Toon posts:

Nieuw systeem - videokaart niet leverbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op advies van vrienden ben ik een eigen computer aan het bouwen. Ik heb de BBG juli 2012 aangehouden van de mainstream game computer.
[BBG] Mainstream Gamesysteem juli 2012

één van de onderdelen was de Sapphire HD7950 3GB GDDR5 pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5

nu kan CD-ROM-LAND dit onderdeel niet meer leveren terwijl op de site wel stond dat het op voorraad was. Ik ben hier over heel netjes gebeld en de man die ik gesproken had kon twee andere kaarten aanbieden i.p.v. de shappire. Wat moet ik doen? Kan ik het beste de bestelling annuleren en de Shappire in frankrijk bestellen? (één van de nog maar 3 leveranciers die het product aanbieden) of kan ik beter een van de vervangende kaarten bestellen?

Dit zijn de kaarten die aangeboden zijn:

VGA Asus Radeon HD7950-DC2-3GD5 3GB
https://www.cdromland.nl/...adeon_HD7950_DC2_3GD5_3GB

VGA MSI Radeon HD7950 3GB OC
https://www.cdromland.nl/..._MSI_Radeon_HD7950_3GB_OC

Ik zou hulp en advies heel erg op prijs stellen. alle onderdelen zijn al besteld (en betaald) en dit is voor mij heel veel geld. Ik weet nu niet wat ik met de videokaart moet doen en dat is volgens mij het belangrijkste onderdeel van de game computer.

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 09:25

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

De 2 kaarten die je noemt zijn prima vervangers voor de Sapphire. Prestaties zullen nie tof nauwelijks onderdoen voor elkaar. De MSI variant is 20 MHz sneller maar heeft een kleinere koeler, en koelt daardoor ook wat minder goed of in ieder geval met meer geluid. Beide kaarten kun je verder zonder problemen aanschaffen.

Ps De Sapphire bestellen in frankrijk zou in ik ieder geval zeker niet doen.

[ Voor 22% gewijzigd door DominoNL op 29-06-2012 17:29 ]

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

Ik zou lekker voor die Asus gaan, die lijkt in verhouding tot de andere 2 een grotere koeler (dus hogere clocks of minder geluid) te hebben en een Radeon is gewoon een Radeon, qua kwaliteit scheelt het niet veel.

En hij is nog getest ook: reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid en komt er prima uit (in tegenstelling tot de lawaaiige XFX)

(ok, dat is de OC versie, maar maakt niet veel uit)

[ Voor 40% gewijzigd door M_V op 29-06-2012 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
DominoNL schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:28:
De 2 kaarten die je noemt zijn prima vervangers voor de Sapphire. Prestaties zullen nie tof nauwelijks onderdoen voor elkaar. De MSI variant is 20 MHz sneller maar heeft een kleinere koeler, en koelt daardoor ook wat minder goed of in ieder geval met meer geluid. Beide kaarten kun je verder zonder problemen aanschaffen.

Ps De Sapphire bestellen in frankrijk zou in ik ieder geval zeker niet doen.
Ik heb echt zo weinig vestand van wat belangrijk is: Zou jij nog een voorkeur hebben? Wat is belangrijker hogere MHz of betere koeling.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:35:
[...]

Ik heb echt zo weinig vestand van wat belangrijk is: Zou jij nog een voorkeur hebben? Wat is belangrijker hogere MHz of betere koeling.
Betere koeling, want dat vertaalt zich, als je dat zou willen, uiteindelijk weer in hogere MHz's door een (klein) overclockje. 20 Mhz merk je bijna niet, het enige verschil is dat bij de ene kaart de fabrikant de oc al heeft gedaan, en je dat bij de andere zelf moet doen.

Edit:
Ik zou inderdaad voor de Asus gaan, tevens een jaar langer garantie, maar let wel even op het formaat van die kaart: Hij is (flink) groter, en neemt volgens mij wel twee slots in beslag. Dat moet wel passen! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Torrentus op 29-06-2012 17:39 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Lees het beleid eens door. Topic hoort hier niet thuis. > CAA

Daarnaast hoeft die titel niet zo schreeuwerig :/

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje92 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:45:
Lees het beleid eens door. Topic hoort hier niet thuis. > CAA