Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop middelbare school

Pagina: 1
Acties:

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:14
Graag jullie ideeen over een laptop voor op de schoolbanken van de middelbare school voor m'n dochter.
Het schrijven moet daardoor worden beperkt tot vakken waar het niet anders kan.
Ze gaat op de fiets, dus dat ding heeft nogal wat te lijden vermoedelijk...

Ik heb bij mijn zoekactie al de volgende vragen:
Is er op een schoolbankje genoeg plaats voor een 13 of 14" naast een boek?
Is op zo'n klein scherm met een resolutie van 1366x768 nog dagelijks(!) te werken met office?
Ik vind het idioot dat al die laptops tegenwoordig zo'n hd formaat scherm hebben... onnodig breed, en daarmee onnodig laag. Heb zelf een 1024x768 15.x" scherm maar ben blij als ik weer achter m'n 17" 1280x1024 scherm kan plaatsnemen...
Is een kleiner scherm (en toetsenbord) nog werkbaar???
Is een SSD boven een HD aan te raden ivm stroomverbruik, opstarten, en transport achter op de fiets?

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office (Word, Excel).
Thuis zal hij ook gebruikt worden voor andere dingen (naast huiswerk), zoals internet, youtube, etc. Maar dat is minder relevant.

•Wat mag je laptop gaan kosten?
Het precieze budget moet nog vastgesteld worden, maar als het enigszins kan tot 600.

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Yep, bijna de hele dag wordt hij gebruikt. Over opladen op school heb ik nog geen contact gehad, maar uit mijn mid.sch.periode kan ik me herinneren dat er veel stopcontacten waren, en dat zal er nu wel niet minder op zijn.
Gewicht is heel belangrijk.

Mijn idee is dat het onder 2 kg moet blijven.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nope. op gewicht valt er zoveel af...
Stevige constructie lijkt mij wel verstandig...

Ik heb uit andere threats de tip voor de
Dell Vostro v131, maar daar zijn weer allerlei opmerkingen bij te vinden mbt de constructie en het lawaai...
Medion SU2300. Een celeron, maar voldoet wel qua gewicht wel. Heb geen ervaring met constructie

Een kennis kwam nog me het idee of een tablet met toetsenbord een optie zou zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Wie wel?

Puntsgewijs: Tot nu toe heb ik als randvoorwaarden, maar ik sta open voor goede argumenten voor andere specificaties.
13/14" scherm
max 2 kg
4 GB intern
i3/i5 proc liefst.
hd >=320GB

[ Voor 4% gewijzigd door o_f_course op 28-06-2012 12:43 ]

facts don't care about your feelings

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Vaio T en Vaio S13 al bekeken?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 18:51
Deze Sony Vaio is wel een goede keuze: pricewatch: Sony Vaio VPCSB3N9E (Zilver)

Minder dan 2kg, i3 processor, 4gb ram, 500gb hdd. En natuurlijk niet al te dik en wel stijlvol. En deze laptops van Sony kunnen wel tegen een stootje.

Deze is er ook in het zwart met een i5 processor. Alleen wel een tikkie duurder. pricewatch: Sony Vaio VPCSB1X9E (Zwart)

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien is het wel het beste idee om je koop nog 2 maanden uit te stellen tot de school weer begint en alle nieuwe modellen weer op de markt zijn. Anders zal je inderdaad een model van vorig jaar moeten kopen.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Tablet is niet handig voor school, en als ik zie dat een i3/i5 gewenst is..

pricewatch: Samsung 300V3A-S04NL
2.17 kg... Hoop dat dat niet te erg is..

🠕 This side up

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
De leerlingen bij ons op school hadden altijd HP's, misschien krijg je daar wel korting als student? En ze zijn erg stevig over het algemeen.

Grillmeister

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

RoofTurkey schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:03:
De leerlingen bij ons op school hadden altijd HP's, misschien krijg je daar wel korting als student? En ze zijn erg stevig over het algemeen.
Korting is wel bij meer merken te krijgen.

🠕 This side up

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
o_f_course schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:15:
Ze gaat op de fiets, dus dat ding heeft nogal wat te lijden vermoedelijk...
Als je gewoon zorgt voor een degelijke tas hoeft dat geen enkel probleem te zijn. Verder is het gewoon afhankelijk van het verantwoordelijkheidsgevoel van je dochter.
Ik heb bij mijn zoekactie al de volgende vragen:
Is er op een schoolbankje genoeg plaats voor een 13 of 14" naast een boek?
Ja, al zal het bij grotere schoolboeken (sommigen hebben echt idiote formaten) wel wat passen en meten worden.
Is op zo'n klein scherm met een resolutie van 1366x768 nog dagelijks(!) te werken met office?
Is een kleiner scherm (en toetsenbord) nog werkbaar???
Beiden een kwestie van smaak. Voor de een zal het onwerkbaar zijn, de ander heeft er geen problemen mee. Ikzelf geef ook de voorkeur aan een groter scherm en ruimer toetsenbord, maar met name kinderen zullen daar veel minder snel een probleem van maken. Zij hebben nog betere ogen en zijn een stuk flexibeler in opvattingen, over het algemeen ;)
Is een SSD boven een HD aan te raden ivm stroomverbruik, opstarten, en transport achter op de fiets
Logischerwijs zou ik zeggen van wel, als je de investering het waard vindt. Ik heb er alleen nog geen praktijkervaring mee, onze laptops gaan komend lesjaar pas over op SSDs.
•Wat mag je laptop gaan kosten?
Het precieze budget moet nog vastgesteld worden, maar als het enigszins kan tot 600.
Dat budget lijkt mij behoorlijk krap. Vooral als je enige prestaties en bouwkwaliteit eist van het ding, en er ook nog support op wilt hebben (en dat wil je).
Een kennis kwam nog me het idee of een tablet met toetsenbord een optie zou zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Wie wel?
Werkzaam zijnde in het middelbaar onderwijs kan ik je in ieder geval afraden om een iPad te nemen. Veel van het digitaal lesmateriaal is gebouwd op flash en/of java en dat ondersteunt iOS niet. Hoe de Android en Surface tablets het doen weet ik niet.
Persoonlijk zou ik het niet willen omdat het me een ergonomische ramp lijkt om de hele dag op zo'n ding te moeten werken, maar wederom, dat is een kwestie van voorkeuren.
RoofTurkey schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:03:
Korting is als school zijnde vaak wel te krijgen ja, en flinke ook. Of ze dat ook voor individuele scholieren doen, daar ben ik niet zo zeker van. Lijkt me de moeite waard om eens na te vragen bij de Sales afdelingen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20
Voor zover ik begrepen heb, is een SSD niet veel zuiniger dan een HDD. Of je het extra bedrag er dan voor neer moet leggen is nog maar de vraag.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Arunia schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:20:
Voor zover ik begrepen heb, is een SSD niet veel zuiniger dan een HDD. Of je het extra bedrag er dan voor neer moet leggen is nog maar de vraag.
Relatief wel, maar het scheelt uiteindelijk vaak maar een aantal minuten, omdat een HDD ook maar iets van 5w gebruikt. Bovendien is een SSD een luxe-product en moet je het dus zeker voor een middelbaar-scholiertje niet als prioriteit zien.

Grillmeister

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20
Het enige voordeel, is rondlopen en ergens tegenaan stoten wanneer de laptop aan staat, dat is voor een HDD minder leuk dan voor een SSD. Maar goed, ook daar. Is het de prijs wel waard. Maak iig regelmatig backups.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)

Grillmeister

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
als je budget 600 is.. Zou de vaio T 11.6 inch met een i3, 4gb ram, ulv, en een ssd/hdd hybride niets iets zijn voor jou? (is tevens maar 50 eu boven je budget)

Heeft tevens ook een hele redelijke accuduur en zo en beetje 1 van de weinig ultrabooks die geroemd word om zijn bouwkwaliteit en uitstekende koeling kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 28-06-2012 13:46 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
Zijn de ultra thins van AMD niet iets: http://www.pcmweb.nl/nieuws/amd-ultrabooks-van-samsung.html

De 13,3 ultrabook van Samsung met AMD lijkt me ideaal hiervoor:
pricewatch: Samsung NP535U3C-A01

De A6-4455M is welliswaar iets trager dan Intels ULV cpu's, maar meer dan genoeg voor office taken en grafisch blaast hij de Intels helemaal weg.

1,5 Kilo !!!
4GB ram
500GB HD
Kost 700 usd ~560 euro wat waarschijnlijk wel <600 euro gaat worden.. Dat voor een ultrabook.
Komt alleen ergens in augustus uit.. dus nog wel net voor back to school..

Iets hoger op de lat heb je: pricewatch: Samsung NP535U4C-A01
Kost alleen wel >100 euro meer.

• o_f_course
Dank allen voor jullie suggesties!
Ik ga ze bestuderen.

De prijs was meer een idee na eerste scans op basis van de randvoorwaarden die ik al gesteld had.

Dus het is niet perse een harde grens.
Een HP zal ik ook nog eens bekijken.

De SSD was meer een idee, ook wat betreft opstart tijd etc.

De tablet opstelling heeft bij jullie geen bijval gekregen. Dat had ik niet verwacht...

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
64gb ssd is zo'n 60 euro, wat genoeg is voor windows + meerdere programma's (ikzelf heb nog 30gb over en ben in love) wil je dan nog een hdd kan je altijd kijken ( mits de laptop een dvd drive heeft)om een hdd caddy te kopen en dus de drive vervangen voor een hdd ( iets wat ik dus zelf ook heb)

[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 29-06-2012 08:35 ]

ja, daag.

Verwijderd

Ook al nagedacht over schade/defecten aan de laptop (zeker als deze essentieel is voor school)? Bij reparatie ben je hem vaak al een aantal weken kwijt. Misschien ook iets om mee te nemen in de keuze :)

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:37:
Ook al nagedacht over schade/defecten aan de laptop (zeker als deze essentieel is voor school)? Bij reparatie ben je hem vaak al een aantal weken kwijt. Misschien ook iets om mee te nemen in de keuze :)
Inderdaad een belangrijk punt, Dell heeft bijvoorbeeld de Next-Day In Home reparatie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
(van andere reparatieservices van Samsung/Sony/Hp etc, weet ik niet zoveel vanaf maar die zullen er vast ook zijn.)

• o_f_course
Jell0zz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:59:
[...]
Inderdaad een belangrijk punt, Dell heeft bijvoorbeeld de Next-Day In Home reparatie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
(van andere reparatieservices van Samsung/Sony/Hp etc, weet ik niet zoveel vanaf maar die zullen er vast ook zijn.)
OK, goede tip.

Pagina: 1