iPad beveiligd op kabel netwerk

Pagina: 1
Acties:

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52
Beetje lastig in welk forum dit moet maar ik probeer het hier. :)

Ik werk als frontend programmeur bij een internet bureau en wil via Adobe Shadow de weboplossing die ik ontwikkel op mn iPad en iPhone bekijken.
Adobe Shadow vereist een WIFI connection met het netwerk waarop ik ontwikkel. Echter is dat ontwikkel-netwerk een LAN netwerk.
Om beveiligingsredenen mag er geen WIFI netwerk op dat LAN netwerk gekoppeld worden.

Mijn situatie is natuurlijk niet uniek en wat ik wil zal ongetwijfeld al ergens zijn toegepast, wellicht via andere oplossingen. Dus daarom mijn vraag, zijn hier andere oplossingen voor, of is er wellicht toch een WIFI-oplossing beschikbaar, al dan niet superzwaar beveiligd oid?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je niet lokaal vanaf een desktop de wifi sharen naar een iOS device en alleen dat iOS device? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan je niet een netwerk maken, draadloos, waarin je alleen dat specifieke MAC-adres toelaat? Lijkt me vrij beveiligd.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Yorin schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:00:
Kan je niet een netwerk maken, draadloos, waarin je alleen dat specifieke MAC-adres toelaat? Lijkt me vrij beveiligd.
MAC adressen zijn af te lezen & te spoofen, er is een reden dat de functie om alleen MAC adressen toe te laten op een wifi AP/router etc. door Tweakers niet gebruikt wordt. ;)

Maar als een wifi netwerk niet opgezet mag worden houdt het redelijk snel op. Er is geen UTP connector voor de iPad, en al was die er wel dan werkt het nog niet omdat er geen 30-pins-naar-UTP-dock-driver is.

[ Voor 20% gewijzigd door thaan op 28-06-2012 11:04 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WPA2 is uitstekend beveiligd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 23:08
misschien als je een apart netwerk maakt dat fysiek los staat van het normale netwerk. en daarop dit test. lijkt me veilig genoeg

virus problemen? ga over op linux!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
deBennie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:54:
Dus daarom mijn vraag, zijn hier andere oplossingen voor, of is er wellicht toch een WIFI-oplossing beschikbaar, al dan niet superzwaar beveiligd oid?
Wifi is toch echt de enige mogelijkheid, of je gebruikt een simkaart met 3G verbinding en een VPN, als dat wel werkt.

Pas trouwens op met alsnog wifi te gebruiken, ik ken bedrijven waar dit soort breuk van protocol kan betekenen dat je op straat staat.

• deBennie
thaan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:07:
[...]

Wifi is toch echt de enige mogelijkheid, of je gebruikt een simkaart met 3G verbinding en een VPN, als dat wel werkt.

Pas trouwens op met alsnog wifi te gebruiken, ik ken bedrijven waar dit soort breuk van protocol kan betekenen dat je op straat staat.
Ik ga het niet zelf opzetten, dat gaat de afdeling netwerken doen, vanzelfsprekend ;)
Alleen die afdeling laat geen WIFI op dat ontwikkelnetwerk toe. Ook geen WPA2. Misschien duurt het wat langer, maar ook dat protocol is uiteindelijk te hacken.

Helaas heeft die iPad geen bekabelde oplossing...

Is er wellicht een andere oplossing dan Adobe Shadow?

Een alternatief is er overigens wel, ik FTP mn wijzigingen naar een live URL en refresh dat op mn iPad.
Alleen is Adobe Shadow net zo mooi omdat alle schermen en devices geconnect op dat Shadow mee refreshen met mn Chrome browser...

• ChojinZ
  • Laatst online: 20-02 20:05
Er zijn voor de airbook usb naar ethernet adapters. Voor de ipad zijn er weer connectors naar USB. Wellicht dat je die 2 kan combineren? Weet niet of dat werkt maar zover ik weet zijn er geen andere (mogelijke) oplossingen.
Irrelevant. Als de werkgever het niet wil houdt het snel op.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
ChojinZ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:15:
Dan wil de werkgever dus ook niet dat er (met een iPad) getest wordt :) Als je geen technische oplossing kunt vinden die voldoet aan de policy dan is testen op een iPad dus verboden door de policy.

Het is geen oplossing voor het probleem maar je legt daarmee wel de bal bij je leidinggevende. Als je overigens geen WiFi mag, waarom mag je dan wel bedrijfsdata naar buiten FTP-en? 8)7 Verreweg de meeste diefstal van bedrijfsgegevens gebeurt door werknemers...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• deBennie
Paul schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:22:
[...]
Dan wil de werkgever dus ook niet dat er (met een iPad) getest wordt :) Als je geen technische oplossing kunt vinden die voldoet aan de policy dan is testen op een iPad dus verboden door de policy.

Het is geen oplossing voor het probleem maar je legt daarmee wel de bal bij je leidinggevende. Als je overigens geen WiFi mag, waarom mag je dan wel bedrijfsdata naar buiten FTP-en? 8)7 Verreweg de meeste diefstal van bedrijfsgegevens gebeurt door werknemers...
mwa, ftp-s ;)

• ChojinZ
Paul schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Verboden wil ik het niet noemen. Maar idd, bedrijfs policy's kunnen bepaalde testwerkzaamheden in de weg zitten. Maar dat is toch niets nieuws? ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Und? Dat maakt dat iemand 't niet af kan luisteren (als je alles goed doet tenminste), maar jij kunt 't nog steeds stelen hoor.
ChojinZ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:15:
Er zijn voor de airbook usb naar ethernet adapters. Voor de ipad zijn er weer connectors naar USB. Wellicht dat je die 2 kan combineren? Weet niet of dat werkt maar zover ik weet zijn er geen andere (mogelijke) oplossingen.

[...]

Tsja. De werkgever wil iets wat niet met z'n policy strookt. Dan moet 'ie dus of dat niet willen, of z'n policy aanpassen zodat 't wel kan.

En ik zeg daarbij dat WPA2 cryptografisch prima in elkaar zit (itt WEP) en écht niet morgen gehaxx0red wordt (als je tenminste WPA2-Enterprise gebruikt, of toch op z'n minst je PSK niet op "hallo" zet).

Maar, om dan toch constructief een oplossingsrichting te bedenken: ik neem aan dat die webservice zich in je netwerk bevindt en niet op internet. Is er een VPN mogelijkheid? Neem dan een 3G iPad met 3G-abonnement en verbind middels VPN. Als die service wel aan het internet hangt ben je er met alleen een 3G-iPad al natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2012 11:32 ]

• deBennie
CyBeR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:30:

Und? Dat maakt dat iemand 't niet af kan luisteren (als je alles goed doet tenminste), maar jij kunt 't nog steeds stelen hoor.
Naja, offtopic verder maar ik heb begrepen dat met ftps de usernames en passwords niet zomaar op te vangen zijn. :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

deBennie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:27:
[...]

Naja, offtopic verder maar ik heb begrepen dat met ftps de usernames en passwords niet zomaar op te vangen zijn. :)
Ja, als je 't goed doet ;)

• ChojinZ
CyBeR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:30:
[...]

[...]

Tsja. De werkgever wil iets wat niet met z'n policy strookt. Dan moet 'ie dus of dat niet willen, of z'n policy aanpassen zodat 't wel kan.
Das nog maar de vraag. Wellicht weet de werkgever helemaal niet dat het op deze manier getest gaat worden en is het initiatief gekomen van de werknemer.

Maargoed, we gaan nu offtopic. Laten we onze tijd steken in het helpen van de ts. :)

• deBennie
ChojinZ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:53:
Laten we onze tijd steken in het helpen van de ts. :)
Ja graag! ;)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
Volgens mij kun je via een Apple werkstation de Apple developer tools downloaden/installeren. Hierop kun je dan applicaties testen op bv een geemuleerde iPhone/iPad. Wellicht een idee?

U+

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat werkt prima voor het testen van code, maar is niet goed genoeg als je ook usability wilt testen.

Plus dat jein de emu soms zaken kunt die op de device niet kunnen en vice versa, hoewel dat voor webapps niet zo boeiend is.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2012 22:05 ]

• deBennie
We gaan het waarschijnlijk anders doen, we gaan watchdirectory gebruiken zodat ik gewoon op de ontwikkelomgeving kan blijven ontwikkelen en daarnaast een test-URL kan gebruiken voor mn devices.

Het enige nadeel is dan dat -itt bv Adobe Shadow- je bij elk device de pagina/site moet refreshen.
Maar wellicht is dit op te lossen door een soort van meta refresh van bv 10 seconden in te bouwen, alhoewel dat natuurlijk niet ideaal is..
Maar goed, het is een alternatief op het WIFI verhaal.... :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je naar het bedrijfsnetwerk wel een VPN tunnel op kunt zetten, al dan niet vanaf je telefoon?
Zo ja: Op je (Android?) telefoon een WIFI AP aanmaken, en dat via VPN laten connecten naar het bedrijfsnetwerk. Problem solved :)
Dat het een beetje traag zal zijn...tsja, daar kan ik ook niks aan doen :)

Alternatief: bij je werkgever een tijdelijke zgn "waiver" aanvragen voor het toch gebruiken van een (uiteraard beveiligd) AP. Daarbij kun je tevens schermen met dit artikel: http://www.computable.nl/...aliteit-in-nederland.html Dan snappen ze misschien dat ze er (op den duur) niet aan onderuit komen om dergelijke zaken toe te staan. Beter ben je dan goed voorbereid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• deBennie
The Eagle schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:28:
Ik neem aan dat je naar het bedrijfsnetwerk wel een VPN tunnel op kunt zetten, al dan niet vanaf je telefoon?
Zo ja: Op je (Android?) telefoon een WIFI AP aanmaken, en dat via VPN laten connecten naar het bedrijfsnetwerk. Problem solved :)
Dat het een beetje traag zal zijn...tsja, daar kan ik ook niks aan doen :)

Alternatief: bij je werkgever een tijdelijke zgn "waiver" aanvragen voor het toch gebruiken van een (uiteraard beveiligd) AP. Daarbij kun je tevens schermen met dit artikel: http://www.computable.nl/...aliteit-in-nederland.html Dan snappen ze misschien dat ze er (op den duur) niet aan onderuit komen om dergelijke zaken toe te staan. Beter ben je dan goed voorbereid :)
Ik zal het voorleggen, thx! :)

Ik zit even te denken, op zich heb ik alleen 1 of andere connectie nodig tussen mijn devices en mijn computer (de Adobe Shadow extensie in Chrome). Dus op zich hoeven mijn devices eigenlijk niet eens ons beveiligde LAN netwerk op.

We hebben al eens geprobeerd om van mijn compjuter een personal hotspot te maken, echter vond mijn iPad de hotspot niet.

Nu weet ik ook niet of het connecten van m'n devices met m'n computer via een personal hotspot afdoende is voor Adobe Shadow hoor, wellicht MOET dat wel via een WIFI netwerk gaan?
Maar zo niet, dan zou een andere connectie tussen mijn computer (chrome) en de devices ook volstaan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom anders niet combi van router en AP? Je hangt een router met zijn WAN poort aan het interne netwerk. Dan heb je twee verschillende netwerken en kun je dmv diverse security alsnog de boel dichtspijkeren. Heb je geen algemene hotspot, iedereen blij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1