Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU relevantie voor basic use

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 23:41
Hoe belangrijk is de CPU van een laptop voor gebruik als internet, Outlook, Word en zo nu en dan Skype?
Dit is waar mijn moeder de laptop, die ondergetekende mag gaan uitzoeken, voor gaat gebruiken.

Hij hoeft niet snel te zijn, maar moet vooral snel voelen. Een SSD spreekt voor zich maar ik twijfel tussen wat laptops. Ze is een dual 2.5ghz AMD desktop gewend (5200 rpm schijf). Laptops in de prijsklasse van 500 euro zitten rond de 1.6GHz dual ( e450 chip). Gaat ze dat heel erg merken tijdens alledaags gebruik?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nee. Daar gaat ze weinig van merken. Liever een wat minder snelle CPU dan te weinig RAM of een trage disk.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:53
Je zou de prestaties van zo'n chip ook even op kunnen zoeken. Ik denk niet dat ze hier wat van gaat merken. Je kunt je beter focussen op een snelle(re) HDD. Een SSD lijkt me een behoorlijke overkill voor zo'n laptop dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 29-06-2012 14:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat je je even heel goed moet afvragen hoe je moeder d'r laptop gebruikt.

Heeft ze baat bij veel opslagruimte? Gaat ze bijvoorbeeld 720P filmpjes van haar smartphone "windows movie-makeren"? Dan zou ik gaan voor een snelle grotere HDD en een toch wat krachtiger CPU. Zo niet dan is een klein ssdtje ook prima. We denken nogal eens te makkelijk dat onze ouders "alleen skypen" en ik weet niet hoe goed je het gebruik van je moeder kent, maar let hier op.

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46
Hou er wel rekening mee dat een laptop CPU iets anders is dan een desktop CPU (net als GPU ;) ). Laptops klokken sneller terug en je moet rekening houden met koeling. Persoonlijk zou ik meer voor een dualcore 2 tot 2,5 Ghz gaan (i3 van intel bijvoorbeeld).

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Bartske schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:09:
Je zou de prestaties van zo'n chip ook even op kunnen zoeken. Ik denk niet dat ze hier wat van gaat merken. Je kunt je beter focussen op een snelle(re) HDD. Een SSD lijkt me een behoorlijke overkill voor zo'n laptop dan.
SSD is nooit een overkill... ;)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Muldert
  • Laatst online: 27-11 23:41
Bedankt voor de reacties! Ze gebruikt wat ik eerder noemde, een soms picasa.

Een E450, 1.6Ghzdual, is dus prima voor zoiets?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Gaat over een aankoop dus ik verplaats hem even naar LAA. ;)
Pagina: 1