Pomp...

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Ehh wat voor een pomp is goed?? zo groot moegelijke water flow?? of mag het ietje minder zijn?
Ik heb er een op het oog bij Conrad

Specs :
12v= max
Max 14 M waterkolom(1.4 bar)
Max 22 liter per minuut
Droogloop pakking met permanente smering

ƒ 59.95

Verwijderd

De meeste waterkoelers gebruiken een fonteinpompje omdat ie goedkoop, klein en veilig is. De mijne pomt maximaal 400 liter per uur en dit is RUIM voldoende. Check ff een paar (nederlandse) links voor wat ideeen.
Het nadeel van jou pomp (1320 L/u) is dat je systeem gevoeliger wordt voor lekkage doordat er meer druk wordt opgebouwd. Omdat water erg veel warmte kan opnemen is zelfs een hele lage waterflow vaak nog voldoende. Herman?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Uit enkele tests is gebleken dat de waterflow een redelijk minimale invloed heeft op de temp van de proc. Een kleine pomp zou dus voldoende moeten zijn. De meeste waterkoelers gebruiken een Sicce Nova pompje, zie ook www.waterkoeling.nl/winkel.html

Maar Herman zou Herman niet zijn als hij dat zelf niet zou willen uittesten. Met de verschillende setups (andere pompen, kortere slangen) die ik in korte tijd in mijn kast heb gehad scheelt het inderdaad niet veel.

Zodra het waterkoel-testsysteem klaar is (er wordt inmiddels aan gewerkt, iemand nog een kapot moederbord over, heb fan aansluitingen nodig (2 stuks)) zodra het klaar is ga ik ook met een regelbare pomp kijken wat de invloed van de waterflow is. Op het testsysteem zijn de effecen beter meetbaar als op een processor in een werkend systeem.

Keep you posted.

Herman www.waterkoeling.nl