Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS Zenbook of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. De laptop is voornamelijk bedoeld om Office op te draaien en eventueel wat andere standaard programma's. Het is niet de bedoeling dat er gegamed gaat worden op deze laptop of dat er zware applicaties zoals Photoshop gedraaid gaan worden.

Wat ik voornamelijk belangrijk vind is een laptop die makkelijk mee te nemen is. Ik ben dus op zoek naar een redelijk klein formaat, dus niet groter dan 15,6" en absoluut niet zwaarder dan 2 kilo. Het zou heel handig zijn als er een SSD in zit, zodat ik over snel kan opstarten en verder kan werken. Qua aansluitingen heb ik niet zoveel eisen. Een USB2.0 (of liever een USB3.0) is wel een must, HDMI ingang of eSata is dus niet noodzakelijk. Een ander belangrijk punt vind ik de accu, deze moet in ieder geval langer mee kunnen gaan dan een uur of 4.

Via de filter van Tweakers kwam ik uit op de ASUS Zenbook. De prijs van deze ultrabook ligt tussen de €999-€1250, wat niet goedkoop is. De reviews over deze ultrabook zijn daarentegen wel bijna allemaal zeer positief. Hij schijnt erg solide te zijn en superlicht, wat voor mij het belangrijkst is.

Mijn vraag is dus eigenlijk of er nog (misschien onbekende) alternatieven zijn. Het budget is ongeveer €1000, iets er boven mag, maar dan moet er wel een goede toegevoegde waarde zijn ten opzichte van ultrabooks die onder de €1000 zijn.

Graag advies dus,

groetjes Vippa. ;)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Voor 1000 euro vind ik de Vaio S13 een veel prijs technisch beter alternatief..
Deze heeft namelijk een Full Voltage CPU en daar trekt die veeel meer kracht uit. Tevens heeft deze ook nog een ODD en kun je de SSD, RAM zelf upgraden. Accu kun je ook nog met de sheetbattery verlengen naar 14/15 uur (korreltje zout nemen). Maar wel veel langer dan de Asus.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:46:
Voor 1000 euro vind ik de Vaio S13 een veel prijs technisch beter alternatief..
Deze heeft namelijk een Full Voltage CPU en daar trekt die veeel meer kracht uit. Tevens heeft deze ook nog een ODD en kun je de SSD, RAM zelf upgraden. Accu kun je ook nog met de sheetbattery verlengen naar 14/15 uur (korreltje zout nemen). Maar wel veel langer dan de Asus.
Bedoel je deze?

pricewatch: Sony Vaio SVT1311W1E

• Vinand
NEEEE dat is een dikke faal ultrabook in die prijsklasse :p.. De vaio T is alleen leuk als je kijkt naar de basis config van 650 euro.

Kijk naar deze: http://www.sony.nl/product/vn-s-series
Dan kies je de meest linker als je 13 inch wilt.. (Of de middelste als je 15" wilt, die heeft namelijk full hd ips en weeg ook ander de 2kg).

Dan kun je die configureren. Ik zou alleen niet de HDD upgraden (!!!). Sony vraagt daarvoor afschuwelijke bedragen. Dan kun je namelijk zelf achteraf een SSD en RAM kopen en hem heel gemakkelijk gaan upgraden. Sony heeft dat namelijk bijzonder makkelijk gelaten.

Tevens is er ook een Sony studentenstore, dus als je student bent kun je ook daar een laptop aankopen, dan kun je tevens ook nog zo een 7 tot 10% korting krijgen. Dat kan alweer een dikke 100 euro schelen in jouw geval (dat is zo een 10x naar de burger king :*) )

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 28-06-2012 16:00 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:59:
[...]

NEEEE dat is een dikke faal ultrabook in die prijsklasse :p.. De vaio T is alleen leuk als je kijkt naar de basis config van 650 euro.

Kijk naar deze: http://www.sony.nl/product/vn-s-series
Dan kies je de meest linker als je 13 inch wilt.. (Of de middelste als je 15" wilt, die heeft namelijk full hd ips en weeg ook ander de 2kg).

Dan kun je die configureren. Ik zou alleen niet de HDD upgraden (!!!). Sony vraagt daarvoor afschuwelijke bedragen. Dan kun je namelijk zelf achteraf een SSD en RAM kopen en hem heel gemakkelijk gaan upgraden. Sony heeft dat namelijk bijzonder makkelijk gelaten.

Tevens is er ook een Sony studentenstore, dus als je student bent kun je ook daar een laptop aankopen, dan kun je tevens ook nog zo een 7 tot 10% korting krijgen. Dat kan alweer een dikke 100 euro schelen in jouw geval (dat is zo een 10x naar de burger king :*) )
Hoe zwaar wegen deze laptops dan? Ik kan dat nergens terugvinden. Moet ik deze laptops per se bij via de site van Sony bestellen of zijn deze ook in de winkels te verkrijgen. Ik zie namelijk een levertijd van 3 tot 4 weken staan, wat ik wel erg lang vind.

• Vinand
Je kan ze ook in de winkels krijgen zeer binnenkort... Maar met de studentenkorting is die laptop echt gewoon een heel stuk prijs technischer dan welk ander model in de 13" series.

De laptop weeg 1.7kg

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:13:
Je kan ze ook in de winkels krijgen zeer binnenkort... Maar met de studentenkorting is die laptop echt gewoon een heel stuk prijs technischer dan welk ander model in de 13" series.

De laptop weeg 1.7kg
Zeer binnenkort, is dat minder dan 2 weken?

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:26:
[...]

Zeer binnenkort, is dat minder dan 2 weken?
Ik kijk wel eventjes in mijn glazen bol.. :p

Nee grapje, nee ik durf dat niet te zeggen wanneer het eraan komt. Ik weet wel dat Sony echt midden in hun fresh up zit van nieuwe modellen. (Of al aan het eind).. Dus ik had al verwacht dat ze er nu al zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:32:
[...]

Ik kijk wel eventjes in mijn glazen bol.. :p

Nee grapje, nee ik durf dat niet te zeggen wanneer het eraan komt. Ik weet wel dat Sony echt midden in hun fresh up zit van nieuwe modellen. (Of al aan het eind).. Dus ik had al verwacht dat ze er nu al zijn...
Haha _O-

Nja, als 'ie niet binnen 2-3 weken in de winkel ligt, dan kan ik 'm net zo goed via de site bestellen.

Stel ik zou die 13,3" met HDD bestellen, dan ben ik rond de €800 kwijt. Als ik dan zelf een Samsung 830 128GB SSD inbouw zit ik rond de €900. Klopt dat?

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:53
800+100=900, bevestigt mijn rekenmachine.
Pagina: 1