Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen POST, geen Fans, geen Boot

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-11 21:27
Hallo T.net;

Ik heb vandaag een nieuw moederbord in mijn systeem gezet. Echter heb ik nu het probleem dat er niets gebeurd wanneer ik de computer probeer op te starten. Er gaan geen fans draaien, HDD's treden niet in werking en er is geen POST. Het enige teken van leven is een groen lampje boven de 24-pin connector en het lampje dat op de LAN poort zit. Ik neem aan dit dit een simpele power led is.

Ook heb ik geprobeerd om met een schroevendraaier mijn PC aan te zetten door de twee 'ijzertjes' met elkaar te verbinden, om een slechte powerknop uit te sluiten.

Nu zou je denken dat het de PSU is, maar deze deed het nog prima voordat ik begon met het verwisselen van het moederbord, net zoals alle andere componenten ovregens. Dan is het volgende dat je zou verwachten dat er een een schroefje onder het moederbord verkeerd zit (zo'n verhoogschroefje die je in je kast zet, waar je vervolgens het moederbord op vast schroeft) echter zouden dan de fans en HDD's wel aan moeten gaan, wat dus ook niet gebeurd.

Het moederbord is spiksplinternieuw, en aangezien ook componenten zoals de HDD's het niet doen, en er een powerled is denk ik niet dat deze kapot is.

Maar wat is dan het probleem? Alles is aangesloten en de voeding staat aan.

Enige hulp die jullie mij kunnen bieden zou zeer gewaardeerd worden.

Dit zijn mijn specs:

Intel Core 2 Quad Q6600, G0
Intel Desktop Board DP43BF
Corsair 8GB XMC RAM
OCZ 30GB VertexPlus SataII SSD
Samsung 1TB HDD
Samsung 500GB HDD
Seagate Barcuda 500GB HDD
Cooler Master Elite 430 case
Scythe Mugen 3 cooler
Sapphire HD6950 1GB Dirt 3 edition
OEM Fijustu Siemens DVD Drive
Corsair TX650M

There is no real life, there is just AFK.