer op, en ik heb daar iemand naar laten kijken die zegt dat er een ventilator stuk is, en er dus iets is doorgebrand. Wat precies weet ik niet meer, hij heeft het allemaal uitgelegd maar ik weet niet veel van computers af.

Deze man zegt wel dat ik er weer nieuwe onderdelen in kan laten zetten, voor ongeveer 200 euro. De nieuwste onderdelen van deze tijd passen er echter niet in, dus moeten er wel ''oudere'' onderdelen in. Ik kan er ook voor kiezen om een nieuwe pc of laptop te kopen.

Nu is mijn vraag dus wat ik het beste kan doen. Nieuwe onderdelen is het voordeligst, maar is een hele nieuwe pc/laptop misschien toch een betere keuze?

Alvast bedankt.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

een pc van 8, 9 jaar oud is een no brainer..
Ik zal (als ik jou was) een nieuwe computer aanschaffen.. de 200 euro aan reparatiekosten aan je oude systeem is gewoon weggegooid geld.

Het systeem waar je het over heeft is een dinosaurus onder de dinosauriërs.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nieuwe pc of laptop kopen :)

Om voor 200 euro een oude pc te gaan maken is dikke onzin!

Voor dat geld koop je al een veel nieuwe systeem 2e hands :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kaalus op 29-06-2012 19:42 ]

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:15
Daar is V&A voor.

[ Voor 154% gewijzigd door Bolletje op 29-06-2012 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan duidelijk, dan ga ik voor een nieuwe computer. Bedankt voor het advies. Weten jullie toevallig ook nog een leuke aanbieding?

Bedankt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kijk even rond in vraag & aanbod. ;) Ik zie zo al genoeg leuke systeempjes staan voor 200,- of minder. Core 2- en phenom II-computertjes bijvoorbeeld, veel nieuwer en beter dan wat je nu hebt (en nee, ik weet niet wat je nu hebt, maar die zijn beter dan alles van 8-9 jaar geleden).

Nieuw kan natuurlijk ook maar dan ben je weer wat meer kwijt natuurlijk, dus het tweedehands-gebeuren is vooral een alternatief voor het repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 29-06-2012 20:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:32

Bolletje

Moderator Harde Waren
Met weinig inzet en maar vragen naar de bekende weg kom je hier niet ver. Omdat nu wel duidelijk is waar het heen gaat heeft dit topic dus ook weinig nut.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.