Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:33
na aanleiding van dit bericht vraag ik me toch af hoeveel impact dit gaat hebben op android telefoons

http://blogs.adobe.com/fl...r-and-android-update.html

als ik het zo lees trekt adobe de flash stekker uit mobile device's en zal flash helemaal niet meer werken op android 4,1

maar worden er nog wel security update's gemaakt voor de oudere versies of zitten we over een jaar met verouderde (exploits ?) flash software op android telefoons..

en wat houd dit in voor apps die op flash gebasseerd zijn onderin hebben ze het over het volgende

For developers who need ongoing access to released versions of Flash Player for Android, those will remain available in the archive of released Flash Player versions. Installations made from the archive will not receive updates through the Google Play Store.

houd dit nu in dat je gewoon je applicatie niet kan updaten?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Dat is een nieuwsbericht, geen discussie(topic) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 29-06-2012 10:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:10
chrome (android versie) ondersteund geen flash (dit is de default browser op de nexus 7 tablet), maar de normale stock browser werkt nog prima met flash onder JB. Ik heb het nu op mijn Galaxy nexus draaien, en het werkt nog

Strava

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:27:
@hierboven: Dat is een nieuwsbericht, geen discussie(topic) ;)
Wordt toch aardig gediscussieerd ;)

• AjDuLion
Prulleman schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:46:
chrome (android versie) ondersteund geen flash (dit is de default browser op de nexus 7 tablet), maar de normale stock browser werkt nog prima met flash onder JB. Ik heb het nu op mijn Galaxy nexus draaien, en het werkt nog
ik snap dat het onder de oudere versies nog werkt maar hoe zit het met update's die niet meer komen eventuele exploit's....

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De grote vraag is: WAAROM?! Er zijn ondertussen 400 miljoen Android-apparaten. Youtube is van Google, Android is van Google. Iets zegt me dat Google hier niet blij mee gaat zijn, binnenkort een flashplayer van Google zelf?

• AjDuLion
RemcoDelft schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:01:
De grote vraag is: WAAROM?! Er zijn ondertussen 400 miljoen Android-apparaten. Youtube is van Google, Android is van Google. Iets zegt me dat Google hier niet blij mee gaat zijn, binnenkort een flashplayer van Google zelf?
punt is youtube heeft geen flash nodig om te kunnen afspelen (zie ios) dus ik gok dat dat geen probleem is

• Prulleman
AjDuLion schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:58:
[...]

ik snap dat het onder de oudere versies nog werkt maar hoe zit het met update's die niet meer komen eventuele exploit's....
Het gaat hier niet om een oude versie, of een exploit, het gaat hier om een rip van de officiele JB OTA, welke naar een aantal toestellen is gegaan, uitgedeeld aan devs tijdens de aankondiging.
Voor nu werkt het dus op de stock browser van gsm's nog gewoon en is het speculeren wanneer de stock browser vervangen wordt door chrome, zoals op de nexus 7 al is gedaan.

Strava

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52
Chrome ondersteunde sowieso al geen flash meer. Aangezien per Android 4.1 Chrome als standaardbrowser wordt meegeleverd, zal Google het niet zo erg vinden.

Concurrentie met Flash hebben ze ook al zo weinig.
En bijna alles is beschikbaar in html5

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:16

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Is HTML5 niet gewoon de grootste concurrent van Flash? (en ook flink aan het winnen!)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Prulleman
Novi schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:10:
Chrome ondersteunde sowieso al geen flash meer. Aangezien per Android 4.1 Chrome als standaardbrowser wordt meegeleverd, zal Google het niet zo erg vinden.

Concurrentie met Flash hebben ze ook al zo weinig.
En bijna alles is beschikbaar in html5
dat lijkt op dit moment dus nog niet te gelden voor telefoons, wellicht vinden ze de oude stock browser nog een voordeel hebben op een kleiner scherm.

de stock browser heeft volgen mij ook nog gewoon een update gekregen, ik weet het niet heel zeker, want ik kom van AOKP af, welke ook tweaks op de stock browser heeft, maar de labs functie met het menu aan de zijkant is bij 4.1 anders (als je naar een optie gaat, veranderd het menu naar een set gerelateerde functies)

Strava

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
InjecTioN schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:14:
Is HTML5 niet gewoon de grootste concurrent van Flash? (en ook flink aan het winnen!)
Uhm nee...

Men leeft met het idee dat Flash nog veel veel sites wordt gebruikt maar dat is niet zo. Enige waar we flash nog voor nodig hebben is voor filmpjes. En dat is in HTML5 nog steeds een teringzooi omdat men het niet echt eens kan worden over de gebruikte formaten/containers...

• AjDuLion
418O2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:18:
[...]

Uhm nee...

Men leeft met het idee dat Flash nog veel veel sites wordt gebruikt maar dat is niet zo. Enige waar we flash nog voor nodig hebben is voor filmpjes. En dat is in HTML5 nog steeds een teringzooi omdat men het niet echt eens kan worden over de gebruikte formaten/containers...
dan zou ik graag zien hoe jij zonder flash de volgende website's gaat benaderen..

http://www.wechoosethemoon.org/
http://moodstream.gettyimages.com/
http://www.mono-1.com/monoface/main.html

er zijn helaas nog zat website's die flash draaien en helaas vaak zat _niet_ werken op mobile device's

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:19
418O2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:18:
[...]
En dat is in HTML5 nog steeds een teringzooi omdat men het niet echt eens kan worden over de gebruikte formaten/containers...
Dat is opzich toch geen probleem? HTML5 kan je gewoon meerdere formaten opgeven. Moet je natuurlijk wel verschillende formaten aanbieden vanaf de server...

Verder zal ik trouwens Flash niet heel erg missen, ik gebruik het maar zeer zelden op de telefoon en overleef het wel als ik het dan niet meer kan kijken :P

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
AjDuLion schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:24:
[...]

dan zou ik graag zien hoe jij zonder flash de volgende website's gaat benaderen..

er zijn helaas nog zat website's die flash draaien en helaas vaak zat _niet_ werken op mobile device's
Procentueel gezien valt het wel mee. Maar als 1% van 1 miljoen sites nog steeds flash gebruiken heb je het toch nog over 10.000 sites. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• AjDuLion
ChojinZ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:28:
[...]

Procentueel gezien valt het wel mee. Maar als 1% van 1 miljoen sites nog steeds flash gebruiken heb je het toch nog over 10.000 sites. ;)
en je zal maar net die ene website op je android 4,1 moeten laden voor een adress/nummer weet ik veel wat..
volgens mij zijn er al wel alternatieven die flash omzetten naar html en wel de content laden.

• 418O2
AjDuLion schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:24:
[...]

ja dat is jammer voor die websites.

Ik ben in de laatste 2-3 jaar geen site tegenkomen die flash gebruikt voor de content. Ze zijn er vast; maar ik gebruik ze niet. Enige waarvoor ik flash nodig heb, is voor filmpjes.

• AjDuLion
418O2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:36:
[...]

ja dat is jammer voor die websites.

Ik ben in de laatste 2-3 jaar geen site tegenkomen die flash gebruikt voor de content. Ze zijn er vast; maar ik gebruik ze niet. Enige waarvoor ik flash nodig heb, is voor filmpjes.
tja vimeo/youtube werkt prima zonder flash ik kom _helaas_ vaak site's tegen die flash gebruiken (foto studio's die mooi denken te zijn met een bewegelijke website) leuk voor hun maar als ik dan in de auto hun adress moet zoeken en de google crawlers kunnen niet in flash kijken zit ik daar met de gebakken peren...

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:10
Ik heb mijn laatste website nog gemaakt in flash, maar dat was een beetje gemak zucht, het is de simpelste manier om een leuk resultaat te krijgen(en mobile devices boeien mij heel weinig).

• 418O2
sjaakwortel schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:06:
Ik heb mijn laatste website nog gemaakt in flash, maar dat was een beetje gemak zucht, het is de simpelste manier om een leuk resultaat te krijgen(en mobile devices boeien mij heel weinig).
ik denk ook niet dat iemand zich druk maakt om het functioneren van jouw websites
AjDuLion schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:59:
[...]

tja vimeo/youtube werkt prima zonder flash ik kom _helaas_ vaak site's tegen die flash gebruiken (foto studio's die mooi denken te zijn met een bewegelijke website) leuk voor hun maar als ik dan in de auto hun adress moet zoeken en de google crawlers kunnen niet in flash kijken zit ik daar met de gebakken peren...
Ik kom alleen maar videosites (skoften, dumpert) tegen die flash gebruiken. Zou het wel missen in ieder geval. Als ik op mijn iPad browse mis ik het namelijk ook.

• AjDuLion
418O2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:20:
[...]

ik denk ook niet dat iemand zich druk maakt om het functioneren van jouw websites

[...]

Ik kom alleen maar videosites (skoften, dumpert) tegen die flash gebruiken. Zou het wel missen in ieder geval. Als ik op mijn iPad browse mis ik het namelijk ook.
dumpert app ;) en skoften... tja dat is wel een van de website's die in mijn straatje van niet boeiende site's komt :+ (net zoals jij die andere site niet wilt zien)

• 418O2
de dumpert app vind ik een beetje kut. en als iemand een filmpje post heb je daar weinig aan natuurlijk.

Dat je zegt 'flash is kut, staat standaard niet op je telefoon' a la, maar het werkt, waarom ook de mogelijkheid voor een opt in weghalen?

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:47
Skoften en dumpert gebruiken beide JW player (tweakers trouwens ook), wat met een simpele aanpassing gewoon netjes HTML5 video serveert bij gebrek aan flash.

Het probleem zit hem meer in de diverse filmpjes sites die buiten nederland zitten en waar vaak files worden gehost via streaming ofzo, die hebben alleen zo'n flash versie vol met advertenties.

Edit: ok, dumpert doet alles met flv bestanden, ja dat gaat idd niet werken, skoften gebruikt mp4, dat is geen probleem op mobiel

[ Voor 15% gewijzigd door Gtoniser op 29-06-2012 15:08 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:10
418O2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Niet geheel waar, maar daar gaat het niet om, je kan met flash gewoon makkelijker meer dan met HTML5. En daarom gebruik ik het nog, en ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die flash om die reden nog steeds gebruiken.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik speel een internetspel met veel flash erin verwerkt. Onder andere de wedstrijden worden in flash weergegeven. Ik heb speciaal voor android gekozen ivm flash. Baal dus wel dat ik in de toekomst dus niet op de phone en tablet die ik dan heb dat kan bekijken dus.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik denk dat Flash na 15 augustus nog wel beschikbaar is, maar niet meer voor nieuwe klanten in de Play Store.
Tot nu toe kun je Flash ook op de eigen site van Adobe vinden (ja, ook de Android versie).

http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html

Maar als Flash niet meer werkt op je nieuwe mobieltje, dan heb je dus geen ondersteuning meer van Adobe.
Pagina: 1