Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Lieve Lieve mede-tweakers ik heb jullie hulp nodig *slijm* *slijm*

Ik heb de tweaker-best-buy high end van maart gekocht met als aanpassing de GTX570 (op aanraden van verkoper, andere had lange levertijd) Gisteren kwam hij binnen, echter krijg ik geen beeld. Scherm schiet meteen in de standby na het tonen "geen signaal"

Persoonlijke Computerkennis: Nihil
Geprobeerd:
2 beeldschermen op oude PC werken prima. Ik heb op de nieuwe PC beide monitoren geprobeerd met 2 verschillende kabels (DVI? De witte... oh wat voel ik me nu dom) in beide aansluitingen op de kaart.

Gebeurde echter niks, kast opengemaakt, systeem start gewoon op zover ik kan beoordelen, lampjes op de videokaart gaan ook gewoon aan, alle fans draaien rustig hun rondjes.

Ik kan uiteraard de PC gewoon terugsturen en dat heb ik al overlegd met de leverancier, maar ik dacht misschien heeft iemand hier nog een geniale ingeving wat bij een leek als mij niet was opgekomen.

Specs: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012

Uiteraard met uitzondering van de kaart.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

Yoeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

kan je de kaart ook in een ander systeem proberen? of een andere kaart in je nieuwe systeem?

sowieso snap ik niet waarom je nu nog een gtx 570 zou kopen maar dat is een andere discussie :P

[ Voor 34% gewijzigd door superwashandje op 28-06-2012 16:26 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Wat mogelijkheden:
- Zaten je schermen op je oude pc via de blauwe VGA stekker aangesloten? Dan kan het zijn dat je via de "input select" van je scherm naar DVI moet switchen.
- Zit er misschien nog een video aansluiting op je moederbord aan de achterkant? Heb je daar wel beeld? Dan kan het zijn dat er in je BIOS staat dat de interne video gebruikt moet worden.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
en heb je de extra voedingsstekker aangesloten op je grafische kaart?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
Ja ik wil wel proberen om te switchen, maar dan wil ik toestemming van de leverancier voordat je dat gezeik krijgt van ja je hebt zelf lopen klooien.

- Nee ik gebruikt al DVI, heb alle modussen geprobeerd ;-)
- Zit geen aansluiting op het moederbord.
- De voedingstekker is aangesloten, zitten er 2 in die aangesloten zijn op de voeding. Beide lampjes gaan ook aan.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/221/enkhuizen2012062800062.jpg/

Aanvullende info, leverancier heeft de zaak gecontroleerd voordat ze verstuurde, Windows moet er namelijk al opstaan.

[ Voor 33% gewijzigd door GosuYuri op 28-06-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
Ik zou eens alle kabels goed aandrukken en de videokaart ook eens goed aanduwen. Misschien dat er tijdens transport iets los is gaan zitten.
Misschien dat de 8 pins voedingskabel los zit. Die zit boven de processor (zie link)
http://img.techpowerup.org/090702/gigabytegama790xtud4p.jpg

Tevens heb je geen 570 maar een gtx 670 kaart. ;)

Wat vroeger nog wel eens hielp: (zogenaamde atx-reset) stroom kabel uit pc en dan aan/uitknop 15 sec ingedukt houden. Dan stroom erin en weer starten.

succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
Ohjee een Typo van m'n kaart :)

Wouzer, erg bedankt, bij het aandrukken van de videokaart voelde ik heb inderdaad nog licht erin klikken, amper zichtbaar. Het systeem werkt nu. Ik dacht alles wel aangedrukt te hebben, maar de kaart moest ik inderdaad stevig aanduwen.

Zo bedoel ik maar, een leek als ik kan dat soort nutteloze RMA's insturen...

Thnx again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
Super!
Graag gedaan en veel Game-plezier.
je hebt een mooi systeem. Daar moet je wel ff mee vooruit kunnen.

gegroet!
Pagina: 1