Printer USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeTweakers,

Sindskort heb ik een nieuwe printer (Canon MG5250). Deze printer heeft wi-fi en draait op een netwerk. Van alle andere computers gaat dit prima, maar met de computer waar de printer op zit aangesloten gaat het mis. Wanneer de printer aangesloten is via USB, doen de andere USB-poorten het niet meer (USB-sticks worden niet herkend). Wanneer de printer losgekoppeld is van de computer, doet de printer het niet meer (Off-line stand) en doen de USB-sticks en andere usbpoorten het wel weer.

Ik wil graag én de printer via USB kunnen aansluiten én gebruik maken van de andere USB-poorten van mijn computer. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Doet de printer het dan vanaf geen enkele pc meer? Of enkel niet meer van de pc waar hij via USB op aangesloten was? Wat is het voordeel van bekabelde aansluiting op die ene pc?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Maar die printer zit toch in het netwerk? Waarom sluit je die dan aan via usb op een pc? Ook al is de pc via bekabeld netwerk aangesloten kan je die alsnog via het netwerk benaderen... Oftewel, waarom gebruik je usb want dat hoeft helemaal niet?

Dergelijke printers moet je 1x installeren in het netwerk via usb... en mag daarna helemaal los van iedere pc staan, zolang er maar verbinding met de router is.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 28-06-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De printer is geïnstalleerd als netwerkprinter, maar op de 'hoofdcomputer' geeft de printer een foutmelding. Alleen als de USB is aangesloten is de printer bereikbaar vanaf die computer. De andere computers kunnen wel gewoon draadloos de printer bereiken. Dat is het vreemde. Op de computer waar het printen niet lukt blijft de printer wel als netwerkprinter verschijnen, maar staat die op offline. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:17
Misschien een vreemde vraag, maar op welke USB poort (voor of achter) van de printer sluit je de pc aan?
Een kennis van me had enige jaren geleden ook problemen met z'n pc als de printer aangesloten was (wilde niet eens booten). Hij had de pc op de front USB (PictBridge) aangesloten... Door de USB kabel aan de achterzijde van de printer aan te sluiten, waren de problemen verdwenen.

Dit naast het feit dat ik ook niet begrijp waarom je 'm überhaupt via USB aan wil sluiten, als 'ie al aan het netwerk hangt.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Bij HP's staat er volgens mij in de manual dat je moet kiezen: USB of draadloos. Beide tegelijk werkt niet. Als je de USB kabel er uit haalt, is hij dan wel draadloos te bereiken vanaf die pc? Dat haal ik eigenlijk nog niet helemaal uit je reactie. Heb je de printer al eens opnieuw geinstalleerd na het verwijderen van de USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheden. De printer zit aangesloten op de USB-poort aan de achterkant van de PC. Het gaat om een Canon printer en de bedoeling is ook dat die draadloos is voor het hele netwerk. Dit gaat voor alle computers goed, behalve de computer waarop de printer geïnstalleerd staat. Op die computer is de printer alleen met een USB-kabel te bereiken, anders geeft hij de melding 'printer offline'. De printer net opnieuw geinstalleerd en aangesloten op het draadloze netwerk, maar zonder effect. De andere pc's printen wel draadloos.

Het probleem is dus dat er voor één computer geen contact is tussen de computer en de netwerkprinter, terwijl deze wel zo staat geconfigureerd. Voor de andere computers gaat het wel goed. Het liefst sluit ik de computer helemaal niet aan met USB, maar anders print hij niet vanaf die ene computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Hoe heb je de printer aangemeld op het draadloos netwerk? Sommige printers moet je eerst met USB aansluiten op een pc, software installeren, printer configureren voor draadloos netwerk en dan kun je de draadloze printer installeren op je apparatuur - dus ook op de pc waarop de printer oorspronkelijk is geconfigureerd, want daar is hij geinstalleerd als USB printer. Dus moet je hem nogmaals installeren, maar dan als draadloze printer, waarna je dus 2x dezelfde printer hebt staan, enkel via verschillende verbindingen.

Screenshot van mijn huidige configuratie (de USB en WiFi tags heb ik er zelf aan toegevoegd om ze uit elkaar te kunnen houden).
1 printer 2 drivers

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Cannot Communicate with the Machine with USB Connection

Check 1: Make sure that the machine is turned on.
Check 2: Make sure that the USB cable is connected properly.
Refer to the setup manual of the machine to connect the USB cable properly.
Check 3: Do not start up the Canon IJ Network Tool while printing.
Check 4: Do not print while the Canon IJ Network Tool is running.
Check 5: Make sure that Enable bidirectional support is selected in the Ports
sheet of the properties dialog box of the printer driver.

Usb kabel mag niet in de voorkant van de printer zitten!
Indien je een langere usb kabel gebruikt, probeer eens de originele kabel, want de kabel mag niet te lang zijn.

Ik zie nergens staan of usb en wifi samen mag.
Dus probeer beide in te stellen, kijk of beide apart wel werken, dus alles via usb en daarna alles wifi.
Denk dat je een usb wifi stick moet kopen, en alles draadloos maken.
Zeer slechte handleiding.

[ Voor 28% gewijzigd door jan99999 op 01-07-2012 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:54
Ik heb een soorgelijkt printer. Op de printer zelf ga je via het menu zoeken naar je WiFi router/Access point en je vult het wachtwoord in.Je printer heeft nu een WiFi verbinding met je router en dus beschikbaar voor iedereen die met je netwerk is verbonden en de software installeert.

Daarna installeer je de software en deze zal vragen hoe de printer is aangesloten, hier kies je voor Netwerkprinter en dan zal je printer in de lijst verschijnen zolang je PC en netwerk via hetzelfde netwerk verbonden zijn.

Beste kun je de software eens verwijderen van de pc. Daarna met bv CCleaner even alle tijdelijk bestanden verwijderen. Daarna pc opnieuw opstarten en dan eerst de printer in je netwerkverbinden via bovenstaande stappen en dan printersoftware opnieuw installeren.

Dit kan eigenlijk niet fout van omdat het zo simpel werkt op de mannier waarop Canon het heeft gemaakt.
Als je printer niet gevonden wordt dan is dit mogelijk oorzaakt van een Antivirus programma / Antispyware / fiewall die iets teveel blokkeerd.

Als je printer offline aangeeft dan kun je deze via de printer wachtrij weer activeren door nogmaals op Offline te klikken terwijl je printer aanstaat. Dan zou dat moeten verdwijnen als hij kan communiceren.

tip: download via Canon altijd de laaste software. Op cd is meestal verouderde software

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 01-07-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maar dan moet je er ook nog draadloos bij kunnen komen gebruik je toevallig 2 routers? (eentje extra voor wifi bereik ?)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de hulp. Heb de printer werkend gekregen op het netwerk. Daarmee is er geen USB-probleem meer voor de andere poorten. Dank u voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Wat heb je nou exact gedaan om het aan de praat te krijgen? Ben ik toch wel benieuwd naar ;)

Pagina: 1