Graag jullie ideeen over een laptop voor op de schoolbanken van de middelbare school voor m'n dochter.
Het schrijven moet daardoor worden beperkt tot vakken waar het niet anders kan.
Ze gaat op de fiets, dus dat ding heeft nogal wat te lijden vermoedelijk...
Ik heb bij mijn zoekactie al de volgende vragen:
Is er op een schoolbankje genoeg plaats voor een 13 of 14" naast een boek?
Is op zo'n klein scherm met een resolutie van 1366x768 nog dagelijks(!) te werken met office?
Ik vind het idioot dat al die laptops tegenwoordig zo'n hd formaat scherm hebben... onnodig breed, en daarmee onnodig laag. Heb zelf een 1024x768 15.x" scherm maar ben blij als ik weer achter m'n 17" 1280x1024 scherm kan plaatsnemen...
Is een kleiner scherm (en toetsenbord) nog werkbaar???
Is een SSD boven een HD aan te raden ivm stroomverbruik, opstarten, en transport achter op de fiets?
•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office (Word, Excel).
Thuis zal hij ook gebruikt worden voor andere dingen (naast huiswerk), zoals internet, youtube, etc. Maar dat is minder relevant.
•Wat mag je laptop gaan kosten?
Het precieze budget moet nog vastgesteld worden, maar als het enigszins kan tot 600.
•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Yep, bijna de hele dag wordt hij gebruikt. Over opladen op school heb ik nog geen contact gehad, maar uit mijn mid.sch.periode kan ik me herinneren dat er veel stopcontacten waren, en dat zal er nu wel niet minder op zijn.
Gewicht is heel belangrijk.
Mijn idee is dat het onder 2 kg moet blijven.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nope. op gewicht valt er zoveel af...
Stevige constructie lijkt mij wel verstandig...
Ik heb uit andere threats de tip voor de
Dell Vostro v131, maar daar zijn weer allerlei opmerkingen bij te vinden mbt de constructie en het lawaai...
Medion SU2300. Een celeron, maar voldoet wel qua gewicht wel. Heb geen ervaring met constructie
Een kennis kwam nog me het idee of een tablet met toetsenbord een optie zou zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Wie wel?
Puntsgewijs: Tot nu toe heb ik als randvoorwaarden, maar ik sta open voor goede argumenten voor andere specificaties.
13/14" scherm
max 2 kg
4 GB intern
i3/i5 proc liefst.
hd >=320GB
Het schrijven moet daardoor worden beperkt tot vakken waar het niet anders kan.
Ze gaat op de fiets, dus dat ding heeft nogal wat te lijden vermoedelijk...
Ik heb bij mijn zoekactie al de volgende vragen:
Is er op een schoolbankje genoeg plaats voor een 13 of 14" naast een boek?
Is op zo'n klein scherm met een resolutie van 1366x768 nog dagelijks(!) te werken met office?
Ik vind het idioot dat al die laptops tegenwoordig zo'n hd formaat scherm hebben... onnodig breed, en daarmee onnodig laag. Heb zelf een 1024x768 15.x" scherm maar ben blij als ik weer achter m'n 17" 1280x1024 scherm kan plaatsnemen...
Is een kleiner scherm (en toetsenbord) nog werkbaar???
Is een SSD boven een HD aan te raden ivm stroomverbruik, opstarten, en transport achter op de fiets?
•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office (Word, Excel).
Thuis zal hij ook gebruikt worden voor andere dingen (naast huiswerk), zoals internet, youtube, etc. Maar dat is minder relevant.
•Wat mag je laptop gaan kosten?
Het precieze budget moet nog vastgesteld worden, maar als het enigszins kan tot 600.
•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Yep, bijna de hele dag wordt hij gebruikt. Over opladen op school heb ik nog geen contact gehad, maar uit mijn mid.sch.periode kan ik me herinneren dat er veel stopcontacten waren, en dat zal er nu wel niet minder op zijn.
Gewicht is heel belangrijk.
Mijn idee is dat het onder 2 kg moet blijven.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nope. op gewicht valt er zoveel af...
Stevige constructie lijkt mij wel verstandig...
Ik heb uit andere threats de tip voor de
Dell Vostro v131, maar daar zijn weer allerlei opmerkingen bij te vinden mbt de constructie en het lawaai...
Medion SU2300. Een celeron, maar voldoet wel qua gewicht wel. Heb geen ervaring met constructie
Een kennis kwam nog me het idee of een tablet met toetsenbord een optie zou zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Wie wel?
Puntsgewijs: Tot nu toe heb ik als randvoorwaarden, maar ik sta open voor goede argumenten voor andere specificaties.
13/14" scherm
max 2 kg
4 GB intern
i3/i5 proc liefst.
hd >=320GB
[ Voor 4% gewijzigd door o_f_course op 28-06-2012 12:43 ]
facts don't care about your feelings