Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netbook voor slechts één doel: USB audio streamen

Pagina: 1
Acties:

• GroteBozeWolvin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-04-2021
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een netbook om USB audio te streamen.

Keten gaat er als volgt uit zien:
NAS --> Router --> Netbook met Windows en foobar 2000 --> USB DAC --> Versterker.
Netwerk is bedraad.

Mijn eisen zijn:
-stereo audio (FLAC 24/96) (in de toekomst wellicht ook 24/192) zonder haperen streamen;
-stille harde schijf en ventilator
-Ethernet aansluiting
-1 USB poort

Wat is niet van belang:
-gewicht
-levensduur accu
-schermkwaliteit, -grootte, -resolutie
-toetsenbord
-wifi
-opslagcapaciteit
-geheugen
-alle andere zaken die normaliter wel belang hebben voor een laptop

Bediening gaat verlopen via een Android tablet (heb begrepen dat foobar2000 daarvoor geschikt is).

Alternatieven zoals een mediaspeler of dedicated audiostreamer zijn voor mij niet aanvaardbaar omdat
- ik de projector of TV niet aan wil om een muziekje te kiezen
- UPNP/DLNA geen gapless playback ondersteunt
- mijn NAS geen Squeezebox server draait (Squeezebox ondersteunt gapless, dat zou een alternatief geweest zijn, jammer maar helaas dus)

Qua budget wil ik graag onder de €400 blijven. Ik vermoed dat SSD dan niet tot de mogelijkheden behoort.

Concrete vragen:
-Is elke moderne netbook / compacte laptop CPU geschikt voor deze toepassing of kan ik bepaalde types beter vermijden?
-Is er veel verschil in geluidsproductie van HDD en fan of zijn ze allemaal stil genoeg?
-Zijn bepaalde merken en types duidelijk aan te bevelen?

Ik hoop dat ik specifiek genoeg ben geweest in mijn vraag en achtergrondinfo.

Alvast bedankt voor advies en tips !

Edit: verduidelijkt

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozeWolvin op 29-06-2012 11:50 ]

Verwijderd

http://www.raspberrypi.org/

wifi usb-stick, XMBC erop, klaar voor <€50 :)

• GroteBozeWolvin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-04-2021
@Darkstone: dank je voor de tip, maar mijn kennis van Linux is te klein en mijn gebrek aan tijd te groot om een Raspberrypi te kopen en te configureren.