Zijn we weer 
Ben nu bezig wat te stoeien met windows forms applications.
- wat ik wil.
- wat ik heb.
- wat nog niet werkt.
Ik wil een klein window met 1 textbox en 2 buttons.
button1: exit
button2: ping
textbox: url of ip om te pingen
Wat ik heb:
Bovenstaande werkt gewoon met de hardcoded ping call
Volgende werkt niet:
( wanneer ik ping even comment en de messagebox uncomment, zie ik gewoon keurig de value van de textbox in een extra popup verschijnen.)
Iemand een idee, ben nog niet echt bekend met windows forms en (? .NET) etc.
Ben nu bezig wat te stoeien met windows forms applications.
- wat ik wil.
- wat ik heb.
- wat nog niet werkt.
Ik wil een klein window met 1 textbox en 2 buttons.
button1: exit
button2: ping
textbox: url of ip om te pingen
Wat ik heb:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #pragma endregion private: System::Void button1_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { Application::Exit(); } private: System::Void button2_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { // String^ result = textBox1->Text; //MessageBox::Show( result ); system("ping -n 2 www.google.nl > C:\\pingtest.txt"); } private: System::Void textBox1_TextChanged(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { } |
Bovenstaande werkt gewoon met de hardcoded ping call
Volgende werkt niet:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
| private: System::Void button2_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { String^ result = textBox1->Text; //MessageBox::Show( result ); system("ping -n 2 " + result + " > C:\\pingtest.txt"); } // ERROR: error C2664: 'system' : cannot convert parameter 1 from 'System::String ^' to 'const char * // moet dus de waarde van textBox1 om zien te zetten zodat ik hem kan gebruiken met de button call ping |
( wanneer ik ping even comment en de messagebox uncomment, zie ik gewoon keurig de value van de textbox in een extra popup verschijnen.)
Iemand een idee, ben nog niet echt bekend met windows forms en (? .NET) etc.