Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voipstunt(-buster)SIP ALTIJD mogelijk bij NL ADSL provider?

Pagina: 1
Acties:

• Thom R
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-02-2023
Even vooraf--ik ben nieuw en meen dat dit de juiste plek is om deze vragen testellen, indien niet graag aangeven waar wel....
Ik heb voip stunt (en ook budgetphone in, voip planet) ZEER goed werken mbv Fritzbox & ADSL v xs4all
Op www gezocht mr toh niet kunnen vinden, antw op de volgende vraag, vandaar deze forum vraag:

Ik moet tzt overstappen nr een ander provider en lees wel dat er bij bv KPN experia box heftige beperkingen zijn in voip / sip gebruik.
1) Is dit ook zo bij bijv. Telfort, solcon etc?? maw welke providers zoals xs4all zijn wel heel open en zonder beperkingen?
2) ook heb ik gelezen om evt je router vd provider in bridge mode te zetten en dan een (betere) bv fritzbox hieracher; kan dit altijd wel in jullie ervaring ook bijv bij een dicht getimmerde experia??
Enig ervarings advies vd experts O-) is meer dan welkom en BVBD!!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 23:31
Met Telfort geen probleem. (Fritzbox 7170 als modem, router en telefooncentrale)

[ Voor 21% gewijzigd door sipjohn op 28-06-2012 10:41 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Met UPC ook geen problemen met een bridge-modem en een Fritzbox erachter.

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Ziggo ook geen probleem. Heb inderdaad de modem (Ubee) wel in bridged mode laten zetten, als router is dat ding niet echt betrouwbaar.

• Thom R
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-02-2023
Hallo tweakers...
Alvast heeel erg bedankt voor de antwoorden en zo snel!!
Begrijp ik het goed dat de geschetste voorbeelden er van uit gaan dat je wel in de door de provider gegeven router moet kunnen komen.
Kpn geeft experia en tot zover ik weet kan je deze niet zelf instellen??
Dus mi ook niet in bridge mode te zetten dan?
Is dit juist en zijn er in jullie ervaring nog ander " lastige " providers ??
Mischien een domme vraag, maar is het niet altijd mogelijk om geen bridge mode (is ip 2 router kastjes...) toe te passen, maar altijd mijn vertrouwde fritzbox met juiste instellingen en kan dit bij alle providers??
bij Xs4all bijv. heb ik al meer dan 5 verschillende getest zonder probs.

greAtz
Thomas 8)7

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom bridgemode achter een ADSL-modem? Kun je die Experiabox niet gewoon weglaten als je toch een geschikte Fritzbox hebt?
KPN geeft alleen de gegevens voor de eigen VOIP-dienst niet vrij, dus die kun je dan niet gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door asmi op 28-06-2012 23:42 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Online/T-Mobile levert voor zover mij bekend een dichtgetimmerde SpeedTouch modem/router en weigert dit ding in bridge mode te zetten. Tevens geven ze hun eigen VoIP gegevens niet vrij voor gebruik in eigen apparatuur.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24
Je kan ook een VOIP adapter nemen, zoals de Linksys PAP2T. Te krijgen voor ongeveer 30 euro.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Jimster schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:53:
Je kan ook een VOIP adapter nemen, zoals de Linksys PAP2T. Te krijgen voor ongeveer 30 euro.
Die doet hetzelfde als dat zo een Fritzbox kan. Als je die kan houden kan je die achter je nieuwe modem aansluiten.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hier een Fritzbox 7170 met een Siemens Gigaset S658IP op een Telfort adsl lijn.
Ik gebruik dus de Voip functionaliteit van de Siemens, niet van de Fritzbox.
Voip providers voipbuster en 12voip
Pagina: 1