Berekening bestelkosten??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrik
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07-2012
Goedemorgen T's,

Gisteren een systeem besteld, en het viel me op dat het werkelijke bedrag afwijkt van de berekening van de bestelkosten.
Waar zit het verschil hem in?
Berekening is 875 euro, en als je het op gaat tellen is het 890 euro:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jm8Lf.png

als je onderstaande optelt is het 890:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ix5HE.jpg

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 12:00
De laagste prijs is de opgetelde prijs van de goedkoopste verkoop prijzen. De shopprijs is de totale prijs bij die shop maar die shop hoeft niet in alle gevallen voor elke component het goedkoopste te zijn.

edit: Ik zie oko dat er toch wat verschillen zitten hoor. Het geheugen is bijvoorbeeld duurder in het 2e lijstje, ook de SSD en de HDD zijn duurder..

Dit had je zelf ook kunnen zien uiteraard

[ Voor 31% gewijzigd door Mistacal op 28-06-2012 09:49 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrik
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07-2012
Mistacal schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:43:
De laagste prijs is de opgetelde prijs van de goedkoopste verkoop prijzen. De shopprijs is de totale prijs bij die shop maar die shop hoeft niet in alle gevallen voor elke component het goedkoopste te zijn.

edit: Ik zie oko dat er toch wat verschillen zitten hoor. Het geheugen is bijvoorbeeld duurder in het 2e lijstje, ook de SSD en de HDD zijn duurder..

Dit had je zelf ook kunnen zien uiteraard
Bedankt! ik zie het nu inderdaad.
Ik heb er voor gekozen om alles bij 1 shop te bestellen en dus wat meer te betalen. Op zo'n bedrag vind ik het verschil niet zo erg. Voordeel is dat ik alles bij 1 shop kan afhalen (ik kies voor afhalen).
Al zullen er ongetwijfeld tweakers zijn die wel bij verschillende shops bestellen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Dat is een keuze natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 12:00
Dan heb je de bijkomende verzendkosten waardoor je alsnog duurder uit bent. De bovenste optie van de getoonde shop is de goedkoopste.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 21:35
Mistacal schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:27:
Dan heb je de bijkomende verzendkosten waardoor je alsnog duurder uit bent. De bovenste optie van de getoonde shop is de goedkoopste.
Het systeem van tweakers rekent juist in de berekeningen ook de verzendkosten per bedrijf mee...Enige waardoor er verschil in kan komen als de voorwaarden voor die specifieke webshop veranderd of gewoon onjuist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het verschil zat 'm in het simpele feit dat er slechts 5 producten van de 9 bij Afuture waren geteld in die goedkoopste-berekening. Als je aan de zijkant de voorwaarden had ingesteld om bij slechts 1 winkel uit te komen, dan had ie waarschijnlijk een stuk meer overeengekomen met het lijstje losse prijzen.

Sterker nog, afhankelijk van de verzendkosten kom je dan gelijk of iets hoger uit :)

De TS had dat zo te zien ondertussen zelf ook al door.
Pagina: 1