Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Golf 4 - Parrot Asteroid - Excalibur Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik heb in mijn auto een mooie excalibur versterker met sub. Deze versterker word aangestuurd door 2 RCA plugjes en 1 REM kabel.
Op mijn vorige radio zat ook een REM kabel. Op de nieuwe Parrot Asteroid zitten alleen 2 SUB RCA plugjes maar geen REM kabel.
Betekent dit nu dat mijn subwoofer altijd aanstaat? Op Google kan ik erg weinig vinden.

Ik hoop dat jullie hier iets weten van dit "gebeuren" :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Zonder een spanning op de REM gaat die versterker als het goed is niet aan.

Je zal zelf daarvoor moeten zorgen. Heb je de REM-kabel nog liggen naar achteren? Gewoon vooraan bij je radio 12V ergens aftappen en een klein schakelaartje er tussen. Het is alleen een stuurstroompje, geen hoog vermogen dat erdoor gaat.

• DennusB
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:28:
Zonder een spanning op de REM gaat die versterker als het goed is niet aan.

Je zal zelf daarvoor moeten zorgen. Heb je de REM-kabel nog liggen naar achteren? Gewoon vooraan bij je radio 12V ergens aftappen en een klein schakelaartje er tussen. Het is alleen een stuurstroompje, geen hoog vermogen dat erdoor gaat.
Ja de REM kabel ligt er nog. Dus ik moet gewoon stroom aftappen van de kabel die naar m'n ISO verloop kabel gaat, die de radio in gaat? En zodra ik dan m'n contact omdraai gaat de sub aan?
En wat bedoel je met een schakelaartje?

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 28-06-2012 15:31 ]

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Oh, dat is idd ook nog een optie, die geschakelde plus pakken (rode draad in je ISO normaal gesproken, maar bij bijv. VW (Golf IV weet ik nog wel) moest je de rode en gele omdraaien).

Dan is dat schakelaartje niet nodig, die was om te voorkomen dat je versterker altijd aan zou staan.

• DennusB
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:37:
Oh, dat is idd ook nog een optie, die geschakelde plus pakken (rode draad in je ISO normaal gesproken, maar bij bijv. VW (Golf IV weet ik nog wel) moest je de rode en gele omdraaien).

Dan is dat schakelaartje niet nodig, die was om te voorkomen dat je versterker altijd aan zou staan.
Het maakt verder niet uit waar ik stroom aftap toch? Ik heb 2 ISO stekkers in m'n Golf liggen, die moet ik in een 'houder' klikken die bij de radio geleverd is, daartussen lopen weer kabeltjes en daar zit een stekker aan die ik in de radio moet klikken.
Ik hoef dus niet m'n originele ISO kabel te 'verzieken'?

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Zolang het maar een geschakelde plus is (de rode bij het gedeelte dat je autoradio in gaat), die gele staat ook met contact uit spanning op, zodat je zenders e.d. in geprogrammeerd blijven, die zou ik niet gebruiken.

En je kan een stroomdiefje gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://ohmeron.com/uploads/stroomdiefje-blauw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k247/Olle_Primates/S6001350.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Lucky-Shirt op 28-06-2012 15:45 ]

• DennusB
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:44:
Zolang het maar een geschakelde plus is (de rode bij het gedeelte dat je autoradio in gaat), die gele staat ook met contact uit spanning op, zodat je zenders e.d. in geprogrammeerd blijven, die zou ik niet gebruiken.

En je kan een stroomdiefje gebruiken:
[afbeelding]

[afbeelding]
Cool, dan ga ik straks eens met een multimeter aan de slag :D

• DennusB
  • Niet online
Weet iemand welke zekering in een Golf 4 voor de radio is? De nieuwe radio krijgt zo te zijn geen stroom

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rood en geel omwisselen in je iso stekker.

---RAWE CEEK!!!---

• DennusB
  • Niet online
NoFearCreations schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:20:
Rood en geel omwisselen in je iso stekker.
Fixed :) De radio werkt nu. Wel heb ik iets heel geks, als ik m'n sleutel uit het contact heel gaat de radio netjes uit. Maar de USB poorten aan de achterkant (waar de GPS ontvanger op zit bijvoorbeeld) blijven stroom krijgen. Hoe kan zoiets?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zal misschien in het boekje staan? Lijkt mij niet handig, straks trek je met een USB apparaat je accu leeg...

---RAWE CEEK!!!---

• DennusB
  • Niet online
NoFearCreations schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:06:
Zal misschien in het boekje staan? Lijkt mij niet handig, straks trek je met een USB apparaat je accu leeg...
Blijkt dat hij nog 30 minuten stroom geeft en dan alles uit zet :) Prima dus :D

Pagina: 1