Verwijderd

Topicstarter
Gister middag de 55LM760S aangeschaft.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55LM760S€ 1.999,-€ 1.999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.999,-

Nou ben ik een paar uur bezig geweest met proberen 3D aan te zetten op mijn pc maar niks lukt!
Uren lang geprobeerd gegoogled maar tevergeefs....

Ik had een half SBS 3D film gedownload maar ik blijf die verticale lijn zien....
Daar buiten zie ik echt geen 3D...
Ben een beetje ten einde raad ik ben er wel overtuigd dat ik er de videokaart voor heb.

GTX 670 EvGa

i5 3570k

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 15:07

DMZ

Iets meer informatie zou handig zijn. De TV ondersteunt alleen Passieve 3D, met de brillen die je erbij geleverd krijgt(of erbij koopt).

De 3D effecten op een PC verlopen via andere software, Nvidia 3D vision Kit (met Actieve brillen) of HD3D van AMD.

Kan dus gewoon zijn dat je het verkeerde scherm hebt gekocht. 3D op de PC is meestal actief,

Verwijderd

Topicstarter
DMZ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 04:36:
Iets meer informatie zou handig zijn. De TV ondersteunt alleen Passieve 3D, met de brillen die je erbij geleverd krijgt(of erbij koopt).

De 3D effecten op een PC verlopen via andere software, Nvidia 3D vision Kit (met Actieve brillen) of HD3D van AMD.

Kan dus gewoon zijn dat je het verkeerde scherm hebt gekocht. 3D op de PC is meestal actief,
Ja klopt passieve 3D met bijgeleverde brillen.

Maar ik zou dus echt die vision kit moeten kopen om uberhaubt 3D echt te kunnen zien op mijn pc?

Betreft het scherm... als het echt zo is is dit wel balen ik heb op meerdere forums aangegeven dat ik films ga kijken op mijn pc.
Niet dat ik 3D zo heel boeiend vind maar het is wel een leuke toevoeging voor af en toe anders ben ik nu dus wel hard genaait...

• DMZ

DMZ

Wat jij hebt gekocht is een TV, geen monitor. Dat het kan werken op een PC klopt meestal wel, maar met functies zoals 3D...daar heeft de TV hoogstwaarschijnlijk een eigen processor voor, die dus niet weet dat jij er een PC aan hebt gehangen.

Ik ben er geen expert in, ik kan dus niet met zekerheid zeggen wat het probleem is. Je moet meer informatie geven over je systeem(heb ik net ook gevraagd ;)) en uitleggen wat je bedoelt met het die verticale streep..

Ik denk niet dat jij bent genaaid, je hebt waarschijnlijk net niet genoeg research verricht voor het kopen. Waarom eigenlijk een TV in plaats van een goede 3D monitor?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]DMZ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 05:03:
Wat jij hebt gekocht is een TV, geen monitor. Dat het kan werken op een PC klopt meestal wel, maar met functies zoals 3D...daar heeft de TV hoogstwaarschijnlijk een eigen processor voor, die dus niet weet dat jij er een PC aan hebt gehangen.
[b][message=38501691,noline]
Ik ben er geen expert in, ik kan dus niet met zekerheid zeggen wat het probleem is. Je moet meer informatie geven over je systeem(heb ik net ook gevraagd ;)) en uitleggen wat je bedoelt met het die verticale streep..
Zou voor de rest niet echt weten wat voor informatie ik erbij kan geven....
Misschien weet jij wat?
Betreft de verticale streep dit heb ik ff gekopierd ergens vandaan

is de passief 3D geen full HD?
Helaas niet... het is 1080p : 2 = 540p

Dit komt omdat van alle horizontale lijnen er omstebeurt een horizontale lijn voor het linker en rechter oog is

------- linker oog
------- rechter oog
------- linker oog
------- rechter oog

De brillen zorgen ervoor dat de lijnen die bedoeld zijn voor het linker oog ook bij het linker oog uitkomen en idem dito voor het rechter oog.

Nu zeggen ze wel dat je hersenen er weer 1080p van maken maar het is theoretisch dus geen full HD en het verschil schijnt ook goed te zien te zijn.
DMZ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 05:03:
Ik denk niet dat jij bent genaaid, je hebt waarschijnlijk net niet genoeg research verricht voor het kopen. Waarom eigenlijk een TV in plaats van een goede 3D monitor?
Omdat ik in mijn huiskamer game en films kijk (via mijn pc) en mijn tv als monitor gebruik (deed ik hiervoor ook met een 42 inch tv)
Ben iig niet van plan om een 3D Speler aan te schaffen.

Wat ik eigenlijk ook wel belangrijk vind om te weten,

Aangezien ik nooit tv kijk en ook geen blue ray speler heb.

Is de kwaliteit van films die je kijkt op je pc in bijv 1080p wel mooier dan laten we zeggen een tv van 800 euro goedkoper?
Mijn tv was namelijk 2300 vind het zowieso mooi beeld daar niet van.

Kwa tv en blue ray speler ga ik daar zowieso van uit dat een tv die een stuk duurder is mooier is .
Maar pc is toch anders.

• DMZ

DMZ

Voor Full HD actieve brillen zul je nog even moeten wachten. Echter is de resolutie van het 3D effect altijd de helft per oog, dus stel je hebt een TV van 2560x1600 pixels, is het 3D beeld daar exact de helft van. Resolutie is dus belangrijk!

Je hersenen maken er weer goed beeld van, echter omdat je hersenen een oneindige resolutie hebben (:P) merk je het verschil best wel tussen 1 beeld van 1080p en 2 beelden van 540p.

Wat ik bedoelde met informatie was de rest van je systeem. Geheugen, mobo, HDD/SSD enzovoorts. Het standaard pakket, goed om te weten.

Persoonlijk vind ik films en alles veel mooier op de PC, omdat je met een goede monitor de pixels moeilijk kan onderscheiden, wat voor mij een pluspunt is. TV's met 4K resolutie hebben we nog niet beschikbaar hier, dus dat ziet er, zeker van dichtbij, iets minder mooi uit. Tel daarbij op dat je voor het geld van je TV een stuk of 2-3 monitoren met elk een 2560x1600 reso kunt kopen, en het argument voor de PC wordt naar mijn mening beter. Of je koopt een enkel monster van +/- 30-40 inch met bovenstaande reso en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok dat was iig ook belangrijk om te weten.

Dacht iig dat passief dan wat rustiger was (aangezien ik hoofdpijn krijg bij actief)
En dat het 3D effect niet heel veel verschillend was natuurlijk wel dat passief de helft van de resolutie heeft.
Maar niet dat het amper werkt op pc :S

Das wel een euvel wat mij niet werd verteld en wat ook niet zo makkelijk te vinden is op internet 123

Maar goed mijn Mijn pc specs:

3570K I5

GTX 670 EvGa

Crucial m4 256 gb ssd

Asus P8Z77-V LX,s1155

Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT

Antec Dark Fleet DF85-EU

Mod xstream pro 700 watt

Maar.. als antwoord op mijn vraag er zit dus wel degenlijk verschil in ? films kijken op HD ook al is het via je pc tussen tvs?

Gaat mij namelijk ook wel om het woordje overkill je hebt iig al mooie 55 inch tvs voor 1500 deze koste 2300 vandaar...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 06:03 ]

• DMZ

DMZ

Passief en actief hebben beiden de helft van de reso, niet alleen passief. Actief heeft alleen echte shutters die je oog zoveel keer per seconde verblinden, passief heeft ze niet = rustiger beeld.

En 3D werkt uitstekend op de PC, met alle 3D-monitoren die ik heb gezien. Ik heb weinig ervaring met 3D TV's, wat ik wel weet is dat bijna alle een eigen mini-PC aan de binnekant hebben die voor 3D zorgt. Dit kan gewoon zorgen dat je geen 3D krijgt op de eigen PC.

Films kijken op een PC vind IK beter om de pixeldichtheid hoger is. Dat wil niet zeggen dat het beter is, het is een meningskwestie.

Verwijderd

Topicstarter
DMZ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 06:03:
Passief en actief hebben beiden de helft van de reso, niet alleen passief. Actief heeft alleen echte shutters die je oog zoveel keer per seconde verblinden, passief heeft ze niet = rustiger beeld.

En 3D werkt uitstekend op de PC, met alle 3D-monitoren die ik heb gezien. Ik heb weinig ervaring met 3D TV's, wat ik wel weet is dat bijna alle een eigen mini-PC aan de binnekant hebben die voor 3D zorgt. Dit kan gewoon zorgen dat je geen 3D krijgt op de eigen PC.

quote]Films kijken op een PC vind IK beter om de pixeldichtheid hoger is. Dat wil niet zeggen dat het beter is, het is een meningskwestie.
Hiermee zal je dan waarschijnlijk bedoelen het kijken op hoge resoluties van een monitor?

Waar mij het nu om gaat is of ik geen overkill heb gepleegd aangezien ik alleen films kijk via pc op mijn tv je hebt iig al mooie 55 inch tvs voor 1500 deze koste 2300 vandaar...

Mocht daar dan bar weinig verschil inzitten tussen laten we zeggen een SAMSUNG Series 6 UE55ES6100 en deze tv die ik nu heb.

Heb ik voor mijn gevoel flinke overkill gepleegd.
Aangezien dat gat 800 euro bedraagt.

Over de 3D dingen w8en ik het anders wel ff af wat andere tweakers te zeggen hebben

• DMZ

DMZ

Tja, ik verbaas me nog steeds dat mensen dingen kopen die veels te duur zijn. Volgens mij heb je inderdaad een overkill betaald voor dat scherm, maar dat is puur mijn mening.

En ik zou inderdaad wachten wat andere tweakers zeggen, ik heb namelijk geen 3D ervaring met TVs.

Verwijderd

Topicstarter
DMZ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 06:21:
Tja, ik verbaas me nog steeds dat mensen dingen kopen die veels te duur zijn. Volgens mij heb je inderdaad een overkill betaald voor dat scherm, maar dat is puur mijn mening.

En ik zou inderdaad wachten wat andere tweakers zeggen, ik heb namelijk geen 3D ervaring met TVs.
Ik heb iig wel veel revieuws gelezen daar werden veel goede cijfers op gegeven.
Daar heb ik een besluit opgenomen.

Maar goed... dat staat natuurlijk los van films kijken op je pc....

We w8en het wel ff af thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Is iig duidelijk dat als het beeldkwaliteit op pc weinig verschilt van andere tvs dat die gelijk retour gaat bij media markt 8-)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet dat een Philips van SBS-beelden via HDMI (wat ik persoonlijk hoerig vind, want ik wil 't ook via USB kunnen) gewoon 3D-beelden kan maken.

Weet je 100% zeker dat je álle menu's op je TV goed doorlopen hebt om 3D te krijgen van je SBS-beelden? Wat zegt de manual überhaupt over de 3D-functies?

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12 21:36
Is het niet mogelijk om via DLNA de films te sharen met de tv en de tv zijn eigen media player app te gebruiken om die Half SBS 3D goed af te laten spelen?

Dit kan tenminste wel prima met de Samsung D6510 die ik thuis heb staan.

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05
Ik heb ook een LG 3D tv
en een klein pctje samen gesteld (met de bedoeling die aan die tv te koppelen)
je moet een goede hdmi kabel hebben (1.4 ofzo)
dan gewoon de 3D sbs video afspelen, en tegen de tv zeggen dat het sbs is
(anders worden de 2 films naast elkaar afgespeeld)

bij ons werkt het echt perfect, laat je dus niet te snel uit het veld slaan

Verwijderd

Topicstarter
Nouja heb alle mene 3 d opties iig geprobeerd

Punt is ook ik kan geen 3D menu opties kiezen als ik mijn 3d aangooi in mijn nvidea control panel.

Maar goed ik zal ff vanmiddag als ik terug ben ff de manual grondig doorlezen.

Buiten dit allemaal vind ik zelfs nog het belangrijkst.

Vinden jullie dat ik overkill heb gedaan? voor de doeleinden waarvoor ik mijn tv gebruik?
Of is het zeker geen slechte keus geweest?

1080p films van 10gb kijken via pc en gamen dan...
Zoals ik in voorgaande berichten heb aan gegeven.
Kwa beeld vind ik het schitterend hoor nix mis mee!

Maar... zou het beeld ongeveer hetzelfde zijn? met bijv een tvtje van 1500?

Ik heb iig geen blue ray speler ben ik ook niet van plan te kopen en tv kijk ik haast nooit.
mwah formule 1 1 x in de 2 weken :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je weet toch zeker zelf wel of beeldkwaliteit vergelijkbaar is met goedkopere TV's? Ik neem aan dat je dit vergeleken hebt in diverse winkels. Dan weet jij precies of dit wel of geen goede koop is geweest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:28

Quad

Doof

Je zegt dat je er 2300,- voor betaald hebt, maar in de Pricewatch staat hij voor 2000,-..

Maar volgens mij heb je nog altijd een 3D output nodig voor deze TV, en dan zou je dus inderdaad op je PC het moeten uitzoeken, maar waar.. Geen idee :-).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:36:
Je weet toch zeker zelf wel of beeldkwaliteit vergelijkbaar is met goedkopere TV's? Ik neem aan dat je dit vergeleken hebt in diverse winkels. Dan weet jij precies of dit wel of geen goede koop is geweest.
Tuurlijk!
Kwa beeld bij wat ik heb gezien bijvoorbeeld wat er op tv is enz is het prachtig.

Maar ik heb begrepen dat het toch wat anders ligt voor pc?

Een blue ray film kijken van de pc schijnt niet even mooi te zijn als een blue ray film kijken op een blue ray speler schijnt.

Vandaar deze vraag

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:38:
Je zegt dat je er 2300,- voor betaald hebt, maar in de Pricewatch staat hij voor 2000,-..

Maar volgens mij heb je nog altijd een 3D output nodig voor deze TV, en dan zou je dus inderdaad op je PC het moeten uitzoeken, maar waar.. Geen idee :-).
2300 met 300 euro cashback

Op azerty hanteren ze geen cashback dus daar blijft die ook op 2000 steken

(was een lg cashback actie)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:28

Quad

Doof

Ik wil je wel even meegeven dat het nu niet handig is om verschillende vragen door elkaar te stellen.
Dit wekt verwarring op, want wat wil je nu precies?
Weten hoe je de beste blueray ervaring krijgt of beter een goedkopere TV wil halen of wil je nu 3D kijken op je TV via je PC?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-12 21:41
Creon heeft gelijk. Je moet de film gewoon afspelen op je pc, je ziet dan op je tv twee keer de film naast elkaar. Op je tv stel je dan in dat je een 3D film bekijkt. De tv zorgt er dan zelf voor dat de twee filmbeelden geïntegreerd worden tot een 3D-film. Althans, zo werkt het bij mijn Viera VT20.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:41:
Een blue ray film kijken van de pc schijnt niet even mooi te zijn als een blue ray film kijken op een blue ray speler schijnt.
Want? Waarom schijnt dat niet zo mooi te zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:44:
[...]

Want? Waarom schijnt dat niet zo mooi te zijn?
Ik heb niet gezegd dat het niet mooi is het schijnt mooier te zijn op een blue ray speler?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Want? Waarom schijnt het vanaf een Blu-Ray speler mooier te zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Wel is op een forum gelezen en een verkoper heeft het me wel is in de oor gefluisterd

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus je hebt geen flauw idee behalve dat je het 'wel is' gelezen hebt en een verkoper het 'wel is' genoemd heeft? Heb je überhaupt wel onderzoek gedaan voor je tot aankoop overging? Want dit zijn zaken die ik juist voor aankoop zou onderzoeken en niet achteraf wanneer je alles al gekocht hebt en iets niet blijkt te werken.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een Blu-Ray speler beter beeld zou kunnen leveren dan een PC aangezien beiden gewoon digitale informatie doorgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:53:
Dus je hebt geen flauw idee behalve dat je het 'wel is' gelezen hebt en een verkoper het 'wel is' genoemd heeft? Heb je überhaupt wel onderzoek gedaan voor je tot aankoop overging? Want dit zijn zaken die ik juist voor aankoop zou onderzoeken en niet achteraf wanneer je alles al gekocht hebt en iets niet blijkt te werken.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een Blu-Ray speler beter beeld zou kunnen leveren dan een PC aangezien beiden gewoon digitale informatie doorgeven.
Jawel alleen dat je beter actieve 3d moet hebben voor je pc had ik nergens gelezen en over het hoofd gezien we zijn allemaal mens en maken wel eens een foutje toch?
heb buiten dat hier en ergens anders al een topic voor de aankoop geplaatst met vragen helaas is dat ene niet ter sprake gekomen over actieve = passieve 3d voor pc alleen actief en passief in het algemeen.

als jij zegt dat er geen tot weinig verschil inzit met HD films bekijken heb ik nix anders te zeggen dan toppie :)

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05
Mr.Qips schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:43:
Creon heeft gelijk. Je moet de film gewoon afspelen op je pc, je ziet dan op je tv twee keer de film naast elkaar. Op je tv stel je dan in dat je een 3D film bekijkt. De tv zorgt er dan zelf voor dat de twee filmbeelden geïntegreerd worden tot een 3D-film. Althans, zo werkt het bij mijn Viera VT20.
idd je pc hoeft de film alleen maar af te spelen, het 3D gebeuren gebeurt pas op de tv

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-12 16:27
Ik speel ook 3D films af via de laptop op mijn 3D tv.
Ik speel ze af via powerdvd 12. Ik speel dan mkv half sbs af.
Ik druk op de 3D knop van powerdvd en dan geeft mijn tv aan dat 3D actief is. Je kan instellen via de knop welke 3d settings je wil.
En vervolgens kan ik lekker op de bank gaan zitten om de film te kijken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

creon schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:04:
Ik heb ook een LG 3D tv
en een klein pctje samen gesteld (met de bedoeling die aan die tv te koppelen)
je moet een goede hdmi kabel hebben (1.4 ofzo)
dan gewoon de 3D sbs video afspelen, en tegen de tv zeggen dat het sbs is
(anders worden de 2 films naast elkaar afgespeeld)

bij ons werkt het echt perfect, laat je dus niet te snel uit het veld slaan
Dit dus :)

Echt letterlijk MIDDEN op je afstandsbediening zit een 3D toets :DLaat je PC gewoon afspelen alsof er niks aan de hand is. De TV zal het misschien niet direct herkennen, maar met die 3D toets kun je selecteren wat voor 3D het is en kun je met de bijgeleverde (opzet)brillen gewoon in 3D kijken.
Op je PC hoef je voor zover ik weet niks te doen verder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep werkt gewoon,ik zat teveel in het control panel te klooien met 3D terwijl je alleen je tv op 3D hoeft in te stellen...

Nu heb ik alleen nog zwevende ondertiteling maar dit antwoord staat vast wel ergens op google
Pagina: 1