Beste medeprogrammeurs,
Op dit moment hebben we op werk het probleem dat we (nog) niet echt een standaard hebben voor documentatie en wachtwoordbeheer. Hierdoor is documentatie gefragmenteerd en is het niet op een standaard plek te vinden. Ook moeten gebruikersnamen en wachtwoorden opgeslagen kunnen worden zodat dat iedereen er niet zomaar bij kan. Ik ben erg benieuwd hoe juliie dat binnen jullie bedrijf opgelost hebben. Zijn er nog tips of opmerkingen hoe dit goed aangepakt kan worden? We programmeren overigens nagenoeg altijd in C# waarvan het grootste gedeelte in ASP.NET is.
Mogelijke ideeën die we hebben:
offtopic:
Ik vond het een beetje lastig om te bepalen in welk forum dit topic geplaatst moet worden, geen probleem als het verplaatst wordt!
Ik vond het een beetje lastig om te bepalen in welk forum dit topic geplaatst moet worden, geen probleem als het verplaatst wordt!
Op dit moment hebben we op werk het probleem dat we (nog) niet echt een standaard hebben voor documentatie en wachtwoordbeheer. Hierdoor is documentatie gefragmenteerd en is het niet op een standaard plek te vinden. Ook moeten gebruikersnamen en wachtwoorden opgeslagen kunnen worden zodat dat iedereen er niet zomaar bij kan. Ik ben erg benieuwd hoe juliie dat binnen jullie bedrijf opgelost hebben. Zijn er nog tips of opmerkingen hoe dit goed aangepakt kan worden? We programmeren overigens nagenoeg altijd in C# waarvan het grootste gedeelte in ASP.NET is.
Mogelijke ideeën die we hebben:
- Documentatie in een map in de solution plaatsen. In deze map kunnen dan afbeeldingen, word-documenten, pdf's etc geplaatst worden. Op deze manier heb je altijd de documentatie bij je project. Daarnaast kan je de documentatie meteen in het versiebeheer meenemen (wij gebruiken Sourcegear Vault) en kunnen alleen de mensen die een login voor het versiebeheersysteem hebben bij de documentatie. Het zou dan minder erg zijn om logingegevens in het betreffende document te plaatsen.
- Documentatie in OnTime plaatsen bij de items waaraan gewerkt wordt. Het lijkt me allemaal niet heel handig.
- De documentatie in een projectmap op een share zetten, dat gebeurt op dit moment, alleen dan niet volgens een bepaalde standaard. En iedereen met een login op het netwerk kan bij de betreffende bestanden komen. Logingegevens zijn daardoor niet heel veilig.
- OneNote gebruiken. OneNote tabbladen en werkmappen kan je delen en beveiligen met wachtwoorden. Hierdoor kan je alleen de mensen toegang geven die toegang nodig hebben. Dit lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt heel werkbaar.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3