Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een USB to RJ45 adapter.
Nu is dit op zich niet zo spannend echter wil ik een variant die volledige ondersteuning voor PXE heeft.
En daarnaast USB 2.0 ondersteund. (ivm Win7)

Via de website van een leverancier in Canada dacht ik een dergelijke oplossing gevonden te hebben echter bij telefonisch navraag blijkt er toch weer een bootable cd of USB flash drive aan te pas te komen.

Ik heb dit product nodig vanwege een falende netwerkkaart in een Asus systeem bij een klant.
Deze klant heeft 84 van dit type machines staan en niet direct budget beschikbaar om nieuwe (A-Merk) hardware aan te schaffen. (onderwijs instelling)

Het is niet de meest chique oplossing, maar wel lekker "quick en dirty" :)
Iemand van jullie ervaring met dergelijke producten?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kosten van zulke kastjes zijn toch meestal hoger dan de kosten van een paar fatsoenlijke netwerkkaartjes?

[ Voor 210% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:11:
De kosten van zulke kastjes wegen toch niet op tegen de kosten van een paar fatsoenlijke netwerkkaartjes?
Met hem... Pci of pci-e kaartjes zijn vele malen goedkoper. Pxe kun je op USB sowieso vergeten, daarvoor heb je toch drivers nodig en een bootable medium.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:11:
De kosten van zulke kastjes zijn toch meestal hoger dan de kosten van een paar fatsoenlijke netwerkkaartjes?
Die vlieger gaat niet op..het zijn van die kleine Asus systemen.
Anders was ik inderdaad wel voor die oplossing gegaan.

Ik zie in de volgende reactie al dat het waarschijnlijk een hopelose zoek tocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou je dat dan zien?

Een USB adapter die de PC aanzet d.m.v. een event te triggeren waarop het BIOS reageert.

En dan een geheugenkaartje in die USB adapter waar het PXE image naar toe wordt geschreven.

De BIOS ziet het geheugenkaartje wss als HDD en probeert het PXE image op te starten. :?

EDIT
Wat zijn de specs van die Asus kastjes? zit er echt helemaal niks op het mobo qua uitbreidingsslots?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je bedoelt een USB NIC? Uit de titel verwacht ik een stekker die USB-signaal passief/actief over een UTP-kabel gooit.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Alternatieve optie... bouw een boot image die je op een usb stick zet en emuleert wat pxeboot doet? Het enige wat pxe doet is een kleine bootloader downloaden zodat je daarna een grotere image kan downloaden.

Als je dat op een usb stick zet heb je effectief gewoon hetzelfde.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
http://www.argontechnolog...dapters/usb-with-pxe.html

http://www.argontechnolog...hop.browse&category_id=21

Dit is volgens mij wat je zoekt...

Maar ik sluit mij aan bij fridgeman... die dingen zijn minsten zo duur als een redelijke netwerkkaart, zie de prijzen En ook al is de netwerkkaart niet een topmerk dan zullen de problemen nog altijd een stuk minder zijn... die is daar immers voor bedoelt en met deze dingen kan je nog allerlei compatibility problemen krijgen etc. En 80 pc's is nog een hoeveelheid die makkelijk te overzien is qua inbouw... een goede dag werk met zijn tweeën schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Is er trouwens van één zo'n apparaat de ethernetkaart kapot of van de hele batch? Want als het maar één apparaat is, heb je gerede kans dat je met alle tijd die je erin steekt, en apparatuurkosten meer geld kwijt bent dan wanneer je een vervangend apparaat koopt.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1