Toon posts:

PC hapert opeens bij games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greetings Tweakers,

Ik zit met een vervelend probleem; de pc hapert opeens bij spelen van games (TF2 en BF3). Ik heb 3 maanden geleden op een dag ongeveer 8 uur achter elkaar gespeeld en sindsdien hapert de computer bij het draaien van games en 1080p videos. Daarvoor geen problemen gehad, alles draaide vloeiend. Nu hoor ik geen rare geluiden uit de tower, start normaal op, geen crashes of freezes, hapert alleen erg bij zware applicaties.
Ik weet nu niet waar het probleem zit, videokaart/voeding/RAM, hoe kan ik hier het beste achter komen?
Ik heb videodrivers ge-update, games opnieuw geïnstalleerd, gescand op virussen, niets helpt, denk zelf dat het hardware-matig probleem is.

pentium 2,4ghz quadcore
windows 7 64 bit
4 gb DDR2
Gigabyte gtx 460 oc 1 GB
900W x-silent voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb je de temperatuur van de pc al eens bekeken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor suggestie, hier een screenshot.

Ik weet niet wat de referentiewaardes zijn, dit lijkt mij niet te over verhitten?

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/34q2rde/6

Dank alvast voor analyse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
je plaatje werkt niet.

anyway, download eens coretemp of realtemp en draai dan prime95, dat geeft wel een aardige indicatie van load temperaturen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
De enige zorgwekkende temperatuur is temp3 met -128 graden... (pic) maar dat is gewoon een niet bestaande sensor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Heb je ook al eens gescanned op spyware en malware met bijvoorbeeld MalwareBytes?
Deze worden vaak niet altijd door standaard Virusscanners gevonden en kan mogelijk een oorzaak zijn.

Wat je ook nog kan doen is het volgende:
Start het spel op waarmee je problemen hebt, zodra je merkt dat het spel begint te haperen druk je op ALT+TAB om terug te keren naar Windows. Open daar de Task Manager (Taakbeheer) en kijk onder Processes(Processen) of je kan zien of een proces veel rekenkracht in beslag neemt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik helaas allemaal al gedaan, geen malware gevonden.
ik zit nu te denken dat misschien de voeding onvoldoende energie levert, bij programma's met weinig belasting draait alles goed maar zodra een zware app draait hapert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
om een beter idee te geven aangezien taak beheer starten nadat het begint te haperen normaal al iets te laat is start taakbeheer, doe je spel op het moment alt tab en kijk eens bij prestaties wat er precies vol loopt. als je bijv ziet dat je processor of ram in eens naar boven schiet dan weet je in ieder geval de oorzaak.

windows update misschien iets automatisch gestart? bij het afsluiten germerkt dat er wat geinstaleerd is?
probeer anders je systeem terug te zetten naar een datum dat hij het nog wel deed om software uit te sluiten.

en anders zou ik ook power supply eerste instantie denken of misschien dat er ergens een bad sector op je hdd zit qua wissel bestand.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1