Game PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 19:19
Beste Tweakers,

Omdat EA een nieuw deel in de Sim City franchise uit gaat brengen, ben ik van plan een nieuwe aardige Game-Pc in elkaar te knutselen. Vroegah was ik nog goed op de hoogte van de hardware. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal uit ben wat dat betreft. Gelukkig heb ik nog even voor dat de game uit komt. (ik geloof februari 2013).

Mijn budget voor deze 'Game-Pc' is €800,-

Wat wil ik er mee kunnen?
- Sim City (http://store.origin.com/s...GB/html/pbPage.SimcityUK/)
- Anno 2070
- Diablo III
- Command and Conquer Generals 2 (als de game ooit nog komt)

Welke hardware zou (op dit moment) het meest geschikt zijn, denken jullie?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 10:23

RoofTurkey

PredatorKalkoen

I'm on the case ;) . Even 5 minuutjes wachten en ik heb een lijstje voor u :P .

Zie hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB€ 79,50€ 79,50
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 104,95€ 104,95
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 219,-€ 219,-
1be quiet! Pure Power L8 430W€ 49,45€ 49,45
1Samsung 830 series 128GB€ 94,-€ 94,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 47,48€ 47,48
1Gigabyte GA-H77-D3H€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,35

-Een 1TB schijf voor opslag en programma's/games.
-Een DVD-brander, voor het installeren van software.
-Een mooie behuizing met goede koeling en mooie LED's, al zeg ik het zelf 8) .
-Een i3 dual-core voor genoeg kracht in de games en ook als je een keer iets anders doet is dit wel genoeg, een i5 zou overdreven zijn en Intel CPU's zijn bij games tegenwoordig toch echt beter voor hetzelfde geld dan AMD's ;) .
-Een OC versie van de 7850 voor een lekkere framerate tijdens het spelen van je favoriete games.
-Een 430w voeding van een A-merk, om je systeem te kunnen voorzien van stroom zelfs in het heetst van de strijd :*) .
-Een 128GB SSD voor je OS (die heb je neem ik aan al, toch?) en je meest gespeelde games, om deze allemaal lekker snel te starten.
-En tenslotte 8GB geheugen om ook te kunnen multi-tasken en het kost toch geen knoop :P .
-O, en een moederbord om alles in elkaar te kunnen zetten :9 .

Voor vragen, ben ik er gewoon hoor :) .

[ Voor 96% gewijzigd door RoofTurkey op 29-06-2012 13:44 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bij deze twijfel ik toch een beetje over de CPU. Doorgaans is een i3 inderdaad genoeg, maar voor strategy games is een snellere CPU vaak wel handig (zie bijvoorbeeld Civilization V). Maar goed, voor rrn i5 moet je wel iets anders inleveren, als je onder de 800,- wil blijven.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenus
RoofTurkey bedanktvoor je reactie.
Klinkt als een goed systeempje. Mooi binnen budget.
Volgens mij heb ik nog wel een goede (grote) ATX behuizing (met 450watt voeding) en dvd brander.
Wellicht kan ik voor het geld wat ik daarmee bespaar een i5 processor halen, om iets meer 'klaar te zijn' voor de toekomst.

Voor mijn gevoel was het 'vroeger' (jaartje of 10 terug) beter om een Intel processor te nemen en een Nvidia videokaart of een AMD processor met een ATI kaart.
Geldt die 'regel' nog steeds?

Nogmaals bedankt voor je reactie.

edit: bwerg, ook bedankt voor je reactie. Een i5 moet wel lukken voor het geld wat ik bespaar met kast, voeding en brander.

[ Voor 10% gewijzigd door koenus op 29-06-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 08:47
Nee nVidia, AMD (Ati is ook AMD geworden), Intel...ze maken allemaal prima spul. Neem gewoon het voordeligste dat aan je eisen voldoet of hetgeen de beste prestaties biedt voor een bepaald bedrag.

Als er een paar euro extra af kan neem dan een quadcore i5 om het een beetje meer futureproof te maken, voor de rest prima systeempje wat RoofTurkey voorstelt.

Als het in elkaar zetten en het nieuwe geen vereiste is kan je trouwens op Tweakers V&A vaak voor een prikkie hele mooie systemen overnemen waarbij je voor 800 euro een nog sneller systeem hebt of voor minder iets soortgelijks als hier voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan zou ik als CPU deze pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed nemen. Tenzij je gaat overclocken, maar dan moet je ook meteen een ander moederbord (Z77 ipv H77) en een koeler erbij nemen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenus
RoofTurkey schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:53:
Dan zou ik als CPU deze pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed nemen. Tenzij je gaat overclocken, maar dan moet je ook meteen een ander moederbord (Z77 ipv H77) en een koeler erbij nemen.
Die i5 had ik zien staan inderdaad. Lijkt me een geschikte optie.
Ik ben niet van plan te gaan overclocken, dus de standaard koeler voldoet prima.

Ik ga maar eens shoppen via de pricewatch.

Bedankt voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Veel succes en plezier met je nieuwe systeem!

Grillmeister

Pagina: 1