vervangen of toch niet??? humax 5050c vs humax 5200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 12:45
Het upgrade virus heeft weer eens toegeslagen.

Ik zit enorm te twijfelen om mijn Humax 5050c te vervangen door de 5200.
De grootste verschillen zijn 500GB ipv 320GB, video on demand en programma gemist.

Is er iemand die dezelfde upgrade gedaan heeft? Was dit ook echt een voorruit gang of toch niet?
Hoe zit het bijvoorbeeld met de zap snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144811

Ff bij mediaspelers kijken, je zit verkeert hier :) Ik zou het niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud >msh

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:10
Heb zelf twee (woonkamer, slaapkamer) Humax 5050c ontvangers en ben er nog uitermate tevreden over. Alleen de opstart tijd vind ik minder, maar dat is ook alles. In mijn omgeving zitten een paar mensen met een Humax 5200c, maar voor mij persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van in. Als ik nou een nieuwe moest kopen, oke, maar voor upgraden niet. Programma gemist en on demand gebruik ik niet, plus dat kan ook bijvoorbeeld op de ipad e.d.

Als je het doet voor de opslagruimte, ik heb in één van de ontvangers een 2tb hardeschijf gebouwd. Ben je een stuk goedkoper uit en 4x zoveel opslag als bij de Humax 5200c.

Maar dit is mijn mening, je moet het voor jezelf op een rijtje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Anoniem: 144811 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:06:
Ff bij mediaspelers kijken, je zit verkeert hier :) Ik zou het niet doen..
Oeps verkeerde forum. gelukkig al gefixed door de mod.thanks :)

Zou je kunnen onderbouwen waarom je het niet zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb een 5200 en vind VOD, ondanks dat ik het niet veel gebruik, toch wel een meerwaarde. Uitzending gemist kijk ik niet (ik dacht dat alleen de publieke zenders gratis zijn en dat je voor programma's van de commerciëlen moet betalen).
Afhankelijk van je Tv abonnement, zijn een x-aantal films en series gratis te bekijken. Afgelopen week bijv. een aflevering gekeken van de docu Frozen Planet in HD, geweldig mooi! :)

Ik heb zelf de overstap gemaakt van een 9200 (ging defect) naar een 5200, dus voor mij is het sowieso een flink verschil. In jouw situatie zou je moeten afwegen of je VOD wel of niet wil gaan gebruiken en of dit dus een meerwaarde is, ja of nee.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 14:45
@ Mistermo,
Als VOD niet echt belangrijk is, is er een mogelijkheid om de bestaande HDD in de Humax5050 te vervangen door een grotere variant. Op diverse fora worden er handleidingen weergegeven hoe je dit kan doen. Ik zelfs al gelezen dat men een 1TB HDD erin heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Een grotere HDD was in eerste instantie niet de noodzaak.
Maar is altijd goed om te weten dat het mogelijk is.

De situatie deed zich voor om 5200 voor een mooie prijs aan te schaffen. Als tweaker zijnde kon ik het gewoon niet laten :P

Dat alleen de publieke omroepen bij programma gemist zitten wist ik niet. Dat is dan wel een behoorlijk minpunt.

Maargoed we gaan het zien. Vanavond staat de 5200 er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mistermo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:41:
Dat alleen de publieke omroepen bij programma gemist zitten wist ik niet. Dat is dan wel een behoorlijk minpunt.
Euh nee, dat zei ik niet :) , alleen progs van de publieke omroepen zijn gratis te bekijken met uitzending gemist, voor de meeste programma's van de commerciële omroepen moet je betalen (maar zijn dus wel beschikbaar hoor ;) ).

Veel plezier alvast met je aankoop, ik ben er zelf ook nog steeds erg tevreden mee ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Sinds afgelopen weekend staat hij op zn nieuwe plek. :)

Ik moet zeggen dat de interface er een stuk beter uitziet als op de 5050c.
De EPG oogt nu wat rustiger.

Inderdaad voor de meeste programma's van de commerciële omroepen moet betaald worden. Ongeveer €0,95
Ik was vrij verbaasd hierover. De laatste keer dat ik gebruikt maakte van een programma gemist functie was een jaar of 2-3 geleden. Destijds zat ik bij UPC. Toen waren alle programma's nog gratis te bekijken.

Nu was ik in gesprek met de verkoper van de Humax. Hij was overgestapt naar KPN. Hij vertelde me dat een groot voordeel was dat hij nu 2boxen kreeg en de content die hij op box 1 opnam kon hij ook op box 2 bekijken.
Is er een mogelijkheid om op een relatief simpele manier de content van de Humax beneden te delen naar een tv boven. (door middel van FTP/media player of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Simpel is anders maar via FTP zijn de opnames van de Humax te halen en via een mediaspeler o.i.d zijn deze probleemloos af te spelen. Rechtstreeks vanaf de Humax gaat niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 13:03
Rechtstreeks lukt wel hoor, via DLNA. Dit kan de 5200C wel itt. de 5050C.
Helaas zal niet elk merk TV goed met de relatief ongecomprimeerde bestanden om kunnen gaan (TS container). Mijn Sony tv (22EX320) niet in ieder geval. Speelt wel maar beeld blijft zwart. Via bijv. VLC player op een laptop gaat het echter prima (via DLNA). Overigens AVCHD (in xvid) bestanden worden afgespeeld door de 5200C, hij is echter wel beperkt in functionaliteit, het is tenslotte geen echte NMT.

Via ftp is de 5200C ook te benaderen. De snelheid houd hierbij niet over. Een opgenomen film (2h in HD) van TV doet al snel 20GB, dus grote bestanden.
Kopieren via een USB stick is nog trager.

[ Voor 3% gewijzigd door Flexboy op 02-07-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Flexboy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:58:
Rechtstreeks lukt wel hoor, via DLNA. Dit kan de 5200C wel itt. de 5050C.
Helaas zal niet elk merk TV goed met de relatief ongecomprimeerde bestanden om kunnen gaan (TS container). Mijn Sony tv (22EX320) niet in ieder geval. Speelt wel maar beeld blijft zwart. Via bijv. VLC player op een laptop gaat het echter prima (via DLNA). Overigens AVCHD (in xvid) bestanden worden afgespeeld door de 5200C, hij is echter wel beperkt in functionaliteit, het is tenslotte geen echte NMT.

Via ftp is de 5200C ook te benaderen. De snelheid houd hierbij niet over. Een opgenomen film (2h in HD) van TV doet al snel 20GB, dus grote bestanden.
Kopieren via een USB stick is nog trager.
Via een laptop zou wel een perfecte uitkomst zijn.
Ik kan de laptop eventueel nog via hdmi aan de tv hangen.

Ik ben nog niet zo bekend met DLNA maar ga vanavond gelijk aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Ben een aantal uur bezig geweest en helaas het is niet gelukt.

Op de 5200c de functie netwerk delen ingeschakeld. Hierna zou de speler zichtbaar moeten zijn in VLC.
Maar deze kan hem dus niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 13:03
In het menu van VLC Player: klik <View> <Playlist> of CTRL-L
Links in menu: klik <Local Network> <Universal Plug'n'Play>

Nu moet je HUMAX 5200C zichtbaar worden. Als dit niet het geval is:
- ondersteunt je router DLNA (anders moet je poorten open zetten)?
Pagina: 1