Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken heb ik eindelijk glasvezel in mijn appartement (100mbps). Ik maak veelvuldig gebruik van wifi en het is daarom van belang dat ik goed/sterk signaal kan ontvangen. Bij mijn installatie pakket kreeg ik de Experiabox V8 meegeleverd, maar na een week of twee haperde deze constant en was het signaal erg zwak. KPN stuurde mij vervolgens de Thomson TG789vn, maar dit apparaat komt vast en zeker uit de diepste hoekjes van de hel want het signaal van dit kastje is helemaal niets (zie speedtest).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2033986542.png
Wifi signaal van nog geen 5 meter afstand van de Thomson TG789vn.

Ik begrijp dat de mbps via wifi een stuk lager liggen dan als ik internet gebruik via het bedrade netwerk, maar naar mijn mening is dit wel erg laag. Vooral als ik kijk naar mijn telefoon en laptop die dus letterlijk op 5 meter afstand van de Thomson staan en nog geen eens volledig bereik halen. Nu woon ik dus in een appartement met om mij heen nog vele anderen die waarschijnlijk ook zo'n kastje in huis hebben staan, dus heb ik alle beschikbare kanalen geprobeerd om ook maar iets beter wifi signaal/sterkte te krijgen, maar zonder resultaat.

Nu kreeg ik ineens een ingeving om achter de Thomson een router te zetten (in dit geval een Linksys E3200 Dual-band N router), is dit een goed plan? Volgens mij is dit ding sterk genoeg om het signaal een flinke boost te geven als ik de Thomson zo inricht dat deze in hetzelfde netwerk van de Linksys past. Of kan ik beter een (Linksys WAP610N) Access Point gebruiken? Hoe dan ook, de Linksys E3200 heb ik al in huis, maar deze kan nog omgeruild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb je ook telefonie/telefoon? Zo niet kun je je experiabox misschien wel helemaal vervangen voor een fatsoenlijk ding.

Je speedtest duidt trouwens op 54G snelheden. Misschien een instelling op je router of in je PC?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:40:
Heb je ook telefonie/telefoon? Zo niet kun je je experiabox misschien wel helemaal vervangen voor een fatsoenlijk ding.

Je speedtest duidt trouwens op 54G snelheden. Misschien een instelling op je router of in je PC?
Ik heb een internet en interactieve tv abonnement lopen via KPN, dus geen telefoon. Het tweede klopt inderdaad, als ik in de Thomson ga zoeken zie ik dat de huidige snelheid op 54 mbps staat (WLAN: 54mbps). Ik kan dit niet zomaar veranderen. Heb ook geen idee of het mogelijk is. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Gebruik je WPA2-AES als encryptie en heeft je client een 802.11n kaartje?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:47
Strandbal heeft een goed punt.

Check ook eens met inSSIDer de kanalen die bij jou in de buurt gebruikt worden, zoek een rustig kanaal uit en test nog eens keer.