Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 20:21
Van Telfort heb ik de Zyxel P-2812HNU-F1 modem/router in gebruik. Met dit modem heb ik grote problemen met de WiFi ontvangst op m'n laptop / mobiel, eigenlijk enig draadloos apparaat. Ik vermoed dat de zwakke antenne in het apparaat hier debet aan is. In mijn omgeving zitten andere draadloze netwerken, maar ik heb gecheckt welke kanalen vrij zijn en gebruik een van deze.

Om WiFi echter uit te sluiten als oorzaak heb ik een Airport Express (AE) aangesloten, die ik instel op de 5 GHz band zodat er minder interferentie is (5 GHz band is meestal minder druk bezet). De situatie nu is als volgt: mijn desktop pc is via een netwerkkabel aangesloten op de Zyxel. Internet werkt perfect. De AE zit ook via een kabel op de modem/router. Mijn draadloze apparatuur verbindt via de AE (die ingesteld is als bridge) met het netwerk. Onderling kunnen de draadloze apparaten elkaar pingen zonder pakketverlies. Echter, de bekabelde pc kan slechts met veel packetverlies de draadloze apparatuur pingen en omgekeerd (80% packetloss). Een enkel pakketje komt wel door. Ik heb de kabels gecheckt en deze zijn goed. Pingen vanaf de Zyxel naar de AE geeft 80% packetloss. Hier zit dus het probleem.

Kan het zijn dat de AE en de Zyxel niet goed samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Hoe heb je de AE geconfigureerd? Op brugmodus of als DHCP/DHCP+NAT?

U+