GTX 670 random black screen crashes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4BoT
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-08 10:55
Hallo,

Ik heb vandaag 2 nieuwe Palit GTX 670's binnen gekregen. Ze werken aardig goed maar het is me nu al 3 keer voor gevallen dat mijn scherm zwart werd (met No signal en daarna herstel van het signaal maar scherm bleef zwart.) en het geluid dat "freezed", luide ruis als het ware. Dat van het geluid is wel elkel tijdens het spelen van games. De eerste keer was gewoon vanaf bureaublad, 2de keer was tijdens een spel. Er is ook geen foutmelding.
Dus de crashes gebeuren zowel onder load als tijdens idle.

Ik heb hierop dan Furmark geïnstalleerd en heb gemerkt dat de pc al reboot van zodra ze 80 graden wordt. Zou iemand me kunnen helpen bij dit probleem?

Ik heb ook al Memtest gebruikt omdat ik eerst dacht dat het misschien aan mijn geheugen zou liggen, mar deze kwam zonder errors of crashes uit de kast. Terwijl de memtest actief is, is geheugen gebruik ook rond de 90% dus veronderstel ik dat het ook niet aan de CPU ligt, ik heb deze bovendien ook al bijna een jaar.

Zou het helpen de molex op het moederbord zelf in te pluggen? Mijn voeding is een HX1000W.
Dank U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

S4BoT schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:12:

Zou het helpen de molex op het moederbord zelf in te pluggen? Mijn voeding is een HX1000W.
Dank U
Molex op het moederbord? 8)7?
Dat zou ik niet doen, gaat niet passen... Je moet eens proberen of je systeem werkt met 1 kaart.

Ik denk dat een videokaart kapot is... zo niet is de voeding mischien defect en levert het nog maar 30% van zijn kunnen oid.
Tot slot kan je CPU verkeerd zijn overclocked.

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 29-06-2012 22:25 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Er zijn moederborden waar je een molex aansluiting hebt om de PCI-E sloten van extra prik te voorzien, mocht dit niet het geval zijn dan inderdaad geen molex aansluiten :P

Heb je de kaarten al eens geprobeert te reseaten en alle aansluitingen goed nagekeken?
Draaien er monitoring programma's op de achtergrond? Deze schijnen soms problemen te veroorzaken bij deze kaarten.
Wat je verder kunt proberen is 1 voor 1 de kaarten te testen en te kijken of er eentje bijzit die meer problemen geeft dan de ander.
Welke Palit kaarten zijn dit? Met standaard koeler/clocks, of de overgeklokte versie? Mocht je de snelle versie hebben en 1 van ze veroorzaakt dit probleem, misschien met Afterburner o.i.d de clocks een beetje terugschroeven en weer testen.
Omdat je zegt dat er bij Idle ook problemen zijn ligt het waarschijnlijk niet aan temperaturen maar kijk vooral naar de temps van de bovenste kaart, en voor zover mogelijk probeer wat ruimte te houden tussen de kaarten voor airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
morerevs schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:46:
Er zijn moederborden waar je een molex aansluiting hebt om de PCI-E sloten van extra prik te voorzien, mocht dit niet het geval zijn dan inderdaad geen molex aansluiten :P
Dat klopt maar dat is tegenwoordig alleen bij m-itx en serverbordjes alleen nog het geval een standaard molex plug vind je meestal niet meer terug op een moederbord.

Ik weet niet op hoeveel beeldschermen je speel maar je zou even de hdmi kabel in een andere kaart steken (als het dvi + geluid is dan die even in de andere kaart steken).
Anders even een andere kabel proberen.

Je hebt een high end voeding maar zelfs die kunnen stuk dus als je ergens een andere voeding kan lenen dan kan je dat probleem uitsluiten.

Je kan ook de kaarten 1 voor een in een ander systeem testen en daarna allebij dan sluit je zowel de kaarten als een SLI probleem uit.

[ Voor 7% gewijzigd door maarten12100 op 30-06-2012 12:28 ]