Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:53
hallo allemaal,

ik ben van plan om voor het eerst een laptop te gaan kopen, de laptop moet gebruikt worden op school (mbo ict opleiding) verder wil ik de laptop ook gebruiken voor 3D gaming. dus een 3D scherm is wel belangrijk mijn budget ligt ongeveer rond de 1500 euro. ik ga de laptop pas eind augustus kopen (in de hoop dat de prijzen iets gedaald zijn)

de specs die ik wil zijn:

Scherm
17.3 inch FULL HD 3D - als het kan een mat scherm
mocht 3D scherm te duur zijn dan graag 17,3 of 18,3 inch Full HD scherm.

Processor
Intel i7-3720QM

Videokaart
graag een goeie video kaart voor 3D gaming

Werkgeheugen
minimaal 12GB -1600MHz

HDD
minimaal 2x 750GB - als het kan 7200RPM
ssd van 120GB + hdd 1TB mag ook als dit de laptop maar niet duurder maakt.

ODD
Blu-Ray speler

USB
het liefst wel 2 USB 3.0 aansluitingen

Webcam:
ingebouwde HD(ready) webcam

Audio:
als het mogelijk is een beetje goeie audio uitgang want thuis wil ik wel fatsoenlijk muziek kunnen luisteren.

ik hoop dat dit binnen de €1500 valt. ik heb er zelf namelijk niet super veel verstand van en heb al beetje rond gekeken maar dacht dat het slimmer zou zijn om hier even om hulp te vragen aangezien de laptop wel een paar jaartjes mee moet gaan.

alvast bedankt! _/-\o_

edit: extra info over scherm type.

[ Voor 4% gewijzigd door hellred666 op 29-06-2012 13:42 ]

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 23:17
Ik denk niet dat je voor 1500 euro een laptop met die specs gaat vinden.

De beschrijving lijkt overigens wel op een alienware M17x, met gtx-680m.

• hellred666
de M17X ziet er wel goed uit, is alleen wel beetje prijzig als ik daar invul wat ik allemaal wil hebben..
iemand een goedkopere oplossing?

Verwijderd

De M17x is de goedkoopste zo ongeveer. Je moet alleen weten waar je moet zoeken. Met epp truuk en skopkorting gaan er wat percentages af. i7 + GT 675m = € 1,340. GTX580 = €1566. De CPU zou ik standaard houden, of je moet wel een verdomd goede reden hebben waarom de standaard niet voldoet.

Maar... 17.3" voor school, goed over nagedacht? Ik raad altijd max. 15.6" aan. Minder grafische kracht, maar wel dezelfde resolutie en anderhalve kg minder.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 23:17
Ik denk niet dat school persé een rede is om max een 15.x" te nemen.
Als je tegen een zware (rug)tas kan, dan zou ik gewoon 17.x" ook op de lijst zetten/houden.
Als je van een ligte tas houd, dan zou ik mischien zelfs voor een 13.x" gaan, maar daar zijn 100% zeker geen laptops in te vinden die aan je eisen voldoed.

Na al mijn vergelijkingen kwam ik zelf steeds uit bij de M17x.
Dat is dus ook een van de enige laptops die ik kan aanraden :/

(is ook de laptop die ik ga kopen)

• hellred666
15.6" wordt me echt te klein aangezien ik er ook mee wil gamen, verder heb ik op school geen boeken en een groot bureau dus 17.3" is dan geen probleem, en het gewicht van de laptop vind ik niet zo belangrijk.

maar dan denk ik dat ik de M17x maar ga kopen in augustus!, en de i7-3720QM is het dus niet waard om er in te laten zetten?
in iedergeval bedankt voor de reacties!

Verwijderd

€200 voor 300mhz... Toen ik mijn laptop kocht betaalde je €100 voor 400mhz meer en kreeg je daar nog een lading features bij (VT-x, 10w lager TDP). Destijds werd mij geadviseerd dat alleen te doen vanwege de extra features.

• hellred666
oke dan denk ik dat ik de cpu standaard hou,
thnx voor advies :)

• hellred666
nog 1 klein vraagje, waarom kan ik via de united states versie van de dell website wel een personalized plate er op laten zetten met mn naam dr in, en niet via de nederlandse site ?

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Omdat de customization op de US site gewoon veel uitgebreider is.

Ik zou het uberhaupt niet doen, zonder die onzin heeft de laptop nog resale value.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

XPS 17 had ook nog gekunt, maar die heeft geen 12GB RAM. Misschien kan je dat zelf erin zetten. Weet niet precies in hoeverre de XPS 17 RAM ondersteunt.
Op CPU na kan je dan best goedkoop uit zijn.
EPP truuk, kortingscodes, andere kortingen, enz.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1