[C#] Het Grote Extension Methods Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Laten we eerlijk zijn, die prutsers bij Microsoft kunnen er niks van. >:)
Waarom hebben ze de meest simpele en nuttige methodes nooit in hun library opgenomen?

Gelukkig zijn er de extensions methods, waardoor we hun bestaande klasses kunnen uitbreiden met onze eigen methodes.

Wat zijn jullie favoriete extension methods die je in elk project zo'n beetje gebruikt?

Een voorbeeld zaols die op de site van Microsoft staat:
C#:
1
2
3
4
public static int WordCount(this string s)
{
   return str.Split(new char[] { ' ', '.', '?' }, StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries).Length;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Uiteraard, maar ik waardeer de mening van mijn mede Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een topic wat eigenlijk alleen maar kan ontaarden in een "domme" opsomming van stukjes code zonder onderbouwing lijkt me niet de bedoeling. In elk geval niet in deze vorm. Mocht je een topic als dit echt willen starten geef de mods hier dan even een seintje met een voorbeeld van je topicstart. Je zult dan op z'n minst de boel wat moeten sturen door aan te geven wat wel en niet kan, uitleg moeten geven dat alleen code niet goed is (dus geef aan hoe er onderbouwd kan worden) en je zal uiteraard zelf met een aantal (!) goede voorbeelden moeten gaan komen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.