Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08
Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die in Photoshop werken met een duaal monitor setup. Ik loop met plannen om een U2711 naast mijn iMac te zetten. De strategie zou voor mij zijn dat ik in detail kan werken en op monitor 2 een overview heb van de gehele tekening..

Maar werkt het in het echt ook zo of heb ik het te romantisch voor ogen? Ik werk met Photoshop CS6. Mocht het nog een issue zijn.

Groeten

Roy

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

Ik gebruik 1 monitor voor mijn tekening waarin ik werk. Op mijn andere monitor heb ik referentie materiaal, browsers sommige pallets etc staan. overzicht staat er soms tussen maar die verdwijnt meestal al weer snel achter andere vensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik werk al jaren met een dual monitor setup en zou niet meer zonder kunnen!

Thuis op het moment 2x 19" naast elkaar en op het werk 24" en 22".

Ik werk altijd met mijn bestand en de toolbar op de linker monitor, verder heb ik alle veelgebruikte vensters (stalen, lagen, kanalen, navigator, etc. etc.) op mijn rechter monitor staan.

Of het in de opzet zoals jij voor ogen hebt werkt, geen idee, maar wellicht dat je even een monitor van iemand kan lenen om het uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
oke.. de knoop doorgehakt lieve mensen. Een dell U2711 zojuist besteld bij de rode peper.. :D (die was het goedkoopst en ik blijf een ollander) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
ik heb zelf 2x een 2408 en gebruik 1 voor photoshop en de ander inderdaad voor referentie.. maar de manier hoe jij voorstelt zou ook fijn kunnen werken ja.
Maar 2x 24 vind ik al groot om te overzien (heb nog niet zo lang de 2e) 2x 27'' word een erg goeie oefening voor je nekspieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hehe.. ales wend Darkpluisje. Ik dacht dat ik met een 27" imac voorlopig wel gered was. Maar gek genoeg zit je dan ook weer met ruimte gebrek op je desktop of zit je jezelf in de weg met allerlei raampjes. Skype, chatten en tekenen ... het is een heel geswitch.. ach.. ik heb er hard voor gewerkt.. dus ik mag mezelf ook best belonen :D

ik denk dat ik straks maar eens een leuke foto moet maken en mijn buro eens delen in het tweaker show mijn apple setup ouzo.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 23:20
Wat jij wilt (een continu preview venster) kan je doen door in het menu window -> arange -> new window for *filename*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
klinkt goed Simon.. dat ga ik dan zeker doen. En dat kan je dan zeker met de F toets aanpassen naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 23:20
Werkt een beetje zoals Voorvertoning, het maximaliseert in de hoogte tenzij het document kleiner is dan uw scherm resolutie. Maar ja kan wel nog steeds de percentage van de zoom, etc. aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik werk al zo lang met twee monitoren dat ik me de tijd zonder niet meer kan herinneren :P
In PS heb ik m'n primaire scherm compleet voor m'n werk en de tool pallet. Op m'n rechtermonitor is een kwart ongeveer de navigator, wat je een leuk overzicht geeft en heen en weer navigeren makkelijker maakt, maar deze kun je zo groot maken als je zelf wil natuurlijk.
Een helft van dat 2e scherm is in gebruik door de history, layers, color swatches, hostogram, etc.
Er is nog een kwart over waar ik m'n iTunes progressbar kan zien en eventueel referentie materiaal neer gooi.

Werkt heerlijk :) Hetzelfde doe ik ook met InDesign en Illustrator en dergelijke.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

Eigenlijk moet je dus minstens 4 schermen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Helaas is hij nog niet verstuurd..dus dat word wachten tot maandag. Ik kan dat ding toch gewoon op de mini display poort prikken en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zolang dat past wel ja :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram