SSH tunnel + updates

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Topicstarter
Ik heb ergens een server draaien die ik van buitenaf via SSH kan benaderen. Vanwege restricties op het netwerk waar de server in draait kan de server echter geen SSH verbinding naar buiten opzetten en ook geen verbinding met het internet. Om bijvoorbeeld updates of nieuwe software te installeren zou ik graag de SSH verbinding gebruiken die ik vanaf buitenaf op kan zetten.

Is het mogelijk via SSH een tunnel op te zetten vanaf mijn lokale workstation en vervolgens vanaf de server via deze tunnel bijvoorbeeld updates binnen te halen? Alle antwoorden over SSH tunnels spreken juist over een tunnel opzetten zodat je via de remote host kan werken, maar bij mij moet het dus andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek maar eens op: Reverse Tunnel

Check ook eens de socks proxy functionaliteit van SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan niet het internet op vanaf de machine, en je kan ook geen SSH opzetten naar andere systemen, maar toch heb je verbinding met de server. Daar moet iets mee te doen zijn. De server is niet volledig afgesloten van de buitenwereld, dus dat is mooi.

Socks proxy van SSH zal je niet veel helpen. Vanaf de client is geen reverse-proxy op te zetten ermee, alleen een proxy die naar de server toe gaat. Van daaruit ga je dan het internet op. Hiermee kan je een secure verbinding opzetten vanaf publieke locaties.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ppp over ssh tunnelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:24:
Je kan niet het internet op vanaf de machine, en je kan ook geen SSH opzetten naar andere systemen, maar toch heb je verbinding met de server. Daar moet iets mee te doen zijn. De server is niet volledig afgesloten van de buitenwereld, dus dat is mooi.
Er zit ergens een firewall tussen (niet in mijn beheer) die een established connection toelaat (ook nog over een bepaald VLAN en via VPN), maar niet de ander kant op.
Socks proxy van SSH zal je niet veel helpen. Vanaf de client is geen reverse-proxy op te zetten ermee, alleen een proxy die naar de server toe gaat. Van daaruit ga je dan het internet op. Hiermee kan je een secure verbinding opzetten vanaf publieke locaties.
Deze methode is mij inderdaad bekend en heb ik al meerdere keren kunnen gebruiken. Helaas gaat hij hier dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:55:
Je kunt ppp over ssh tunnelen.
Ik zal mij hier even over inlezen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Topicstarter
Dit topic is zojuist nutteloos geworden omdat ik het voor elkaar heb gekregen om vanaf de server een SSH verbinding op te zetten naar buiten en ik dus een "normale" SSH tunnel kan gebruiken.

Bedankt allemaal voor het meedenken! :)
Pagina: 1