2 Windows XP's op m'n laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als ik mijn Laptop opstart kan ik uit 2 Windows XP's kiezen, Professional en Home Edition.
Maar ik wil de Home Edition verwijderen, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
De keuzemogelijkheid kun je weghalen in het opstartbestand. Dat zit ergens in systeembeheer, tekstregeltjes zijn het.
Oja, boot.ini heet dat ;) Het bestand Boot.ini in Windows XP bewerken

[ Voor 35% gewijzigd door Barleone op 29-06-2012 17:05 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Hee,

Start, uitvoeren, 'msconfig' [enter], tabblad BOOT.INI, verwijder de Windows Home uit de lijst, opslaan klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.windows7password.net/wp-content/uploads/2010/10/2-msconfig-Boot-ini.png

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Staan die ook beiden op je schijf? M.a.w. kan je beide booten? In dat geval moet je ook nog even de partitie trashen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
unglaublich schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:05:
Hee,

Start, uitvoeren, 'msconfig' [enter], tabblad BOOT.INI, verwijder de Windows Home uit de lijst, opslaan klaar.

[afbeelding]

Tom
Kan hem niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Misschien dat je even aan kunt geven wat je zoal geprobeerd hebt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:48
Het is nogal logisch dat als je in Windows xp Home zit, dat je Windows xp Home niet kan verwijderen.
Je wilt de professional verwijderen.

Maar Set-as-default bij Home Professional moet het wel doen, samen met de timeout op 0, anders 1.

Anders moet je het met EasyBCD proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 29-06-2012 20:45 . Reden: *Lekker gelezen van mij* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ten eerste wil hij Windows XP Home verwijderen, ten tweede gaat EasyBCD hier niet veel doen want -de naam zegt het al- die werkt met BCD en dat is geïntroduceerd in Windows Vista.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Het is al gelukt dat hij in 1 keer Professional boot, maar ik weet nog steeds niet of Windows XP Home van mijn hardeschijf is verwijderd, is dat niet gewoon een map die ik kan delete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 21:41
Als je een van beide opties niet kon booten, stond ie waarschijnlijk niet op je harde schijf. Als je ze allebei kon booten, staan ze waarschijnlijk beiden geinstalleerd. Al zou ik niet weten hoe dat kan maar goed.

Probeer naar het schijfbeheer (via rechterklik op deze computer en dan beheren, daar moet het ergens staan, ik kan me niet meer herinneren waar het in XP zit) Hier kun je zien hoe je harde schijf is op gedeeld in verschillende partities. Bij de partitie waaruit je opstart staat die aangegeven.
Post anders even een screenshot van wat je partities zijn.
Pagina: 1